Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 19 augusti 2013 14:33

Har varit ute på en promenad ned Jonte och påväg tillbaka så blev det lite plommonblock då vi hittade ett plommonträd.
Jag fick med dig två nävar iallafall, vi skulle ha haft en hink med oss men det är ju inte riktigt något man tänker på när man går ut.

Av Sara Pedersen - 18 augusti 2013 22:03

Åh, så skönt det ska bli att sova i min egen säng inatt.
Nu är allt upp packat och det blev ett lätt kvällsmål och snart blir det nog faktiskt att sova.
Imorgon kommer en stor haul om inköpen från Ullared.

Av Sara Pedersen - 18 augusti 2013 21:15

Idag blev det verkligen den bästa lunchen. Vi åt lite bättre varje dag. Den första dagen åt vi på Rasta och det var ju verkligen gjort så att man skulle få maten utan att vänta och då låg den ju och värmdes under flera timmar i värsta fall. Andra dagen blev det buffé på Harry's och det var absolut inget fel på den maten men idag... Idag testade vi den asiatiska buffén i köpcentret mitt emot Gekås och där bland all kyckling och wockade grönsaker fanns det sushi... Jag och mamma blev lite lyckliga då.
Så istället för att ösa upp en massa ris och kryddstarkt kött i ett berg på tallriken som pappa och Tobbe så åt jag och mamma oss mätta på sushi och kyckling i apelsinsås. Jag tog även några vårrullar och bläckfiskringar.
Åh, så gott.

Av Sara Pedersen - 18 augusti 2013 18:28

Nu lämnar vi Örebro efter att ha hälsat på lite släkt.
Det har varit en intressant resa detta med varierande väder, lite udda måltider och mycket shopping som slutade med en grövre smärta i fötterna. Men jag kommer att sakna det. Det har varit roligt att irra runt tills man började hitta, äta chokladmoussetårta om kvällen och spela kort, äta hummersoppa en fredagskväll, pasta och tomatsås med köttbullar under lördagen, spela lite minigolf och avsluta dagen med ett glas rosé.
Den gemenskapen har man inte hemma då man har mer möjligheter och bekvämligheter.

Av Sara Pedersen - 18 augusti 2013 16:25

Vi brukar stanna här när vi åker till Norge och nu blev det att stanna upp för en bensträckare och lite godis. De har en godisaffär här med 600 sorter till lågt pris.
Så jag passade på att köpa lite bakgodis som fruktpastiller, sura hallon och fruktkarrameller. Hajarna, geishan och melonstången får jag äta ändå.

Av Sara Pedersen - 17 augusti 2013 19:33

Helt allvarligt, jag luktar fruktsallad!
Det är otroligt vad fräsch man känner sig.
Vi tog inte med oss något schampo, balsam eller tvål hit, det är är ju lika bra att köpa det här, så vi köpte schampo och balsam från barnängen som luktade gott och sen en tvål som doftande aprikos.
Schampot och balsam luktade passionsfrukt!
Det luktar asgott.
Så nu går man runt och luktar fruktsallad.

Av Sara Pedersen - 17 augusti 2013 18:04

Minigolf!

Av Sara Pedersen - 17 augusti 2013 17:14

Somnade av ren utmattning och ont i fötterna för ett tag sen och vaknade helt groggy och hade dreglat lite.. Fräscht...
Vi ska strax gå och spela lite minigolf, vem tror ni vinner?

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards