Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 8 juli 2013 17:35

Vi var iväg till Avesta idag för att köpa lite golv, list och lite matvaror så efter att vi varit till ByggMax så blev det en tripp till pickaboo, ö&b och Willies.

Det blev lite minishopping då då och jag tyckte att jag höll mig till en bra nivå av utgifter   

Jag hittade ett paket med sjukt söta cupcakeformar, I mean, just look at them! så söta att jag inte kunde låta bli. De kostade 10kr. 

Vilka tycker ni ät finast, jag gillade båda sorterna   

Det andra som jag köpte var två läppstift från Fate of Flower, ett ljusare i ljusröd/beige och ett mörkare i vinröd/brun. Tror att de kommer att passa mig utmärkt.De kostade 10kr styck. 

Det var väl ett lagom pris?   

     

Av Sara Pedersen - 8 juli 2013 16:36

Sitter nu och tittar på scrubs efter att vi tillslut blivit klara med målandet på nedervåningen.
Jag funderar på om man ska sluta ögonen en stund, man blir lite mosig av ångerna från målarfärgen.

Av Sara Pedersen - 7 juli 2013 22:55

Vi testade som sagt en helt ny grej ikväll.
Vi hade hittat en text där det stod att man kunde baka muffins i grillen medan man åt så hade man varma muffins till efterträtt och eftersom det inte blev några glassdrinkar så tänkte vi göra ett försök.
Och jag måste säga att resultatet blev bra. De blev väldigt luftiga jämfört hur de blir i ugnen. Det blev obojmuffins då kakaon var slut och till det blev det en massa god glass. Pekannötskola, mango/passion och päron/mjölkchoklad.

Av Sara Pedersen - 7 juli 2013 22:36

Ikväll blev det lite grillmys här hemma med en massa gott. Vi passade på när det skulle vara ett sådant fint väder idag.
Vi hade planerat att vi skulle göra glassdrinkar till kvällen men så blev det tyvärr inte fanns någon vaniljglass hemma och diverse tillbehör så det får bli en dag helt enkelt.
Ikväll blev det revbenspjäll, grillskiva, lax ( som jag helt själv bestämde hur den skulle vara ), grillade tomater, stark paprika, squash, sockerärtor, lök, potatissallad och en vanlig sallad.
Det var väldigt mumsigt och det var väldigt mysigt.
Plus att vi testade en helt ny grej ikväll.
Gissa vad det var.

Av Sara Pedersen - 6 juli 2013 21:30

Det var verkligen en jätterolig kväll igår, underbart trevligt faktiskt. Och jag hoppas att Jonte hade minst lika roligt som jag då det var han som skulle firas.
Efter att vi fyllt upp med mat i magen så började kvällens andra aktiviteter.
Det blev någon runda vid spelautomaterna, några drinkar, dans inne på kingen och mycket skratt. Sen satt vi på en och en halv tills det stängde och hade trevliga konversationer med olika personer innan man begav sig hemåt igen.
Vi måste verkligen göra om det för det var verkligen hur roligt som helst.


 

Av Sara Pedersen - 6 juli 2013 21:09

Bortsett ifrån att det blev en lunch bestående av thaimat så gick vi ut och åt igår och det blev utspridda maträtter.
Vi hoppade förrätten och så gick vi direkt på huvudrätten, spenattortellini med svamp och lingonsås på En och En halv. Efter att vi ätit där, druckit upp cidern och suttit och pratat en stund så tog vi efterrätten på Kings Arms.
Jag och Malin delade på en chokladfondant ( mumselimums ) medan Jonte beställde in en nachotallrik som vi alla tre tillslut delade på.

Av Sara Pedersen - 6 juli 2013 19:52

Jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat tidigare idag men jag har först målat i fyra timmar och sedan sovit i tre och en halv timme.
Så idag har det varit målarbyxor på och så har det varit penseldrag på penseldrag och mer av det blir det imorgon.
Och just nu blir det lite mat.

<3

Av Sara Pedersen - 6 juli 2013 02:57

Åh, jag har precis lagt huvudet på kudden efter en helt fantastisk rolig kväll med underbart sällskap.
Jag tror att jag berättar mer om dagen, kvällen och natten om några timmar när jag sovit lite. Det lät bra tycker jag.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards