Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 19 september 2013 21:09

Det blev en sväng till röda korset efter skolan idag och med de pengar som jag fått från att ha pantat så blev det ett halsband som jag tittat på en längre tid men inte köpt.

Inte för att det skulle ha varit dyrt för det var det inte alls ( det kostade 15 kronor ) men jag var lite fundersam om jag skulle kunna använda det utan att känna mig klaustrofobisk. Jag har inte klaustrofobi men att halsband som man har under en hel dag ska ju inte sitta åt. Men idag så provade jag det tillslut och det är faktiskt inte trångt.

Det är ett relativt brett, virkat, blått band med en metallutsmyckning som sitter på bandet för att sedan hänga ner i små berlocker.

Jag tycker att det är ett charmigt halsband. 


Av Sara Pedersen - 19 september 2013 20:46

Jag har suttit och tagit lite recept ur lite nya tidiningar som landat i brevlådan och det som jag tänkte dela med mig av denna gång är ett recept på en bakad chokladkräm som räcker till 6 portioner.


Sätt ugnen på 225 grader.C Smällt 100 g smör. Bryt 150 g mörk choklad i bitar och låt dem smälta i smöret tillsammans med 1 msk snabbkaffepulver. Vispa 3 ägg och 1 1/2 dl socker pösigt. blanda ner i chokladsmeten. häll i smorda, ugnssäkra portionsformar eller dubbla/stadiga muffinsformar. 

Grädda mitt i ugnen i 8-10 minuter. Smeten ska vara lite lös i mitten. Låt svalna och servera med frukt och grädde.

   


Av Sara Pedersen - 19 september 2013 19:35

Såg denna reklam i en tidning och jag vet inte om jag ska tycka om det eller inte.
En varm chokladlatte med smak av Marabou mjölkchoklad.
Att kunna drick en chokladlatte som verkligen smakar mjölkchoklad vore ju helt otroligt men grejen är att har svårt för just varm choklad.... Varm oboy är något av det värsta jag vet.. Dricker endast varm choklad om det är kallt ute, att jag är kall och att det är vispad grädde med något tillbehör på.
Men jag undrar om denna faktiskt kan vara god.

Av Sara Pedersen - 18 september 2013 21:42

Alltså, vilka otrpligt bra datorer vi har fått, man kan ju inte vara lyckligare över denna underbara idé.

Jag hoppas verkligen att ni förstod min sarkasm...

Jag förstår helt ärligt inte hur vi ska kunna använda dessa datorer för att få en bra utbildning. Batteritiden är ett skämt, de är trasiga vid leverans, de har sjukt litet minne så att programmen som vi använder tar en halvtimme att starta upp för att sedan ta ännu längre tid att arbeta med i olika stadier. Det finns förinstallerade program ( som är helt värdelösa ) som inte går att avinstallera, de måste uppdateras och startas om flera gånger om dagen och så gjorde jag en felsökning i datorn idag..... det finns 28 fel i min dator, varav 27 är systemfel!

Det är ju helt oacceptabelt. Har man bestämt att vi ska ha datorer i vår undervisning så tycker jag att de faktiskt skulle ha testat datorerna först för att se att de fungerade som de skulle.

 

Av Sara Pedersen - 18 september 2013 20:00

Mitt favoritprogram för redigering har fått sig en extrem make-over.
Jag har suttit och kollat igenom hur jag kan sätta ihop lite olika collage och det är en funktion som jag tyckte var lite rolig.
Så nu kanske det blir nog kanske några kollade i framtiden.

Av Sara Pedersen - 17 september 2013 22:37

Jag har satt skoldatorn på laddning, läst på inför svenskprovet imorgon, pluggat intervaller till gehörsprovet på fredag, börjat samla ihop bilder till inlämningsuppgiften i digitalt skapande som också ska in på fredag och läst kapitlen som vi har prov på i naturkunskap. Min telefon är lite dum innanför skalet och kraschar om vartannat. Och i allt det så glömde jag att göra min pianoläxa... Jag blir så besviken på mig själv då jag vet att min lärare kommer att bli besviken.
Och mitt humör börjar bli riktigt dåligt måste jag säga, är arg, ledsen och sårad. Det känns som att jag blir attackerad från alla håll och kanter och att allt jag säger på blir sågat, kastat i smutsen och sparkat på..
Snart får jag väl be om ursäkt för min existens.

Av Sara Pedersen - 17 september 2013 22:18

Åh, vad jag vill åka på studentkryssningen nästa termin!
Jag är ju inte så mycket för själva festandet och förstår inte varför folk säger att man måste vara full under hela studentveckan men det är tre saker som jag verkligen vill göra under mitt sista år och det är att beställa min studentmössa, åka på studentkryssningen och gå på balen.
Allt det där kommer i princip att ske i den ordningen men redan pratas det om kryssningen.
Jag tror att det kommer att bli asroligt med en massa dans, skratt och tårar av okontrollerat flumm men det återstår såklart att se. Började kolla på priser idag.
Men en sak förstår jag inte..... Jag har sett flera stycken som TOG STUDENTEN FÖRRA ÅRET som har bokat hytter... Och jag tycker att det är så fel och taskigt för det är för det första ett event för de som ska ta studenten och så blir det ju färre hytter kvar. Jag fick höra att det var för att återuppleva sin student om man åker året efter men tänk på de få studenter som då blir utan hytt? Det är ju ändå elever från hela landet som ska åka... Nej.. Jag tycker att det är själviskt att åka med på kryssningen om man redan tagit studenten. Ni har redan haft ert roliga... Nu är det årskullen efter er som ska åka.

Av Sara Pedersen - 17 september 2013 19:16

Nu när man börjat på gymnasiearbetet så har jag börjat att fotografera lite igen. Jag kom ifrån det ett tag och det är synd då jag tycker att det är väldigt roligt trots att jag inte har en systemkamera, som nu alla hävdar att man måste ha för att ta bra bilder, jag håller inte alls med om det.

Man kanske borde börja att fotografera lite mer utanför alla bloggbilder som jag tar jämt och ständigt.

Det här är några bilder som jag tagit.

Vad tycker ni om dem?

Ska kanske tillägga att de är tagna med tre olika telefonkameror.

         

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards