Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 17 september 2013 18:37

Jag tror att min telefon kommer att krascha permanent snart, den slår av några gånger om dagen och kräver en riktigt stor uppdatering som man kan göra i teknikbutiker.. det kommer att kosta mig 200 kr samt all min musik och alla mina bilder.

Så just nu så håller jag på att kopiera alla viktiga bilder från telefonen in i ett usb-minne. Har först kopierat från telefonen in på datorn, sorterat det i mappar och vänt dem åt rätt håll för att kopiera det vidare till usb;t. 

Det tog sin lilla tid då det var ca 3000 bilder.

 

Av Sara Pedersen - 17 september 2013 18:15

Är lite less på lite olika saker just nu..
Är less på teknik som inte fungerar, griniga lärare, oförskämda människor, surkärringar, 50+arre som stöter på kik ( snälla ni, mina föräldrar är yngre än er ) jag är less på att ständigt vara trött och jag är less på mitt hår...
Håret kan jag till hälften göra något åt, mamma ska färga min utväxt i helgen men det kommer inte att stoppa det faktum att jag tappar så mycket hår.
Teknikstrulet kan jag inte göra något åt och alla som bara är sura och otrevliga kan ta en ledig dag och lägga sig i ett bad eller något för att det hjälper inte någon i din omgivning och du ständigt är otrevlig.
Vad gäller alla snuskgubbar så hoppas jag att det inte finns en maxgräns på hur många man kan blocka på kik..
Känner att jag verkligen behöver den kommande helgen då jag inte ska göra ett dyfft... Ska bara spela kort, se tv och bada...

Av Sara Pedersen - 16 september 2013 22:20

Jag har faktiskt inte den lilla svarta i min garderob ( jag som har så otroligt mycket kläder så att jag knappt får igen den ) men jag fick syn på denna på modehus.nu och tycke att den var väldigt fin.
Synd att man inte fick kurvorna på köpet för då hade jag verkligen velat haft den.

Av Sara Pedersen - 16 september 2013 19:25

Jag har aldrig testat att äta en sufflé och det har jag jag velat testa så fort som jag ser dem bli bakade i ett matlagningsprogam och liknande.

Idag på Masterchef så hade de masterclass och de gjorde de en rabarber och björnbärssufflé med crumble och glass och det såg så mumsigt ut.

Trots att jag inte har smakat en sufflé så tror jag att det är gott.

Ska testa det någon gång när jag får chansen.

 

Av Sara Pedersen - 15 september 2013 22:00

Jag satt en stund vid datorn ikväll och kollade på lite kläder när jag hittade detta underbart fina hårband.
Jag är helt tokig i fina hårdeklarationer och skulle egentligen kunna rensa ut hälften att sälja eller ha en stor give away ( detsamma gäller halsband ).
I vilket fall så fastnade jag verkligen för detta.
Jag som älskar blått.

Av Sara Pedersen - 15 september 2013 21:52

När jag kom hem så stod det några väldigt fina flaskor i köket.
Pappa har varit ute och åkt lite idag med min farbror och de åkte in på Brunnebys musteri.
De som vi har hemma nu är Körsbärsnektar, tranbär och enbärsmust. Jag har smakat av dem alla tre och smaken kommer i den ordningen med. Den som vad godast var körsbär, sen tranbär och sist enbär. Den med enbär var inte alls god tycker jag men den tyckte de andra om. Tur att man får tycka olika för då får de enbärsmusten för sig själva.

Av Sara Pedersen - 15 september 2013 17:49

 Efter att jag hade varit ute och övningskört i ca en timme med mamma idag så var vi iväg och handlade innan vi åkte in till mormor en snabbis.

Jag köpte en av de bakmixarna som jag varit lite sugen på och då jag hade pantat så fick jag i princip betalt för att köpa den.

Men jag tror nog att denna kan vara  god om frostingen smakar hallon, den som ska smaka apelsin tror jag inte är god som bakmix.

Men det är ju roligast att baka allt från grunden. 

Av Sara Pedersen - 15 september 2013 17:42

Sitter och väntar på att dagens konsert ska ta fart och det verkligen kliar i halsen. Vet inte om jag förstört mig nu..
Känner mig eländig över lag och det är dessvärre inte bara jag detta blir en intressant konsert... Jag tror inte att min röst kommer att hålla...
Men vi hoppas på det bästa.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards