Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 17:07

Idag fick jag tillslut ni efterlängtade thaimat och även om det inte riktigt blev det jag ville så var det gott. De var dock lite snåla med räkorna, beställer man en mix med grönsaker, kött och räkor så vill man ju gärna ha mer än en räka.
Fick smaka vårrullar av Nico också och det var väldigt gott, har aldrig ätit det förut.
Så nu när man avverkat detta, undrar vad nästa matsug blir?

Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 14:37

Här kommer några av bilderna som togs igår under badet och det är riktigt svårt att få till ska ni veta. Jag fick göra jättemånga försök innan vi fick en som dög, när det var Jontes tur blev det bra efter två försök.
Hoppas på att kunna ta en perfekt vid något tillfälle


Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 00:33

Efter både ett socker och saltintag så blev det en cykeltur till Munken där vi hade bestämt oss för att bada.
Jag hade inte badat där på flera år innan tidigare idag och jag måste säga att det verkligen blivit bättre!
Det var rent och snyggt, hela bryggor, ny sand och nätet var helt på volleybollplanen. Skulle faktiskt kunna säga att det är den finaste badplatsen i stan nu.
Det blev lite simning, plock av näckrosblommor som vi sen gav till en liten tjej, lite fotografering och pantplock ( ska nog i fortsättningen alltid gå runt med en plastpåse i väskan för att plocka lite när man kommer över det )
Mer bilder från dagen kommer upp imorgon!

Av Sara Pedersen - 30 juli 2013 00:09

Det blir många glassinlägg märker jag men glass hör till sommaren ( blir nog ett till för här hemma gjordes det glass idag ).
Idag blev det glass för att det varit ännu en sådan varm dag så efter att vi solat ett tag vid en badplats ( vi badade aldrig där då det i princip kontrolleras av ouppfostrade skitungar under dagarna, vi ville inte riskera stölder och orkade inte med deras kassa attityd ) så drog vi och köpte en varsin glass på Lappens. Jag tycker fortfarande att det har blivit för dyrt där sen de bytte system.
I vilket fall så blev det en kula som hette körsbärsdröm, vilket var vaniljglass med körsbärssås och vit choklad, och mjukglass på. Jag tyckte att det var lite glass för det priset.. Menmen..
Och så en fråga till er; här väger de glassen för att det ska bli ett rättvist pris men allt beror på hur stora kulor du får. Vad tycker ni är värst? När ni får lite glass men betala mindre eller få mycket glass men bli tvungna att betala mer?

Av Sara Pedersen - 29 juli 2013 13:39

Jag hittade ett jättefestligt recept som jag måste testa.
Det är ett recept för kladdkaka i stut.
Det går i princip ut på att man först gör en krämig kladdkaka, när den är klar och avsvalnad så gör man kulor av dem och ställer in i kylen en stund eller en snabbis i frysen. När kakan stelnar till så rör man ihop en creamcheesefrosting ( själv hade jag gjort den först för att den ska bli lättare att arbeta med ), tillsätta någon droppe karramrellfärg för önskad färg och så ska man skala av det översta på strutarna så att de blir jämna.
Sen tar man ut kladdkakebollarna och brer frostingen på dem innan man trycker fast dem i strutarna och toppar med smält choklad, grädde och smågodis.
Jag hade nog gjort en liten twist och fyllt strutarna med antingen grädde, glass eller vaniljsås för att det inte skulle bli så tomt i struten men det är ju bara vad jag hade gjort.
Kanske kan testa till nästa kalas istället för cupcakes?

Av Sara Pedersen - 29 juli 2013 12:35

God eftermiddag.
Har nog snart smält lunchen och det börjar väl bli dags att planera dagen, få se om det blir att fortsätta men marathonet eller om man ska plugga lite.
Disken är redan undanplockad och jag ska plocka undan tvätten hade jag tänkt.
Usch, är väldigt trött idag och lite tung i huvudet, att båda igår kanske inte var så smart.
Hoppas att det släpper, kanske ska ta en middagslur och se om det känns bättre.

Av Sara Pedersen - 28 juli 2013 23:17

Efter att vi sett klart filmen idag så bestämde vi oss för att vi skulle gå ut på en promenad och liknande.
Vi var lite hungriga så vi bestämde att vi skulle gå ut och äta och vi valde mellan pizza och thaimat hela vägen upp på stan. Jag var väldigt sugen på thai men jag gillar inte det stället som det skulle bli då så det blev pizza men det är ju gott det med.
Sen efter det så fick vi ett hyjeda ryck och gick över hela staden och letade pantburkar som galningar, Jonte fick ihop 11 kr och jag 16 kr och jag måste säga att jag blev lite chockad över att det inte blev mer.
Efter det så började det att regna ( äntligen!!!!! ) och gick runt en stund innan vi bestämde oss för att ta ett kvällsdopp och gud vad skönt det var!
Kommer att sova gott inatt.

Av Sara Pedersen - 28 juli 2013 22:52

Idag så fortsatte jag och Jonte vårat filmmarathon.
Kan ni gissa vad vi ser?
Iallafall så blev det en vända till Hemköp för att köpa något att äta och dricka till filmen och det blev lite mer än vad jag tänkt mig men det spelade inte så stor roll, det skulle bli mer skräp att äta senare under dagen.
Det blev ett weinerbröd med hallon och en munk med chokladöverdrag, till det så köpte jag en somersby blackberry som jag blivit tipsad om och jag var glad över det tipset för den var verkligen god.
Den rekommender jag om någon funderar på att testa.

Ovido - Quiz & Flashcards