Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 23:03

Jag hittade den här bilden och jag vet inte om jag ska skratta eller tycka synd om muffinsen.
Sen jag började med att baka cupcakes så har jag nästan börjat att resonera på samma sätt. Jag tycker att muffins är väldigt tråkiga att baka nu eftersom att jag tycker att det är roligast att dekorera och piffa upp dem till cupcakes...
Jag känner mig nästan elak när man tittar på den här bilden när jag vet att jag tycker samma sak.

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 19:10

Minns ni den stora, blå glasvasen som jag fick i julas?
Jag sa ju då att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med den och pratade om jag skulle fylla den med dekorationsstenar eller något.
Nu har jag kommit fram till en bra funktion den!
Just nu så är den en behållare för alla mina blommor som jag har i håret från och till. Det blev riktigt tjusigt om jag får säga det och en drinkpinne fick göra blommorna sällskap.

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 17:44

Idag har jag bland annat övat på tävlingslåtar, tagit hand om disken ( tre gånger då vissa inte tar undan efter sig ) klippt gräset och plockat några liter körsbär.
Där i mellan så tog jag en paus och slagit in mammas födelsedagspresenter.
Blev faktiskt nöjd över resultatet. Jag var väldigt duktig på paketinslagning när jag var yngre men av någon anledning så slog det bara över en dag och så kunde jag inte slå in ett paket snyggt för fem öre.
Det kanske börjar vända? För då får jag försöka att bygga upp mig förlorade talang igen.

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 16:27

Igår kväll passade jag på att använda en ansiktsmask för att koppla av.
Denna gång blev det chokladmasken med apelsin.
Det var en värmande mask och den var riktigt avslappnande. Jag hade fått tipset att den skulle lukta väldigt gott men jag blev besviken då den bara doftande svagt av apelsin.
Men den dög iallafall.

Av Sara Pedersen - 7 augusti 2013 15:24

Jag har en ny favorit vad gäller saft.
Mer har kommit med smaken persiska melon och den riktigt god. Först kommer en stark smak av galiamelon och eftersmaken är persiska.
Den var underbart god för det var varmt ute och man var jättetörstig.
Jag köpte den i Borlänge och kommer att köpa den fler gånger.
Den tycker jag att ni ska testa.

Av Sara Pedersen - 5 augusti 2013 21:53

Jag har hamstrat idag.
Passade på då dessa inte finns att köpa hemma ( eller på något annat ställe som jag kollat på helt otroligt nog ) och det är inte ofta som man är här och handlar liksom.
Fyra påsar med cupcaketopping från dr. Oetker.
Tror att man skulle kunna använda halva istället för hela påsen för det blir riktigt mycket topping.
Konsistensen av detta är som en mousse som är perfekt att spritsa men den är helt smaklös så mitt förslag är att ni tillsätter lite smält, vit choklad, citronarom, bittermandel, arraks/puncharom eller något annat som ger smak utan att påverka färg eller konsistens.
Happy baking.

Av Sara Pedersen - 5 augusti 2013 21:13

Det blev lite minimums till efterrätt idag.
Medan jag tog hand om maten så gjorde gjorde Sandra efterrätten och mums var gott det var!
Det blev små minikladdkakor med en geisha i mitten. Till det blev det grädde och skogsbärsgelégodis.

[Bild]

Av Sara Pedersen - 5 augusti 2013 20:42

Dessa klänningar är från modehus.nu och har dessa klänningar på erbjudande i några timmar till och säljer ut dem för 449 kr.
Om ni ser någon som ni fastnade för så passa på! Men skynda innan erbjudandet slutar att gälla.
Själv föredrar jag den ljusrosa.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards