Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 15 juli 2013 16:01

Min present till Tobbe idag var en hel skrälledus med blåbärscupcakes. Han hade önskat sig det och det kunde han väl få.
Så strax efter nio imorse satte jag igång med baket. Mamma höll på att göra bullar samtidigt. Först blev det 12 glutenfria i lila formar och efter det blev det 12 "vanliga" i rosa formar, jag använde de som jag köpte senast.
Så det blev 24 vanligmuffins som jag sedan fyllde med blåbär, toppade med lila frosting och dekorerade med blåbär och strössel.
Rätt nöjd faktiskt men nästa gång som jag gör cupcakes så ska jag testa med att blanda i creamcheese med en slickepott istället för att vispa eftersom att frostingen skär sig så lätt. Det är ju inget fel på smaken men man vill ju göra en sådan bra presentation som möjligt.

Av Sara Pedersen - 15 juli 2013 09:04

Tyvärr så börjar småsyskonen bli stora med och det gäller även min bror.
Ännu ett år har gått och idag så fyller han 16.
Grattis på födelsedagen Tobbe!
Vi ses på gymnasiet i höst... Usch vad tiden går fort.

Av Sara Pedersen - 14 juli 2013 22:39

Efter tre dagar med omätbart mycket snor, huvudvärk och dunkande bihålor så blir det en liten kortisonkur för mig.
Jag hoppas att det hjälper för nu börjar det slita rejält när det stör nattsömnen då jag vaknar konstant av att jag inte kan andas.
Om inte annan så doftande det lite mysko jämfört med min mentholspra.
Då kör vi då.
Fingers crossed

Av Sara Pedersen - 14 juli 2013 21:55

Denna vecka som kommer är nästan planerad helt ut.

Imorgon ska jag försöka att komma upp tidigt för att baka färska blåbärscupcakes till Tobbe eftersom att han fyller år imorgon och då blir det ju också kalas med fika, presenter och allt som hör därtill   

Tisdagen är planerad med Jonte och vad vi hittar på vet man aldrig.

Onsdag blir det att åka till huvudstaden för en tripp till Gröna Lund med familjen, min farbror och mina kusiner.

torsdag ska vi eventuellt gå på tacobuffé på kvällen, under dagen är inget planerat .

fredag ska jag ha en dag helt för mig själv för då har jag inga planer alls.

lördag blir det Stockholm ( igen ) och då ska det bli en stadsrunda med bara familjen. Då ska jag övertala de andra att vi går till Hard Rock Café och kolla om vi kan äta där. Annars var det prat om att gå på skansen.

Söndag blir en upprepning av fredagen.  

 Roligt, roligt   

 


Av Sara Pedersen - 14 juli 2013 21:36

Det blev en liten snabbrunda till hemköp med mamma för att köpa lite tills imorgon.

Det sista vi tittade på innan vi var klara var lite glass och jag fick syn på två glassorter som jag verkligen vill smaka   

Det är två glassar från Sia som jag tycker verkar vara lite intressant.

Först Sorbet Äppelcider och Godis.

Äppelcidersorbeten innehåller dock alkohol ( måste man vara 18 för att köpa den ) men jag tror att den är riktigt god och Godisglassen innehåller godis så vad kan vara fel med den smaken?   

Jag ska nog köpa en av dem nästa gång som jag är sugen på glass.

   

Av Sara Pedersen - 14 juli 2013 20:54

När jag kom hem idag så hade mamma en överraskning till mig.

Hon har beställt klänningen från BonPrix som jag tittat på den senaste tiden men väntat till att den skulle komma in i min storlek, när den kom in höjde de priset. mamma hade fått en rabatterbjudande idag så hon beställde den åt mig   

Och jag blev verkligen jätteglad!

Hoppas att den kommer med posten senare i veckan för då ska jag ha den nästa lördag.

Tack finaste mamma    

    

Av Sara Pedersen - 14 juli 2013 16:48

Haft en riktigt mysig lördag med väldigt trevligt sällskap. Jag hade nog själv varit ett roligare sällskap om jag inte behövt snyta mig hela tiden och liknande men man rår inte för att man blir lite förkyld.
Film, bad, mer film, god mat och trevligt sällskap.
Myslördag.

Av Sara Pedersen - 12 juli 2013 21:36

Det blev inte så mycket mat för min del, jag var för varm för att kunna äta varm mat så jag åt lite sallad och lite melon.
Efter filmen som vi ser nu ska jag ta en dusch, lägga en ansiktsmask och göra en hårinpackning. Efter det så blir det så blir det nog att sova och kurera mig så mycket det går i sömnen.
Veckans mask är en gurkpeel-off.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards