Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 12 september 2013 22:22

Jag har växt ur en av mina finaste klänningar.... Snyft...
Jeansklänningen som jag köpte förra sommaren.. Älskar den klänningen och den var så fin på. Jag kände mig väldigt fin i den. Och nu gick den inte att stänga över bysten.. Buhuu.
Funderar på att lägga upp den på tradera eller något för det är ändå en jättefin klänning, även om just denna bild är riktigt dålig...

Av Sara Pedersen - 12 september 2013 21:18

Jag följer Masterchef nästan slaviskt känns det som och säsongen som går nu har en av mina tre favoriter åkt ut så jag hoppas starkt på att någon av dem vinner.
För någon vecka sen under ett av deras masterclas- avsnitt så hade de en gästkock som gjorde en av de mest fantastiska rätter jag någonsin sett: Fruit Carneval.
Det är smällt socker i olika lager som blivit rullad som en canoli och sedan fylld med glass och hallonsocker. Till det kolsyrad choklad men frukt. Färska bär sen en äppelkula doppad i knäck så att det blivit et långt strå som står rakt upp och till sist så vilar allt på vit och röd gelé.
Av alla dessa småsaker så är det nog knäckäpplena som jag skulle kunna tänka mig att testa.
Bilden är från deras hemsida.

Av Sara Pedersen - 11 september 2013 20:51

Ska verkligen försöka att lägga mig tidigt idag, blir nog efter idol.
Har väldigt ont i magen men jag har fått i mig lite under kvällen iallafall.
Det är slutprov i spanska imorgon... Kanske mitt magont är lite ångest över det? Det känns inte bra alls, jag tror inte att det kommer att gå bra tyvärr..
Usch.. Vill inte uppleva morgondagen just nu..

Av Sara Pedersen - 11 september 2013 20:07

Jag fick pengar av pappa igår för att köpa lite att äta under lunchen så jag köpte en macka och lite snacks
Jag köpte tillslut en påse med Daimrocks från Marabou som jag gått och tittat på hur länge som helst. Jag har inte smakat dem än men min mage är inte vän med mig just nu så det får nog vänta.
Jag köpte även en burk med bärkarrameller... Mest för att burken var så otroligt fin.. Haha, jag ville ha en av varje bara för att burkarna var så otroligt vackra.
Sen fick jag en till burk av Jonte och det var trevligt.
De med bärsmak var dock äckliga... Vill ha en burk med karramellerna som smakar Cola.

Av Sara Pedersen - 11 september 2013 11:05

Min bloggapp är ju helt dum i huvudet då den inte laddade upp bilden eller flyttat texten som den skulle... Suck.. Får fixa det när jag kommer hem ikväll.
Just nu mår jag lite illa då jag ätit godis till frukost... Det är inte bra... till och med en så kallad "onyttig" frukost hade varit bättre.
Jag har faktiskt varit lite sugen på att testa en av McDonalds frukostar. Deras McMuffin egg and bacon lockar mig otroligt mycket, den tror jag skulle falla mig utmärkt i smaken.
Är det någon som kan rekommendera den?

Av Sara Pedersen - 11 september 2013 10:48

Sådär, pianolektionen och sånglektionen är avklarade och nu får man sitta och vänta i 35 minuter till de ordnära lektionerna ska börja.
Det är en halv evighet till lunch känns det som.. Han inte äta frukost idag..
Idag är en trött dag... Det bara trycker i huvudet...
Såhär ser jag ut idag.
Jag har en svart, halvlång klänning, en lång, röd kofta, min svart/vita sjal från Gekås, lite smycken och läppstift.
Nu ska jag äta godis till frukost.. Känns lagom bra.. Eller kanske inte alls..

 

Av Sara Pedersen - 10 september 2013 12:54

Jag använde mina absolut sista kontanter och köpte två produkter från Fairtrade för att jag ville ge det en chans.
Dock blev jag otroligt besviken...
När man köper produkter från ett märke som ska vara rättvist för de som producerar så förväntar man sig faktiskt att det ska smaka bra.
Jag köpte en festis med apelsinjuice och en passionsfruktsmarmelad och tyvärr så tänker jag inte göra om det.
Visst för att det ska vara bra att köpa Fairtradeprodukter men om de smakar äckligt så vill man ju inte ha det.
Apelsinjuicen smakade som koncentrerad apelsinjuice på tetra och marmeladen smakade bara äckligt. Det smakade inte passionsfrukt utan bara surt...
Nej.. Jag blev väldigt besviken....

Av Sara Pedersen - 10 september 2013 09:10

Vet ni vad jag varit sugen på en längre tid?
Scones med apelsinmarmelad.
Har inte ätit det på flera år och jag blev jättesugen på det när der kom på tal förra veckan.
Någon som vill komma med scones till mig?

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards