Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 12 juli 2013 19:22

Grillen är tänd här hemma och maten är nog strax klar. Är dock inte så hungrig, det är nästan inhumant varmt och så har jag ju varit på fika hos Nico. Det var trevligt och det var mycket folk där som jag inte alls visste vilka de var men det var ju inte mindre trevligt för det.
Tyvärr kunde jag ju inte stanna så länge då vunnit skulle grilla men jag var ju där en synd iallafall och han med presentöppningen.

Av Sara Pedersen - 12 juli 2013 13:58

Idag fyller min fina tjej 18 år!   

Snart har nog alla i vänkretsen blivit 18 känns det som, tiden går fort.

Ska över på ett dropp in, dropp ut fika vid fem och då ska jag gratulera henne ordentligt. Hon har ju dock redan fått sin present av mig och hon verkade gilla dem väldigt mycket. 

hon fick hårnålar med strass, ett läppglans och två ansiktsmasker, ska höra om hon testat dem än.

Ett stort grattis!   


 

Av Sara Pedersen - 12 juli 2013 13:40

Jag har blivit lite småförkyld under natten. Har haft lite småont i halsen när jag vaknat på morgonen i några dagar och inatt slog det dessvärre ut. Jag vaknade mitt i natten av att jag inte kan andas. Näsan var helt tät, ögonen och näsan rann, halsen gjorde ont och jag fick en nysattack   

Så ända sen jag gick upp så har jag druckit te, ätit mat med chili, tagit febernedsättande för att jag ska bli klar i huvudet och gjort allt som jag kan tänka på för att bli bättre så fort som möjligt. Det passar inte alls att insjukna nu.

Men som tur är så går det åt rätt håll, det känns bra i huvudet och halsen är mycket bättre. Det är bara de andra symtomen kvar men jag tror faktiskt att det kommer att gå över tills imorgon   

 

Av Sara Pedersen - 12 juli 2013 13:06

Det blev ju ett par nya jeansshorts igår och det är nog de bekvämaste shortsen som jag någonsin haft på mig.

70 eller 80 kr på Lidl, det är väl ett okej pris med tanke på att de billigaste shortsen i vanliga klädbutiker i regel ligger på 250 kr   

De var ite små i storleken dock, jag har vanligtvis storlek 38 i princip allt men i dessa blev det 40 men det spelar ingen roll egentligen sålänge som de är bekväma och sitter bra   

   

Av Sara Pedersen - 11 juli 2013 23:47

Jag får alltid städryck när jag ska lägga mig men det är ju på ett sätt bra för då kan jag sitta för mig själv och bestämma vad som ska bort och liknande och rensa lite i taget. Städar jag lite varje dag/kväll så bli det ju tillslut rent.
Borde ha tagit lite i taget i trädgården idag.. Är väldigt bränd ner över axlarna nu.. Men jag har smörjt in med after sun två gånger nu så jag hoppas att det är bättre imorgon.
Jag fick ett par nya jeansshorts idag också. De är väldigt fina, för att inte tala om bekväma och så har jag växt ur mina gamla.. Ibland tycker jag inte om min rumpa.. Men jaja, jag har nya nu och tänkte att ni skulle få se dem imorgon.
Nattinatti.
Här har ni mig från idag.

Av Sara Pedersen - 11 juli 2013 20:38

En sak som jag sett i både sett i tidningen och på fb...

En oändlig diskussion om hastighetsskyltar och bilister.

Det är faktiskt oftast mer erfarna bilister som skriver. I tidningen till exempel så var det en morgon en insändare från en herre som ansåg att mer erfarna bilister ( som han själv ) skulle få lov till att köra över hastigheterna som står på skyltarna eftersom att de kan kontrollera bilarna på ett bättre sätt än de som inte kört lika länge.... Öööhhh, va? ursäkta mitt ordval men är denna person helt jävla störd i huvudet?   för det första så ska ALLA bilister följa skyltar och de regler som finns och för det andra så är det ett faktum att de mer ¨erfarna¨bilisterna är mycket mer nonchalanta än de som kört en kortare tid och att de flesta olyckor sker med just dessa ¨erfarna¨ förarna.

Det andra som jag vill ta upp stod på fb och det var att folk ska hålla sig till hastigheten men inte köra långsammare för då kan man köra på småvägarna om man ska sega..... Även denna gång; VA?!   

Skyltarna utger en MAXgräns för vad som är tillåtet att köra. Enligt lag får du inte köra långsammare än 40-45 km/h på motorvägen och du ska inte överskida skylten. Det är helt tillåtet att köra långsammare än maxgränsen och de som blir irriterade på det kan antingen köra om eller ta det som en vuxen människa och inte bli arg på dem som tar det säkra framför det osäkra.

Antalet oförskämda och idiotklassade förare är redan för högt, se till att du själv inte är en sådan...

      

Av Sara Pedersen - 11 juli 2013 19:08

Haha, det blev framtida julklappar idag när jag och mamma var iväg och handlade en runda.

Jag hade kollat på lite kökstillbehör i reklambladet och jag blev lite intresserad av en paellapanna ( en stooor wookpanna ) och sen en sauteringspanna med glaslock och handtag som både kan användas till att steka och till att göra såser ( perfekt till min hemlagade tomatsås, omnom ).   

Jag har sen tidigare en stekpanna, en pastakastrull och en liten kastrull så jag kunde få lite annat med. 

Så det blev julklappar köpta till mig idag, jag får se till att glömma dem till dess   

 

Av Sara Pedersen - 11 juli 2013 18:45

Det känns som att jag borde sluta med toast men det är ju så gott   

Jag vet att det inte är det nyttigaste att äta men jag försöker iallafall att väga upp det med bra innehåll och tillbehör.

Till skillnad från Tobbe som bara äter ost och skinka ( med extra mycket ost ) så har jag även tomater, grön chilifrukt och ruccolasallad.

Idag blev det en skagentoast som innehåller allt ovanstående plus skagenröra och så blev det extra ruccola och jordgubbar till det   

Väldigt gott och somrigt    

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards