Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 30 september 2013 20:01

Usch, vilken gräslig huvudvärk jag har.. och jag känner mig aningens frustrerad.
Har ni varit i den situationen då man vill hjälpa och bidra med så mycket som man kan men man vet inte hur och vad man ska göra? Man känner sig liksom hjälplös..
Vill bara lägga mig och sova egentligen men jag vill se tonårsbossen först iallafall.
Såhär har jag gått idag. En lager på lager outfit men jag trivs bra i det.

Av Sara Pedersen - 30 september 2013 16:14

Stirrar in bland glassen...

Det hade varit riktigt gott med Ben & Jerry's peanut butter cup nu känner jag... 

Attans att det ska vara så dyrt!

Av Sara Pedersen - 30 september 2013 13:25

Idag hade vi en väldigt lång lunch och istället för att äta kassler och underkokt potatissallad så blev det en trerätters lunch på stan idag.
Först sushi som förrätt och sen vårrullar på thaimatresraurangen och sen en kaka från centrumkonditoriet.
Vårrullarna var helt fantastisk goda men jag kommer aldrig att äta deras sushi igen... den var fullkomligt vidrig och om jag blir matförgiftad och spyr senare så vet jag varför. Nej, det var absolut ingen höjdare. Men de goda rullarna och kakan räddade upp det.

Av Sara Pedersen - 30 september 2013 12:57

Vad jag blir frustrerad...
Särskilt när ingenting fungerar som det ska. Jag skulle skriva ut recepten som jag skrivit och lagt in bilder för att det skulle bli finare ( och då vill man ju inte ha det i svartvitt ) och då skulle vi skriva ut på stadsbiblioteket då det inte finns färgskrivare på skolan.
Sen när det är klart för att skriva ut, allt är inställt på färg och det skrivs ut... tror ni inte att det blir svartvitt ändå?! Jag blir så irriterad!!
Men jag fick betala ändå för jag hade inte råd att betala för ytterligare en utskrivning...
Att det ska vara så svårt att skriva ut några sidor i färg här i stan.

 

Av Sara Pedersen - 29 september 2013 15:16

Vi fick en liten uppgift att göra under förra veckan och det var att göra en varsin moodboard med discotema. De ska bara ge inspiration och ska inte användas till annat så jag tänkte att ni skulle få se min. Vi fick använda vilka bilder vi ville bara de kunde kopplas till just disco.
Jag är den enda hittills som har gjort en helt animerad moodboard hittills.
Vad tycker ni? Och vad tänker ni på när ni hör ordet disco?

Av Sara Pedersen - 29 september 2013 13:43

Jag sitter och blockar en massa personer på kik just nu. Alltså jag förstår inte hur de kan hålla på? 

Vissa verkar inte förstå att det finns personer ( som jag ) som inte viker ut sig för allt som rör sig och som inte sitter med telefonen i handen 24/7 och kan därför inte skriva hela tiden. Och att då bli arg på mig...

Skulle vilja ge dem en örfil och skälla ut dem men att blocka dem är nästan lika givande.

Nästan..

 

Av Sara Pedersen - 29 september 2013 13:37

Idag har jag faktiskt orkat att klä på mig och ätit frukost. Framsteg! Det blir nog skola imorgon om det inte blir ett stort bakslag under dagen.
Har faktiskt till och med varit ute och tagit en nypa luft men gick fort in igen. Det är fortfarande kallt.
Det blev lite sent igår. Jag såg Gremlins 2 och kom inte i säng fören efter ett och sov till elva. Det behövdes och imorgon så blir det att ta sig in i vardagen igen.

Av Sara Pedersen - 28 september 2013 21:20

Jag känner för en förändring och har suttit under kvällen med att lappa ihop en ny design till bloggen och har bytt lite bilder, plus det faktum att jag inte hade kvar min originalbild så när jag väl satt igång så var det försent att ändra sig.

Jag har även velat byta namn på själva bloggen ett bra tag, den har haft samma namn i snart två år och versalen saknas till och med. Men jag vet verkligen inte vad jag skulle döpa om den till.

Har ni några förslag till ett nytt bloggnamn?

bloggen kommer fortfarande att hittas om man söker med det namnet som är nu när/om jag byter.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards