Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 9 augusti 2013 18:25

Idag har det varit en "spendera tid med mamma dag" idag och vi har kollat igenom recept, gjort mat och sett lite tv tillsammans.
Vi har även gravat lax och det var första gången för mig.
Jag älskar verkligen gravad lax och vi pratade om det igår och hur jag skulle vilja lära mig, så idag överraskade mamma mig genom att vi skulle grava en stor laxfilé så att jag skulle få lära mig.
Hur snällt var inte det?
Det visade sig vara busenkelt.
Man blandar salt, socker, krossade vitpepparkorn, diverse kryddor och dill.
Kryddorna ska på fisken som man delat på mitten, dillen ska på som en tjock matta på en och så ska de läggas ihop, packas in i plastfolie och plastpåsar och ligga i tvp-tre dagar oh varje dag ska man vända på fiskpaketet.
Enkelt, eller hur?
Ursäktar för den suddiga bilden längst ner.

Av Sara Pedersen - 9 augusti 2013 17:10

TLC.

Det är min absoluta favoritkanal och under den tiden som jag ser på tv så är det oftast den som står på. De program som jag tycker om att titta på är bland annat Masterchef Australia, Say yes to the dress, konditorskolan, Cakeboss och Dinner dates. 

Om den kanalen någonsin försvinner så har jag inte riktigt någon anledning till att titta längre. 

 

Av Sara Pedersen - 9 augusti 2013 13:26

Tänkte att jag skulle tipsa er om en mascara som jag testat och den är helt otrolig.
False lash wings mascara.
Jag fick testa den och mina ögonfransar blev jättefina och långa. Jag har relativt långa ögonfransar men det syns oftast inte om man inte har en bra mascaraborste.
Den här ska jag hålla utkik efter nästa vecka.

Av Sara Pedersen - 8 augusti 2013 22:01

En sak som jag har börjat se i butiker och på olika webbsidor är att det stora fenomenet ugglan har fått en konkurrent.

 För något år sedan kom ugglefebern och det var ugglor överallt.. på halsband, örhängen, väskor, armband, sjalar och så vidare och så vidare.

Men nu har Påfågeln kommit och tävlar om en plats på prispallen och om jag ska vara ärlig så föredrar jag en påfågel framför en uggla alla gånger.

Vad tycker ni om mitt lilla kollage?

 

Av Sara Pedersen - 8 augusti 2013 18:40

Nu är min dator lite lagom dum i huvudet nu så bilderna kommer att komma upp i två delar då den var för stor för att beskära.. suck.. men vad kan man göra åt det, man får göra det bästa av situationen.

Här är 6 stycken klänningar från Nelly som jag inte skulle säga nej till i min garderob.

Något att sträva efter när det blir storshopping lite senare kanske? 

Vilken föredrar ni?

    

Av Sara Pedersen - 8 augusti 2013 17:04

Jag försöker att lätta på sötsakerna just nu genom att dra ner på godiset och ett bra sätt att göra det är att tänka på äckligt godis så fort som man blir sötsugen.

De två godissorter som jag skulle kunna kräkas av är lakrits och marmeladkulor.. urrk...  vilken tur att man får tycka om olika saker.

 

Av Sara Pedersen - 8 augusti 2013 16:22

Jag fick en tunika igår och den är nog i kortaste laget.
Till den så måste man ha tights eller shorts om man inte vill visa för mycket.
Den är ju söt och så men jag vet inte om det är min stil. Jag kan ju använda den någon gång här hemma och sen spelar för den nog försvinna in i garderoben tills jag växt ur den och jag kan ge bort den.

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 23:48

Det blev långfilm idag och jag måste säga att den var väldigt bra.
Filmen heter the prestige och handlar i grund och botten om två rivaliserande illusionister som i sina försök att sabotera och vara bättre än den andre tillslut går över styr.
Det var en väldigt intressant film måste jag säga och har en liknande spänning som i filmen illusionisten.
Det här är en film som jag rekommenderar till er som rycker om att klura ut slutklämmen och leta efter ledtrådar. Jag lyckades bara lista ut hälften av slutpoängen och jag blev ärligt positivt överraskad av den här filmen.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards