Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 24 september 2013 17:43

Usch och fy!
Det är september och idag var det så kallt att jag frös in i märgen.
Jag cyklade hem i 8 graders värme, isande vind och spöregn.
Jag valde definitivt fel dag att använda klänning.
Men sen när man är hemma så kan man sitta under filten och äta cupcakefrosting.
Imorgon blir det nog vantar.

Av Sara Pedersen - 23 september 2013 22:23

Jag tycker att denna vecka kan passera så att vi kan få vårat studiebidrag... jag själv anser ju att det är rätt dåligt att vi får studiebidraget i juni så vi bara går sådär tio dagar i skolan och sen inte får något fören i slutet av september nästa gång. Jag hade tyckt att det varit bättre om vi fått halva i juni och halva i augusti..

en an anledningarna till att jag skriver så är att jag verkligen behöver köpa ett nytt puder... jag använder gina tricot´s puder, 02 peachy, och det är ju egentligen inte så dyrt men tillräckligt när det finns gott om rum i spargrisen.

Fast jag kanske borde låta det ta slut? Jag har faktiskt inte gått en enda dag i skolan, under de här veckorna sen vi började, utan smink. Det är lite sjukt egentligen. Jag gick nästan jämt utan smink de sista månaderna under förra terminen. Få se när den första dagen utan smink blir.

 

Av Sara Pedersen - 23 september 2013 20:04

Om en vecka så börjar ett av mina favoritprogram igen. Wiiiiiii!

Är det bara jag som verkligen fastnat för tonårsbossen?

Under den kommande säsongen så vill jag faktiskt att någon av den ska misslyckas så att det ligger en skuldsedel i väskan. Vet inte om det ät hemskt gjort av mig eller inte?

Jag förstår fortfarande inte hur de kan vara så oansvarsfulla med pengarna...

Men man lär sig mycket om hur en ekonomiplan fungerar och vad man ska och INTE ska göra med pengarna.

 

Av Sara Pedersen - 23 september 2013 18:35

Min ¨vill-testa-göra-smaka-lista¨ börjar bli lång och denna gång så är det detta fenomen som lockar mig:

Friterad glass.

Jag tror att det är sjukt gott, bara tänk er den varma, krispiga skorpan och sen kall och sen lite halvsmält glass inuti med choklad eller kolasås.

Det tar dock så otroligt lång tid att göra. Bara frystiden sammanlagt mellan omgångarna som de ska rullas i kexsmulor är tre timmar.

 

Av Sara Pedersen - 23 september 2013 18:13

Förut så var jag inne i en period då jag spelade hur mycket mobilspel som helst.

Jag fastnar väldigt fort för spel och ledsnar också tyvärr lika fort. Jag har spelar Jewelquest, wordfued, ruzzle, connect ém, words in a pic, 4 pics one word, songpop, tetris, Angrybirds, Angry Birdsseasons, Flera olika racingspel, draw something och en hel hög med ytterligare spel.

Jag har gått utan att spela ett tag men nu så har jag börjat att spela 4 pics one song och det går väl hyfsat.

16 låtar per nivå och jag är på nivå tio, vi får se hur lång tid det tar tills jag tröttnar. 

 

Av Sara Pedersen - 23 september 2013 17:55

Det märks att kameran inte tycker om en när man tagit ca 30 bilder och den enda som var bra är den som man gör en grimas på.
Lite jobbigt då då när det är skolfoto antingen imorgon eller på onsdag.
Annars så har det över lag varit en bra dag. Jag hade med mig de cupcakes som var kvar sen igår och så hade vi fika under dagen, tre av fyra uppskattade det iallafall, jag skrev ett hyllningstal till mamma och vem vet, någon dag kanske hon får höra det och sen så gick det så bra på ensemblen att vi drog över tiden.
Det som kag skulle kunna klaga på är det fruktansvärda blåsvädret som är nu och att de dränkte maten i kokosmjölk idag.. usch...

Av Sara Pedersen - 22 september 2013 17:55

Jag är så missnöjd med min telefon nu så att det är inte sant..

Jag uppdaterade ju min telefon då vi har wifi hemma igen... och jag ångrar mig något så enormt... det enda som faktiskt är bättre nu är att den inte kraschar hela tiden men hela telefonen är ju upp och ner. Bläääää!

Det är inte bara ios som har dåliga uppdateringar, de från android är inte så roliga de heller. Det känns som att jag inte kan anpassa telefonen alls längre efter min egna stil och tangentbordet är mindre vilket gör att det har blivit många stavfel i tidigare inlägg. 

Jag känner mig lite konservativ men jag vill ha det som det var förut...

 

Av Sara Pedersen - 22 september 2013 16:34

Jag letade igenom skafferiet i jakten på huvudvärkstabletter och jag hittade en stor påse med vitamintillskott.
Jag ska nog börja att ta sådana igen och se om jag blir lite piggare.
Jag tog ett rör med svartvinbärssmak, ett med exotisk, ett med blåbär och så ett rör med antioxidanter med smak av tranbär.
Jag gjorde förresten en sak när jag väl hittade brustabletterna. Om ni, som jag, har lite svårt för att dricka brustabletter emot huvudvärk, tillsätt en tablett med vitamintillskott så smakar det bättre.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards