Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 15:30

Haha, lyckat...
Den här bilden tog jag när vi var påväg tillbaka till centralen för att börja bege oss hemåt.
Jag tyckte att det var lite roligt så jag var bara tvungen att ta en bild...
Synd att majoriteten på 9gag inte förstår svenska för annars hade jag nog lagt upp den där.

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 14:01

Mycket kan sägas om karusellerna på Gröna Lund men den absolut finaste av dem måste vara slänggungorna.
Jag personligen tycker att det är lite läskigt att åka slänggungor ( därför är eclipse ett stort no no ) men den är faktiskt väldigt vacker att titta på.

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 13:12

Jag tror att vissa var lite smågriniga igår för de ville ju inte göra någonting.. Och när jag lägger fram förslag och jämt blir nedröstad blir jag lite irriterad, speciellt med tanke på att vi var där för att ha kul tillsammans. Plus det faktum att jag tappade mitt halsband igår... Snyft...
Iallafall, när man gjort det mesta och man vill hitta på något tillsammans som det var meningen så ville ingen göra någonting, så ovärt... Då blir jag som sagt irriterad vilket leder till att jag blir lite grinig och det slutar alltid med att jag får huvudvärk från helvetet i princip...
Men så såg jag vad som skulle bli min räddare i nöden; en liten coffeebar.
Så en kaffe och några minuter senare kändes det bättre och jag kunde ha kul resten av kvällen.

Av Sara Pedersen - 18 juli 2013 12:20

Jag ska försöka att uppdatera lite om gårdagen samtidigt som jag rensar ur mitt rum.
Undrar om åksjukan kommer med åldern för jag har alltid älskat att åka karusell men de senaste två åren har det bara blivit värre tycker jag. Bergochdalbanor går fortfarande men allt som snurrar... Usch.. Fick nästan halsbränna av bara tanken.
Men efter att vi avverkat några karuseller så ville min mage ta det lite lugnt så det blev en Ben&Jerry's-paus innan vi fortsatte med åkandet.
Jag testade peanutbuttercup igår och den var jättegod. Det var jordnötssmörsglass med jordnötssmörs fyllda godisar, mums. Och till den så blev det min favorit, klassikern cookie dough.
En annan bra sak med glassen, man fick väldigt mycket glass för pengarna.

Av Sara Pedersen - 17 juli 2013 23:55

Nu är man hemma igen efter en heldag i Stockholm, är lite lagom trött i fötterna nu och det ska bli skönt att sova nu innan det blir en megarensning imorgon då vi förhoppningsvis kan börja måla mitt rum.
Iallafall, när vi kommit in själva från tåget så började vi känna oss lite småhungriga och vi tänkte att vi skulle äta lunch i Gamla Stan. Så blev det ju inte riktigt för det var så mycket folk som hade fått för sig samma sak som oss. Så vi åt på O'Learys efter att vi stigit av djurgårdsfärjan. Jag så det att om inte vi skulle äta innan vi gick in på grönan skulle jag svimma. Och det var fler som kände så.
Dock har O'Learys den mest förvirrande meny jag någonsin sett och med de få alternativ som jag fann lockande hade jag inte mage att beställa då de kostade så mycket. Så det blev en fläskkotlett med potatisgratäng, tomater, bacon, svamp och sallad för mig.. Den hette "Gronk" någonting och den smakade helt okej men det absolut godaste där var min jordgubb och lime - isdrink. Den var extra god i denna värmen som varit idag plus det faktum att all is gjorde den till en evighetsdricka.

[Bild]

Av Sara Pedersen - 17 juli 2013 11:55

Nu har vunnit precis kommit fram till.Stockholm
Jag har sovit lite i bilen för jag mådde illa ett tag där, jag blir alltid dålig när jag är tvungen att tvinga i mig frukost när jag inte är hungrig.
Nu ska vi bara hitta en parkering och så tar vi pendeln en bit innan vi går sista biten till Grönan.

Av Sara Pedersen - 17 juli 2013 11:02

Nu står det lite nya saker i hemmet.
Efter att vi målat klart hemma så sa jag att vi borde köpa nya lampor ( våra lampor då var väldigt gräsliga ) så att vi kunde ha lampor som passade in i rummet.
Och så blev det.
Efter en beställning på Jotex så står dessa i rummet nu.
De hade jag nästan velat haft på mitt rum när det blir klart.

Av Sara Pedersen - 15 juli 2013 17:17

Nu har alla åkt men tidigare idag var det kalas med en massa fika.
Det fanns kakor, marängtårta, nybakta bullar och cupcakes. För att väga upp det fanns det vindruvor också. Till det så fanns det såklart dricka och kaffe.
Men idag så tror jag att det var en antifika dag för jag uppskattade det inte som jag borde. Men jag vill inte rada upp vad som jag inte gillade för då kommer jag låta som en otacksam barnunge.
Men de andra uppskattade det och cupcakesen fick jättebra respons!   
Nu mår jag lite illa och är lite skakig på handen... Fikat blev min frukost så det enda som jag ätit idag är en bit marängtårta, en cupcake och en tugga av en dröm samt druckit en kopp kaffe och någon klunk fruktsoda... Men som tur är så ska vi äta hamburgare om en stund.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards