Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 9 september 2013 22:18

Nu blir det att sova lite och samla kraft för morgondagen. Har en liten sovmorgon till fem i tio så då kan man sova en halvtimme längre.
Känns som att jag snart inte gör annat än sova.
Och spanskprovet närmar sig jag börjar bli lagom nervös över att jag verkligen inte förstår... Det provet avgör min framtid.... Men det finns ett litet kryphål och det är att man kan räkna bort 250 poäng och ändå få ett fullt examensbetyg så om det skulle gå käpprätt åt lingonskogen så kommer jag att ta examen. Men det är ju mer för min egen skull, vetskapen om att ha ett F får mig att må dåligt... Så det vill vi undvika!
Blir att plugga mer imorgon kväll för efter skolan ska jag spendera lite tid med Jonte.
Men nu blir det sängen.

Av Sara Pedersen - 9 september 2013 20:32

Idag skrev mamma ett mail till en kennel att vi är intresserade av att skaffa en ny hund så nu sitter mamma och väntar på svar om hur det ser ut med priser och leverans.

Även jag är lite uuuaaa över mailet för det är klart att jag vill ha en ny hund, det är underbart med en liten pälsboll som man bara kan älska till det gör ont i hjärtat. 

Och anledningen till att det blev såhär idag är för att mamma såg en annons på jobbet om en valp och klippte ut den. Kan ju säga att vi här hemma blev väldigt svaga för den här rasen.

Så om det går bra nu så kommer vi att ha en Keeshond i början av oktober.

Håller tummarna!

 

Av Sara Pedersen - 9 september 2013 17:52

När jag kom hem idag var en av sakerna på listan som jag skulle göra var att jag skulle betala räkningen till trafikskolan för riskettan... men jag visste inte hur jag skulle göra då jag aldrig betalat ett Bankgiro utan bara gjort vanliga kontoöverföringar.. vilket då innebar att jag fick vänta till pappa kunde visa mig. Nu är det gjort iallafall men jag kom att tänka på en bild som jag sett förut och den är egentligen hur klockren som helst!

Skolan lär oss inte att hur man betalar räkningar, tar lån, hur man röstar i ett politiskt val, hur man startar bilen om batteriet har dött ( jag visste inte hur startkablar skulle sättas fören mammas bil la av i vintras ) eller hur man gör stora, framtida köp.

Det ENDA som skolan faktiskt har lärt mig av alla dessa punkter på bilden är hur man skrivet ett personligt brev och ett CV.....

Men jag antar att skolverket anser att Pytagoras sats är viktigare än att faktiskt lära ut något som du kommer att ha nytta av resten av ditt liv.

   


Av Sara Pedersen - 9 september 2013 15:13

Jag fick visat för mig idag att det fanns en bild på dt.se från kulturnatten då jag står vid mikrofonen och det tyckte jag var lite roligt.

Jag tänkte att ni skulle få se den.

Nu har jag inte en lika bister min om man säger så men jag var nog mer avslappnad vid mikrofonen än vid basen. Men den som gjorde den grymmaste minen på detta fotografi är helt klart Elias.

 

Av Sara Pedersen - 9 september 2013 12:32

För sådär en vecka sedan så testade jag ännu en av McDonalds summershakes och då var det med smak av bounty.
Den här var faktiskt bättre än den med cocio men det hade faktiskt inte skadat men lite mer kokossmak.

Av Sara Pedersen - 8 september 2013 22:38

Jag tror att bakterierna har hunnit ikapp mig.
Ligger och hostar och nyser så att det gör ont i lungorna och hugger i ryggen. Min rygg och nacke har varit körda länge men nu kom irritationshostan.
Så kan det gå när det är sådana kalla kvällar, nätter och morgnar nu..
Det är kallt och dimma på morgonen, jättevarmt under dagen och sen kallt under kvällen igen. Så antingen så är det skolbakterierna eller det skiftande vädret. I vilket fall så har jag nu hosta... Kul...
Ska sova lite och se pm det blir bättre tills imorgon..

Av Sara Pedersen - 8 september 2013 17:41

Spelningen gick väl si sådär igår men till vårt försvar så var det knappt någon medhörning alls på scenen. Men tre av fyra låtar från vår ensemble gick väl relativt bra men vi har nog aldrig spelat Knights of Cedonia så dåligt som igår.
Vi var där och flytta grejer två timmar innan vi skulle spela så där emellan så tog vi en liten fika med läsk, macarons och chailatte.
Efter att vi spelat klart så gick jag, Frida och Sandra hem till mig för att byta skor och lite annat innan vi gick ut igen.
Så fort som det blev midnatt så kunde Frida komma in på krogen så då satt vi där till halv två innan det blev återhämtningmat innan man gick barfota hem för att stupa i säng.
I vilket fall så var det väldigt roligt igår bortsett från att en kille från skedvi ville att jag skulle bli hans framtida fru...
På första bilden är det vår ensemble som spelar och just då var jag basist och jag ser otroligt bister ut men det är för att jag är så koncentrerad.

Av Sara Pedersen - 8 september 2013 13:16

Jag vaknade bara för några minuter sen, snacka om sjukt..
Såhär såg mig telefon ut när jag kollade den...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards