Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 22 september 2013 15:17

Det blev att baka lite snabbt här under eftermiddagen. Nico stannade över natten och idag så kände vi för att baka lite så det blev vaniljcupcakes med blåbär/hallon frosting med vit chokladkross. Frostingen är nog den godaste som gjort här hemma hittills.

Av Sara Pedersen - 21 september 2013 20:50

Äntligen så färgas utväxten som jag haft ett bra tag nu.
Mamma har färgat håret på mig ikväll och vi har använt samma färg som sist: Syoss, 5-28, chestnut brown.

Jag har tydligen en färgfläck på kinden och det känns som att mina öron kan vara lite bruna men sålänge som håret blev bra så fixar sig resten sen då det går att skrubba bort.
Ska skölja ur färgen vid nio och passa på att ta en dusch på samma gång.

Av Sara Pedersen - 21 september 2013 13:04

Attans att man inte är en storlek 34 för denna jacka hade jag verkligen inte sagt nej till.
Så den som snart äger denna jacka kommer jag att bli lite avundsjuk på.

Av Sara Pedersen - 21 september 2013 11:48

Vaknade med lite huvudvärk idag men den försvann väldigt snabbt.

Har städat, sorterat en massa notpapper, jag håller på att äta lite pajrester med sallad och dressing just nu, klipper och sätter in lite recept i min pärm och snart så blir det Hela Sverige Bakar. 

Nico kommer över idag och sen ikväll så ska mamma färga mitt hår då hon åker bort på måndag och jag har skolfoto på tisdag.

Det har varit en mysig förmiddag hittills, vi får hoppas att det håller i sig. 

   

Av Sara Pedersen - 21 september 2013 00:20

Åh, vad skönt det ska bli att sova känner jag. Jag är sjukt trött nu, såhär länge har jag inte varit vaken på en mindre evighet känns det som. Den här kvällen har varit planerad i flera veckor nu och det blev väldigt trevligt.
Det var jag, mamma, moster och mormor som hade en liten tjejkväll med kortspel, mat och vin. Och en gång av de tre omgångar av Chanhai som spelades så vann jag åtminstone en av dem.
Nu sooooooovaaaa.

Av Sara Pedersen - 20 september 2013 15:04

Ska lägga mig några minuter, vill kunna vara vaken längre än tio ikväll.
Jag skulle vilja sova hela helgen, känner ingen motivation att göra annat, inte just nu.
Den här veckan är väl inget att predika om precis.. Det är det sällan.
Inte får ni någon bild på mig heller trots att jag vet att det blivit dåligt med bilder men jag tänker inte lägga upp bilder som jag själv inte vill lägga upp och när man både känner sig och ser fördjävlig ut så blir inte bilderna bra..
Ni kan titta på mina nya stövlar istället.

Av Sara Pedersen - 20 september 2013 08:43

I förrgår så började det riktiga arbetet med den stora händelsen i skolan under hösten.
Jag är med i gruppen som håller hand om kläder och rekvisita. Jag vände mellan den gruppen och den som skulle skriva manus men det blev kläder då jag kände att jag inte skulle få bidra så mycket som jag ville i den andra gruppen.
I vilket fall så gjorde vi en inventering i klädföråden igår och vi fick väl fram lite iallafall men just nu så verkar det som att vi går gå till second hand och fråga om bidrag.
Jag testade en av perukerna och blev en discotant.
Två saker kan man säga efter det, jag passar inte i blont hår och jag ska aldrig klippa det kort och krullpermanenta.

Av Sara Pedersen - 19 september 2013 21:41

Jag har kollat runt på lite olika sidor och följt budgivningar på tradera i jakten på en riktigt bra sprits då min är helt värdelös...

I lördag så klippte vi till på en stor sprits med 24 tillhörande tyllar och det känns så bra att man ska få en riktigt bra sprits så att jag kan få baka och få ett bra slutresultat som jag verkligen är nöjd med själv. Jag har bara använt två olika spritsar tidigare och det har väl gått hyfsat bra men det blir ju tråkigt tillslut.

Paketet kom i tisdags men det försvann.... så jag antar att jag inte får se den fören till jul.

Men när jag får det blir det mycket finare cupcakes än de som jag gjort tidigare! 

   

      

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards