Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 20 juli 2013 20:49

När jag rensade igenom min byrå för att den skulle kunna gå att flytta så hittade jag ett paket med ett oöppnat lipsyl och det var ju dumt att slänga så det öppnade jag och har använt under dagen och det är faktiskt väldigt bra   

Det är ett lipsyl från Labello, har smaken starfruits/passion fruits och är ceriserosa.

Dessutom så är smaken helt okej och det är ett plus. De flesta av mina lipsyl, läppglans och läppstift är lite smaksatta, det blir mycket lättare att använda då för vem vill sätta något på läpparna som smakar äckel?    

 

Av Sara Pedersen - 20 juli 2013 17:00

Såhär ser jag ut idag.
En rosa tröja och en svart kjol med vitt blommönster.
Jag tyckte att det var väl lagom vardagssnyggt.
Nu blir det att återgå till golvläggandet och rensa ut lite mer.

Av Sara Pedersen - 20 juli 2013 16:45

Snart är det bara möblemanget och listerna kvar sen är rummet klart, jag kan berätta mer ingående om det lite senare för nu ska vi kolla på två saker som jag städat fram hittills under rensningen.
En av 15 glassteckningar som låg längs ner i en låda med gamla tavlor som för länge sedan hängde på mitt rum. De teckningara målade jag i fyran... Jag var konstnärligare då än nu, jag målade som allra bäst i åttan och nu kan jag knappt måla fåglar längre.
I lådan under den hittade jag alla gossedjur som jag stickade/virkade mellan tredje och sjätte klass.
Så sjukt fula men de har ju sin charm. En råtta med blå huvud, turkos kropp, illgrön svans och inga ben, en brun... Sak som kanske kan vara en igelkott, en liten kyckling och ett lila mumintroll. Kreativt, eller? Haha.
Vi får se vad anar man kan hitta, jag har rensat bort jättemycket från rummet nu och jag inte inte klar på långa vägar... Men det kommer att bli så bra när det blir klart.

Av Sara Pedersen - 19 juli 2013 14:12

Vi tog ut paketet idag och klänningen hänger nu i min garderob, den är verkligen jättefin.
Den är lite skarpare i färgerna än på bilden på nätet men det visste jag redan efter att jag läst recensioner. Den kunde ha varit lite längre men det gör inget att den är lite kortare, den är fin ändå.
Annars så sitter den alldeles perfekt. I love it.
Vi får se när det blir premiär för att använda den då morgondagens planer inte längre gäller.
Är riktigt nöjd med den iallafall.

Av Sara Pedersen - 19 juli 2013 13:52

Det börjar närma sig lunch känns det som, det drar lite i magen, man blir hungrig av att måla.
Andra påstrykningen nu och det blir nog en till innan golvet ska läggas. Så på söndag är det säkert klart.
Vad ska män ta till lunch då? Lappar kanske? Det vore gott. Jag kanske ska fortsätta i samma stuk som tidigare idag när det blev en otroligt nyttig frukost. Då blev det två avokadohalvor med skagenröra och ruccola, två ägg med lite kaviar och två skivor melon.

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 21:17

Är lite besviken just nu om jag ska vara ärlig..
Lördagens planer blev just skrotade då ingen orkar spendera en dag till i Stockholm... Jag som sett fram emot det så mycket, plus att jag ville kompensera gårdagen då jag gick runt i sjukt stora kläder och var osminkad med att ha min nya klänning och fixa till håret lite.. Jag kände mig lite obekväm med att vara så ledig när man såg alla andra som var så fina.. Usch, mitt huvud börjar spöka med mig, jag har så lätt att känna att jag antingen är för uppklädd eller "underklädd" och nu kan jag inte väga upp det.
Jaja... Jag får väl spendera lördagen ned att flytta möbler och lägga golv..
Skulle dock vilja gå till Erikshjälpen och kolla om det där vinglaset finns kvar, någon som vill hänga med?

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 19:25

De här fick jag syn på i Gamla Stan igår och jag kunde inte riktigt låta bli.
Dock var det riktigt överprisgodis och jag hade aldrig köpt dem om jag vetat vad de kostade. Ägaren var lite smart och satte inte ut några prislappar vid dem så om man vill köpa dem så måste man ju först ta dem och sedan gå in till kassan, då kan man ju inte riktigt ändra sig och lägga dem på disken.
Men allvarligt, 59 kr för formad polkagris...det är ju nästan hutlöst.
Jag behövde inte betala dem själv och det gör det nästan värre..
Men jaja, de är fina och smakar gott.

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 15:55

Precis när vi satt oss i bilen ihop började den två timmars långa resan hem så såg vi plötsligt fem luftballonger på himlen! Det var ett lite udda slut på våran dag i huvudstaden.
Vi för se nu då om det blir att åka dit igen på lördag men det lutar emot det.Och hittills så har vi pratat om att vi ska äta sushi och lite eventuell shopping.
Min klänning kom idag men vi har inte hämtat ut den än och den vill jag ju ha på lördag.
Jag och mamma har även pratat om att vi ska åka till Stockholm bara vi två. Då blir det att ta tåget och så blir det sushi och så pratade vi on att ta ett glas vin eller någon god drink innan vi åker hem. Det låter mysigt tycker jag.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards