Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 31 augusti 2013 21:38

Köpte denna i fredags när jag sov borta.
Den termos som jag redan har har börjat läcka så när jag hittade denna på Åhléns för 79 kr så beslutade jag för att köpa den.
Jag tycker att den är riktigt fin.

 

Av Sara Pedersen - 31 augusti 2013 21:03

Efter två dagar i sällskapet med fina Sandra och sen rep idag så åkte vi iväg på fika hos kusinerna. Fick knappt i mig något dock då vi ätit trerättrersfrukost bestående av äggröra, macka med te och sen en stor tallrik med ris a la malta. Fick lära mig en ny grej om hur man kan göra äggröra och jag ska nog göra så i fortsättningen.
Sen under fikat så blev det banan/pistagetårta, chokladfingrar och chokladtårta samt kakor.
Och alldeles nyss så åt vi fläskfile, potatis, sallad och gorgonzolasås.
Jag skulle kunna sova nu känner jag och är lite tung i huvudet... Tror att skolförkylningen smyger sig på nu, vi får hoppas att det känns bättre imorgon.

Av Sara Pedersen - 30 augusti 2013 19:54

Här kommer två mumsiga drycker, en kall och en varm som kan passa till olika tillfällen under hösten och vintern.

Kall kaffedrink med glass.
( 1 glas )

2 dl nybryggt kaffe
1 msk riven kokos
2 dl vaniljglass
1 dl hallon

Låt det nybryggda kaffet svalna och ställ in i kylskåpet för att kallna helt.
Rosta kokosen i en torr, varm panna och häll upp på ett fat. Varva glass och hallon i ett högt glas. Häll på det kalla kaffet och toppa men den rostade kokosen. Garnera gärna med extra hallon och eventuellt någon slags godis.


Chai
( 4 koppar eller glas )

5 nejlikor
1 tsk hela kardemummakärnor
1 kanelstång
1 bit torkad ingefära
1 liter vatten
2 dl mjölk
1/5 dl socker
3 msk svart te

Lägg kryddorna i en kastrull och tillsätt vattnet. Låt koka utan lock i tio minuter. Tillsätt mjölk och socker och låt koka upp. Tillsätt te och ta kastrullen åt sidan. Låt stå med locket på i ca fem minuter. Sila och servera genast i koppar eller glas.

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2013 19:04

Lite lagom fint en sensommardag.

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2013 13:34

Jag blev lite halvstressad imorse då jag inte hade tid över till frukosten. Så det som jag hade börjat med var en påse med kakor men som tur så kom vi iväg till Ica och inhandlade lite frukost.
Blev inte besviken.

Av Sara Pedersen - 28 augusti 2013 21:36

Gjorde ett onödigt och ett relativt behövligt köp idag innan repet...
Först ett mascaraköp som jag inte behövde, jag har ju tittat på false lash wings mascara ett tag men har varit lite för snål för att köpa den. Idag var den prisnedsatt och jag köpte den för 129 kr. Onödigt då jag egentligen har sådär fem mascaror...
Sen kommer vi till det bättre köpet!
Jag var tvungen art kasta mitt ljusare läppstift som jag verkligen tyckte om eftersom att jag använda det under perioden jag hade svinkoppor... Så idag köpte jag ett ljust läppstift från Lumene för 50 kr. Detta var Natural code nr. 3 Nude Beige.
Tror att det kommer att bli toppenbra.
Få se om det kommer en bättre bild en annan gång.

Av Sara Pedersen - 28 augusti 2013 21:13

Det börjar bli en vana att se konstutställningar på Avesta Art.
Är nog där två gånger per år nu och i år var det väldigt många av de nya konstverken som var intressanta.
Vi har fått en uppgift att beskriva två konstverk till nästa vecka så jag har fotograferat en massa på utställningar och jag har valt en iallafall... Nu återstår bara ytterligare ett..
Min favorit på hela utställningen är fortfarande glassalen. Det är så fränt att gå där.
Den första bilden är ifrån ett större konstverk i glassalen.

Av Sara Pedersen - 28 augusti 2013 20:59

Sitter i soffan och poppar lite dansk musik i reklamen till idol.
Efter det blir det lite mer kvällstv och sedan en dusch innan sängen väntar.
Jag har varit på studiebesök på Avesta Art hela dagen och sen blev det att vandra runt i innan läsårets första körrep med flickkören.
Har även kollat upp allt som kommer upp och det är så mycket att göra.. Det är nästan sjukt..
Mycket som ska göras och följder av det.. Alla följder är ju inte bra heller om man säger så... Menmen, vi jobbar på en lösning på det.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards