Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 14 augusti 2013 11:46

Vi hittade den här långt inne i ett skåp i köket och mamma var beredd på att slänga den men den var inte ens sprättad så jag var ju tvungen att testa den iallafall.
Och jag blev positivt överraskad.
Det var en väldigt god smak och jag tyckte om att den skulle blandas med mjölk.
Allt som saknades var isbitarna och så hade det varit perfekt om man varit sugen på kaffe en varm dag.

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2013 17:37

Jag och mamma gjorde en handelsrunda idag och då passade jag på att panta alla flaskor och burkar som jag haft på rummet.
Fem kassar med pant hade jag och jag ville komma iväg med panten innan torsdag.
86 kr är inte så illa för lite flaskor och burkar.
Det lönar sig att panta.

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2013 17:20

Hägges har kommit med en ny cupcakesort men jag vet inte om jag ska testa dem eller inte.
Den nya smaken är blåbär men jag vet inte om de såg så aptitliga ut. Toppingen är gråblå och så är det vaniljmuffins.
Tidigare såvitt jag vet så har det bara funnits jordgubb och chokladsmak. Av dem är faktiskt den med jordgubb mycket godare.
Är det någon som har smakat de med blåbär?

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2013 00:08

Hösttecken överallt.
Klar orangea rönnbär, kyliga regn och mörka kvällar. Sommaren passerade fort i år men än är den inte riktigt slut.
En och en halv vecka kvar tills det är tillbaks till rutinerna och skolan vilket innebär tidiga morgonar och en planering för ett projektarbete.
Nu vänder det emot kyligare dagar och längre nätter men vi får göra det bästa av det, eller hur?
Inköp av höstkläder blir det i helgen!

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2013 15:48

Åh, nu hänger en jättemysig bad/morgonrock i min garderob.
Den är inte helt ny, mamma köpte den för några år sedan men använde den aldrig så nu fick jag den.
Färgen är inte min favorit om man får säga det, jag har aldrig uppskattat rosa så mycket men det är ju bara en rock och jag tycker att den är hur mysig som helst.
Den är perfekt för småkyliga morgonar och kvällar eller efter en kall dag och man vill sätta sig i soffan med en kopp kaffe och mysa till en bra film. Och den har till och med en luva, myyys.

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2013 13:23

Jag vet att jag uppdaterat väldigt dåligt de senaste dagarna men det har inte hänt så mycket om man säger så. Det har varit väldigt mycket film och matlagning, efter det mer film, lite nattsudd och bortsovna förmiddagar.
Jag ska försöka att uppdatera lite bättre denna vecka. Ska över till Jonte senare idag, imorgon och på onsdag så ska jag på rep under kvällarna, på torsdag fyller mamma år och torsdag natt åker vi iväg och kommer inte hem fören söndag kväll.
Så nu har ni fått en liten heads up om vad som komma skall och nu ska jag ta en kopp kaffe och se på TLC tills Jonte hör av sig.

Av Sara Pedersen - 10 augusti 2013 15:04

Nästa vecka så fyller mamma år och vi har börjat prata om fikat till kalaset.
Och hittills har vi kommit fram till att jag bakar några cupcakes med rabarberfyllning och dekorerar men jordgubbar ( om vi kommer iväg för att plocka några ) och så hade mamma ett recept för en vit chokladtårta med passion och den ska vi också göra.
Den ser väldigt god ut.
Vad det blir mer har vi inte bestämt än.

Av Sara Pedersen - 10 augusti 2013 13:26

Saw med mamma och Tobbe.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards