Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 28 juli 2013 11:22

Vi har ett nytt tillskott i recepthyllan som är alldeles perfekt under denna värmebölja som är över oss.
En liten bok med sorbeter, youghurt och gräddglassar och liknande.
Där fanns det några stycken som jag gärna testar.
Och jag tycker att den är ett fint tillskott till våra små böcker på hyllan.

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 21:02

Är så sjuk sugen på thaimat så jag vet inte vad..
Har varit det i flera dagar så snart måste jag göra någonting åt det och köpa en portion. I såfall blir det någon gång nästa vecka :)
Vill ha en nudelwook med grönsaker och räkor, mums.

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 18:14

Ligger och smälter maten nu.
Är helt slut.... Jag har nog aldrig velat ha regn så mycket som nu, vill bara ställa mig i regnet och.. Ja, bara stå där och bli avsvalkad.
Har ätit lite glass också för att bli lite svalare.
Förstår inte hur jag ska kunna sova inatt... Kommer behöva att blöta ner sovtröjan eller något för ännu en natt till med dålig sömn kommer jag inte att klara av...
Det är 30 grader inomhus och då har fläktar gått hela dagen för att få ner värmen...
Vart är regnet när man vill ha det?...

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 14:48

Jag har definitivt fått en ny favorit när det kommer till Ben&Jerry´s.

Den som jag gillade mest innan denna var cookie dough och den är ju fortfarande väldigt god då jag älskar vaniljglass och kakdeg.

Jag testade ju smaken Peanut Buttercup när vi var i Stockholm och den var så otroligt god. DEN är min nya favoritsmak. Jag älskar jordnötssmör så den här var ju verkligen helt underbar.

Två andra smaker som jag vill testa från Ben&Jerry´s är Clever cookies och Volun Tiramisu

 

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 13:44

Vad finns det att säga över huvud taget?
Det här påhittet son tagit över är dumt, idiotiskt, sjukt och kränkande!
Det är klart att jag bryr mig om cancerpatienter och det är klart att jag vill at människor ska bli friska.
Men en gillning på fb kommer inte att hjälpa någon, förstår inte folk det?!
Alla dessa " ge oss 1 miljon likes så kommer vi att överleva ", " gilla om du är emot misshandel", " Den här personen har gjort si och så, en gillning = en örfil, dela och det är 100 örfilar".
En gillning av en bild på facebook kommer inte att göra något. Ett klick ger inte mat åt svältande länder eller blir magiska böner som hjälper sjuka barn att bli friska på andra sidan jorden.
Sen har vi delen då det finns alternativ... Gilla om fjärilen är fin, kommentera om babyn är söt, dela om detta är fake, fortsätt scrolla om du vill bli våldtagen av djävulen i helvetet...
Vad är det för sjuka saker som folk skriver?!
Gillningar på fb styr inte ens liv?!
Jag önskar mest att facebook aldrig skapats för jag blir så dess på alla idiotiska och kränkande bilder som man "måste" gilla för att leva lyckligt.

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 11:13

Jag behöver verkligen en ny bikini...

Jag har haft två sett hemma men nu kan jag inte ha någon av dem, den ena är för liten så den är på gränsen till osmaklig och i den andra så har gummibandet i snörena i överdelen blivit för gammal och gått sönder   

Jag är lite sugen på att köpa en vit bikini men de blir oftast genomskinliga när de blivit blöta och det är ju inget som jag vill uppleva. Så om jag inte hittar en vit som verkar vara bra till materialet så får vi se vad det blir. Att köpa bikinis är alltid en utmaning för mig   

 

Av Sara Pedersen - 27 juli 2013 00:58

Ligger nu i sängen och ska sova efter en väldigt trevlig och mysig kväll, har låtit fläkten gå en liten stund och stänkt ner mig lite men vatten för att jag ska kunna sova.
Det blev en rolig kväll med en hel del god mat. Efter maten stack de yngsta och badade, jag upplevde det inte som så varmt då så jag stannade och samtalade istället. Det blev lite nachochips och dricka ( den med passion var mycket godare än rabarber )
Samtalen under kvällen fortsatte och vi tittade även på fladdermöss och några som pallade jordgubbar innan.det blev att cykla hem igen. Har cyklat ca 1,4 mil idag så det är väl rätt så okej.
Och efter en rolig kväll så ska det bli skönt att krypa under täcket.

Av Sara Pedersen - 26 juli 2013 19:01

Ikväll blir det grillfest med kusinerna och jag tror nog at det kommer att bli roligt.
Eftersom att det är så varmt nu så blir det jeansshorts och ett vitt linne med strass, håret är dåligt och jag har lite smink idag. Accesoarer ikväll blir ett halsband med tre band med en pärla på varje.
Hoppas på en härlig kväll.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards