Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 14:00

Efter att vi betalat pappas present så tog vi en fika för det har vi faktiskt aldrig gjort tillsammans förut. Så då tyckte jag att det var dags för lite syskontid på ett av stadens alla fik ( det finns tre ) och så blev det att sitta där medan regnet öste ner utomhus   

Eftersom att jag ätit en sådan underbart god gräddbakelse tidigare i veckan så provade jag en gräddbakelse även denna gång och så tog jag en kaffelatte med vanilj. Tobbe tog ett wienerbröd och en kaffelatte med hasselnöt (  han ville egentligen också ha en med vanilj men jag fick den sista. Men jag sa att om han inte gillade den med hasselnöt kunde han få min med vanilj ).

Han gillade inte sin med hasselnöt så vi bytte för jag kan dricka båda smakerna helt utan problem.

Det var en mysig fika   trots att fikat inte var sådär jättegott. Jag åt bara fyllningen av min bakelse för att skalet var av en av de få sorters kaka som jag inte tycker om. Annars var det helt okej    


   

         

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 13:12

Igår blev det un trevlig och uppriskande cykeltur i regnet ( eller kanske inte alls så uppfriskande ) när jag och Tobbe tog en tur upp på stan för att köpa en födelsedagspresent till pappa som fyller år på onsdag. 

Jag hade helt blandat ihop födelsedagarna för jag har fokuserat på alla som fyller år nästa månad   

Men vi var iallafall in på Mur och Kaminkultur och tittade runt lite och det var lite svårare att hitta saker till andra där inne då man bara hittar saker som man vill ha själv men tillslut så bestämde vi oss för en present, som jag inte avslöjar fören på onsdag   


 

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 13:01

Ni ska bara veta hur stolt jag är nu.

Inte över mig själv utan över min bror   

Han hade skolavslutningen i förrgår och fick hem sina betyg som jag fick se och han hade tillslut efter mycket slit fått godkänt i svenskan. Jag blev så stolt över honom för han har verkligen ansträngt sig och försökt och jag är övertygad om att han är stolt över sig själv med trots att han inte visar det   

Så nu blir det gymnasiet till hösten för honom.


 

Av Sara Pedersen - 14 juni 2013 00:03

I can't move my face.
Det blev ett bad ikväll med lite ompyssling. Över en dm med badskum på ytan, badsalt i vattnet, hårinpackning och ansiktsmask. Det är inte helt fel om man säger så och det är en speciell känsla att bada sent, det känns lite friare om man kan säga så.
Jag gjorde av med den sista ansiktsmasken ikväll så nu blir det att köpa nya inför kommande spatillfällen.
Men nu blir det att gosa ner sig i sängen och sova lite.
Uppdatetar mer imorgon om dagens påhitt.

Av Sara Pedersen - 12 juni 2013 23:16

Just nu väntar jag på att en video ska ladda upp på tuben men detgår lite segt.. man ska ju helst inte filma längre klipp i HD för det tar en sådan vidrigt lång tid att ladda upp, blä..    men den skulle vara klar vid midnatt. Jag lägger nog ändå inte upp videon fören tidigast imorgon.

Skulle ni kunna hjälpa mig med en grej?

Skulle ni kunna komma med tips och/eller förslag på hur jag kan göra min youtube-kanal lite mer intressant? känns nästan som att jag har den minsta kanalen på youtube   Är det något som ni skulle vilja se? som till exempel outfitsvideor, mera haulvideor, vanliga snackisar istället för skriftliga inlägg, covers?

Det skulle vara jättesnällt om ni skulle vilja hjälpa mig    


   

Av Sara Pedersen - 12 juni 2013 19:37

Jag såg filmen Gremlins idag och det som slog mig första gången som Gizmo kom i bild var hur lik han var leksakerna Furbyinnan de blev fula  ). Så jag tog fram en bild på en leksaksGizmo och en bild på en likadan furby som jag hade när jag var liten och skillnaden är inte så stor   

Har ni sett Gremlins

Om ni inte har det så tycker jag att ni ska ge den en chans för det är en fin film, trots att de spränger små monster i micron   och ni kommer att bli förälskade i Gizmo.


   

  

Av Sara Pedersen - 12 juni 2013 19:29

Här får ni Sandras och min andra utmaning vilket då var marshmallows.

Så här har ni den videon.

Vem vinner tror ni?   



Av Sara Pedersen - 12 juni 2013 18:29

Blev bjuden på fika igår och det var riktigt gräddigt   

Jag valde mellan en päronbiskvi ( de är ju så goda ) och en gräddbakelse med hallon. Det blev gräddbakelsen och det tycker jag var ett bra val. Den både var och såg god ut.

Jag funderade på om de gröna nötterna ovanpå var färgad mandel för det smakade inte alls som pistagenötter som då vanligtvis är gröna.

Gelén var väldigt smakrik och bären var söta. Det var helt enkelt en lyckad fikapaus   


   

Ovido - Quiz & Flashcards