Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 28 september 2013 14:36

De här datorerna blir ju bara bättre och bättre..

min skoldator kraschade idag när jag satt och skrev på ett argumenterande tal till nästa vecka och jag fick lite nytt material till talet. Efteråt så skannades datorn automatiskt och gissa vad? 28 fel har blivit 230 fel..... 230 fel i datorn som kan repareras OM jag KÖPER ett rensningsprogram!

Just nu så får diskfragmenteraren jobba med datorns hårddisk och så hoppas bi på att den blir lite bättre.

 

Av Sara Pedersen - 28 september 2013 10:43

Jag gjorde ett iq-test för bara en liten stund sen. Gjorde det faktiskt två gånger då jag först och främst lyckades kryssa i min födelsedag fel... det är väl bra på ett iq-test?

och andra gången som jag gjorde så såg jag alla småfel som jag hade gjort och när jag rättade till det så fick jag ett betydligt bättre resultat.

Jag är inte dum, det vet jag men det känns ju ändå bra på ett sätt att få det bekräftat.

121 i iq kan jag definitivt leva med, särskilt när hela testet är på engelska.

Jag gjord en varsin printscreen på resultatet och tabellen så att ni skulle få se. 

   

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 18:05

Vet ni vad jag ska köpa när jag får tillfälle?

Kaffe latteglas och kaffeskedar. Det är ju lite av en vardagslyx att ta en kaffe latte och det är ju en helt annan känsla att ha det i riktiga glas istället för de ordinära kaffekopparna som står i skåpen i köket.

Jag tycker om vardagslyx.  Precis lika mycket som jag tycker om att vara vardagsfin.

 

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 17:54

När vi ändå är inne på mat så kan jag ju ta upp den hör boken som jag suktat efter i en mindre evighet.
Den heter Lyxlagat sött och gott av Frederick Zäll.
Jag älskar verkligen hur den boken är upplagd och den ser verkligen lyxig ut med små detaljer på receptsidorna.
Dock går den ju aldrig ber i pris känns det som. Den kostar 179 kr i bokhandeln och 139 kr på nätet men då blir det frakt på det så då blir det ju dyrt igen.
Jag kommer att hålla utkik efter reaerbjudanden när det kommer till denna kokbok.

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 17:45

Jag har blivit jättesugen på att baka någonting med Cookie dough.
När jag sökte lite på nätet så hitade jag dessa två ljuvliga skapelser.
Cookie dough cupcakes och cookie dough paj.
Jag älskar kakdeg...
Men tänk er cupkakes med oreobotten, en kakdeg fyllning och sen en lätt nötmousse ovanpå eller en paj med glass och sen degbitar på..
Det skulle vara gott...

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 15:05

Har ni sett att de säljer godis och te i bokhandeln?
Det hade inte jag sett fören igår.
Men där kan du köpa "läsgodis" och te som ska avnjutas till en bok. Och om man inte läser så kan de vara fina presenter.
Jag funderade om det skulle kunna vara något att köpa till mamma men då blir det rabarber och gräddtet för hon tycker inte om kola. Var faktiskt lite sugen på att testa det själv, trots det faktum att jag inte dricker te.

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 13:08

Här är tre bilder från spelningen imorse. Jag glömde att fota det första numret så jag har ingen bild på det men med lite hjälp så fick jag från de sista tre.
Jag är med på de sista två bilderna och spelar låda på come as you are och sen vid mikrofonen då vi alla sjöng wannabe. Och som vanligt så ser jag asförbannad ut... förstår inte det..

Av Sara Pedersen - 27 september 2013 12:25

Är hemma resten av dagen från skolan, var där på spelningen imorse men efteråt så drog jag mig hemåt då jag var alldeles utmattad och hade hjärtklappning. Idag är andra dagen med feber och nu valde jag att gå hem så att jag får en chans att bli bättre.
Såhär såg jag ut under vår spelning på vägvalet för niorna. En lila klänning och leggins.
Lite bilder från när vi spelade kommer lite senare.
Tänkte att jag skulle matcha mina kläder idag med min nya kaffetermos och ta med mig något varmt att dricka till skolan mer tror ni inte att den läcker?! Den var inte tät så det kallnade rätt så fort. Lite besvilen över det för när man köper en termos så räknar man ju med att den ska vara tät.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards