Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 19:32

Firar in helgen med en kvällsdrink.
Hallonsmak blev det på denna och det blev någon drinkpinne från någon båt.. Fin eller inte så ville jag att vi skulle ha drinkpinnar för sakens skull.
Hallondrink, is, citron och citronmeliss i kvällsolen, det är inte helt fel om man säger så.
Väldigt mysigt.

 

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 18:51

Jag fick dessa underbara liljor idag av mamma som tack för att jag hjälpt till så på senaste tiden.
Mamma vet att jag älskar liljor och då köpte hon dessa till mig.
Fem stora liljor med 15 knoppar sammanlagt. Jag tror att det kommer att bli vita liljor men rosa fläckar.
Det kommer att bli spännande att se. Just nu står de i mitt rumsfönster och när de börjar slå ut så kommer det att lukta otroligt gott i rummet.

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 16:29

Just nu väntar vi på att chokladkrämen ska bli klar och att kexbottnen ska färdigkyld. Vi håller på att baka lite gott till kvällen.
Enligt receptet så heter de krämiga chokladbakelser och det är små pajer med digestivekex med chokladkräm.
Det kommer nog bli jättegott efter kvällens matplaner; potatisgratäng, spätt med kebab och nötkött och sallad. Mums.

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 13:20

Botten:
300 g mandelmassa
2 st ägg
2 msk kakao

Fyllning:
3 dl vispgrädde
200 g vit choklad
2 äggulor
2 msk citronsaft/citruslikör

Till garnering:
3-4 passionsfrukter

Sätt ugnen på 175 grader. Riv mandelmassan och rör nej ägg och kakao. Häll smeten i en smord och brödad form med löstagbar kant, ca 23 cm. Grädda i ca 20 minuter. Låt kallna, lossa från formen. Rengör formen och lägg i bottnen igen.

Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad. Vispa upp gulorna i en stor bunke. Tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Avsluta med likören/saften och sist grädden. Bred över moussen på kakan i formen. Täck med plastfilm och ställ i frysen i minst tre timmar.

Skrapa fruktköttet ur passionsfrukten och häll över. Låt stå framme 30 minuter innan.

Happy baking!

 

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 11:26

Sitter nu på altanen i solen och njuter av sensommarvärmen. Sensommar känns lite bättre att säga än att det lutar emot höst.
Hade lite problem med att somna igår,det blev nog en lite för lång middagslur igår och så vaknade jag av att telefonen ringde tidigt imorse.
Får hålla mig vaken under dagen idag så att man inte är vaken halva natten.
Vi får se vad dagen bjuder på idag, idéerna strömmar liksom inte in om man säger så. Funderar på om man skulle plocka av resten av körsbären och göra en paj, det vore gott.

Av Sara Pedersen - 23 augusti 2013 21:52

Här är ett helgerbjudande från Modehus.nu.

För endast 269 kr så får ni denna fina klänning i garderoben.

Så om ni tyckte att denna klänning skulle passa dig så klicka på länken här nedanför och kolla vad som finns kvar. Den i vit har redan tagit slut så ni får passa på!


http://www.modehus.nu/search.php?keyword=cora

                 

   

Av Sara Pedersen - 23 augusti 2013 20:19

Vet ni vad jag är riktiht sugen på att testa?

Spa.

Doftljus, massager, ansiktsmasker, olika sorters bad och behandlingar...

Det låter så mysigt, plus att jag skulle behöva det.

Mamma ska på spa nästa månad och är borta i en vecka, jag hade velat följa med men jag visste inte att jag kunde det fören det var försent att anmäla sig. Hon ska åka dit med sin förening och jag visste inte att man kunde följa med ändå.

Nu kommer ännu ett av mina kollage.

 

Av Sara Pedersen - 23 augusti 2013 18:28

Dagens outfit är simpel idag. Men det simpla är oftast det som iallafall jag trivs bäst i.
Ett vitt linne från H&M.
En vit tröja med mönster från Gina Tricot.
Jeansshorts från Lidl.
Halsband med nyckel från Rabalder.
Armband från Dollarstore.
Och nagellack från Gina Tricot.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards