Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 23:31

Nu återstår det att se om det blir lite sömn inatt, jag hoppas det iallafall då jag tvingat mig själv att vara vaken idag.
En mer oprudektiv dag än denna har jag nog inte upplevt men vi hoppas nu då att jag kan sova så kan jag ha en mer aktiv dag imorgon. Enligt vädret så kommer nästa värmebölja imorgon så då blir det säkert att bada.
Natti på er.

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 19:03

Jag tänkte göra en sådan där lista som alla publicerar men jag vill inte ta en färdig lista så jag hittar helt enkelt på en egen lista med lite olika saker från olika listor som kan vara mer eller mindre intressanta, man vet aldrig   



Allmänt

( 1 ) Ögonfärg? - Gröna.

( 2 ) Längd? - 163 cm.

( 3 ) Favoritfärg? - Röd och blå.

( 4 ) Vilken är din favoriträtt? - Sushi, pasta och tomatsås.

( 5 ) Favoritlåt/band? - Låt, Iris. Band, ingen aning.

( 6 ) Föredrar du Hund eller Katt - Hund 

( 7 ) Kroppsbyggnad? - Är nog mitt emellan, är varken smal eller tjock.

( 8 ) Vad är du mest nöjd med på din kropp? - Det varierar faktiskt men just nu så är jag rätt så nöjd med min rumpa.

( 9 ) Finns det något som du vill ändra med dig själv? - Ja, jag skulle vilja ta bort några födelsemärken.

 

Känslor/Relationer

( 10 ) Älskar du någon? - Min familj och mina vänner.

( 11 ) Hatar du någon? - Ja,  definitivt.

( 12 ) Första och sista bokstaven på din senaste crush? - A S.

( 13 ) Ditt längsta förhållande? - Ca tre år.

( 14 ) Har du någon gång varit otrogen? - Nej

( 15 ) Gråter du lätt? - Ja, tyvärr.

( 16 ) Skrattar du mycket - Oftast tror jag faktiskt.

( 17 ) Har du sårat någon med vilje? Nej, verkligen inte och vi de tillfällen som jag sårat någon får jag väldigt dåligt samvete och blir ledsen.

( 18 ) Vad är viktigast för dig hos en partner? - pålitlighet,ärlighet,humor ochspontanitet.

( 19 ) Har du känslor för någon just nu? - Jag vet inte, vi får se hur det urartar sig

 

Gott och blandat

( 20 ) Är du piercad/tatuerad? - Navelpiercing.

( 21 ) Rädslor? - Arachnofobi ( ett finare sätt att säga att jag är jätterädd för spindlar )

( 22 ) vilken linje går du på gymnasiet? -  Estetiska programmet med inriktning musik.

( 23 ) Vill du gifta dig någon gång? - Ja, absolut.

( 24 ) Vill du ha barn när du är äldre? - Ja, det vill jag och då vill jag helst ha en partner, en bostad och en inkomst.

( 25 ) Drömyrket? - Flygvärdinna i England.

( 26 ) Favoritprogram när du var liten? - Pokémon.

( 27 ) Roligaste respektive tråkigaste skolämnet? - Roligaste är definitivt engelska och det tråkigaste ( som jag alltid hatat ) är mattematik.

( 28 ) Favoritbok? - PS, jag älskar dig.

( 29 ) Favoritfilm? - Indiana Jones, Tillbaka till framtiden och Snuten i Hollywood

( 30 ) Något som du älskar att göra? - Baka.

 

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 18:22

Tänker att eftersom jag ändå inte gjort så mycket idag så kunde jag ta hand om hyn iallafall så under eftermiddagen satt jag med uppsatt hår och med en ansiktsmask.
Denna vecka blev det en mask som till största delen bestod av salt och den luktade pepparmint.
När den skulle tvättas av så fick jag lite på läpparna och fy vad salt det var! När det värsta lagt sig så smakade det trolldeg av läpparna.
Men salt är ju jättebra för hyn, det är ju därför man rekommenderas att bada mer i havet än i klorbassänger då klor inte renar någonting förutom vattnet så vi hoppas att saltmasken gjorde lite nytta.

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 16:59

Har tittat på lite kläder ur den nya Cellbeskatalogen och där fanns det några plagg som jag skulle kunna tänka mig till hösten och vintern.

Jag kommer nog förmodligen att köpa liknande kläder på Ullared men nu har jag som en liten mall att gå efter.

Bild 1; En mörkblå parkas som jag väldigt järna skulle kunna tänka mig.

Bild två; En stickad, mysig tröja. Jag skulle helst vilja ha den röda.

Bild 3; En tunnare, blå jacka med tryckknappar.

Bild 4; En lilamönstad tunika.

       

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 12:18

Diskmaskinen är på, åskan mullrar över himlen, regnet smattrar emot fönstren och frukosten är avklarad.
Funderar över den där tidiga middagsluren.
Är väldigt trött men nu har jag druckit lite cappucino så vi får se om det är tillräckligt mycket koffien i det för att man ska piggna till.
Om ni tycker om cappucino så kan ni testa denna, det är riktigt gott. Jag brukar tillsätta lite extra mjölk för en lenare smak och skummet som blir är riktigt smaskigt.

Av Sara Pedersen - 31 juli 2013 10:58

Kan inte grannarna sluta upp med det där sågandet?.. Vissa har faktiskt inte sovit bra inatt...
Orkar knappt hålla i telefonen för att skriva detta liksom.
Sista gången som jag kollade på klockan igår var den tio i fem, efter det måste jag ha somnat av ren utmattning.
Gäspar så att käken nästan hoppar ur led känns det som och just busig vill jag inte lämna sängen på hela dagen.. Men jag kanske kan gå upp, ta hand om disken, äta lite och sen kanske ta en tidig middagslur.
( gamla bilder som inte publicerats innan, jag är inte presentabel just nu )

Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 21:54

Avnjuter kvällen med vaniljcapuccino, hemmagjord svart vinbärsglass och Big Bang Theory medans regnet smattrar på taket. Mysmys. Det var sjukt gott med lite kaffe och glassen var jättegod, man kanske ska plocka av vinbärsbusken och göra glass av resten med?
Få se om det blir att se en film se eller om det blir att lägga sig och lyssna på regnet, det var länge sen och det vore mysigt.

Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 18:40

Det här är en parfym som jag tänker köpa nästa gång som jag är i Borlänge och om det inte blir att åka dit innan så köper jag den på Ullared om jag hittar den.

Jag fick syn på denna under den senaste trippen till Borlänge och den luktar riktigt, riktigt gott men tyvärr fans bara provexemplaren kvar då när jag ville köpa den.. min vanliga tur i princip men jag hoppas att den finns där till nästa gång   Behöver en ny då den jag har nu börjar sina.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards