Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Pedersen - 31 oktober 2013 18:55

Jag ska alldeles strax ta och lägga mig i ett bad innan lyxfällan och blacklist ikväll.
Ska då använda min ansiktsmask som ska efterlikna en jordgubbssuffle ( hur nu det ska gå till ) och bara ligga där ett tag.
Efter den så har jag bara två ansiktsmasker kvar ( ! ) så jag måste köpa nya på lördag.
Påtal om suffle så ska jag faktiskt ta och baka lite imorgon. Inte en suffle men en Cheesecake. Så imorgon kväll blir det äppelcheesecake till efterrätt.

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2013 18:18

Jag glömde bort att jag skulle berätta om den sista kvällen i calella.
Så jag gör det nu istället.
Jag gjorde ett snabbt collage förut om den kvällen och nu kan jag berätta lite mer om det.
På den första bilden är en mojito från den lilla restaurangen/baren Mandala och där finns de godaste drinkarna i hela calella. Och just den kvällen så träffade vi ett par från Skottland som vi satt och pratade med och det var så otroligt skönt att kunna göra sig förstådd utan svårigheter.
På den andra bilden så är det en bild på tre "efterrätter" från restaurangen som hela gruppen åt på tidigare underkvällen. Den första är fyra ananasskivor, den andra är en melon som de skurit ut kuber från och den tredje är en apelsin.. den var inte ens skalad. Det var bara en apelsin i en skål. Inte mycket til efterrätter.
Tredje och fjärde bilden är deras grill och sen med mig framför den. Det var också lite roligt för när jag tagit den första bilden så kom han som hade hand om grillen fram till mig och visade mig till grillen och jag fick hålla i grilltången.
Femte bilden är från där vi alla satt och åt.
Sjätte bilden är en bild på den vidrigaste mojiton i världen som bara smakade sprit och gjorde min mage orolig två dagar framåt.
Sjunde bilden är ett kort över bordet där jag satt. Jag åt entrecote med pommes och drack lite vin till det. Maten serverades på mini gillar fyllda med varm kol så de var brännheta.
Och den sista bilden är min efterrätt; Chocolatecake with milk jam.
Det var en chokladtårta med grädde, en marsipanros och en choklad och karamellsås.
Det var en kväll med mycket mat.

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2013 17:39

Har en massa bilder som aldrig kom upp i något inlägg förra veckan så de får ni se nu.
Detta är bara några av alla bilder.

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2013 16:30

Detta har vi min bror att tacka för då han hade en fungerande sladd så att jag kunde lägga upp videorna på nätet.

Så här kommer lite videor från Calella - Spanien!


Först en video som jag filmade på planet när vi åkte dit:

 

Sen en video från stranden.

Den tråkigaste videon någonsin.

Katedralen i Barcelona.

En dansande kör utanför Calellas kyrka.

Och sist från prisutdelningen.


Jag hade även några videor med olika körer men jag vet inte om jag kan publicera dem med tanke på upphovsrätter och sådant.

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2013 14:56

Usch, vad frustrerad jag blir...

Jag hade tänkt att jag skulle lägga upp några småvideor från Spanien men det kan jag tyvärr inte göra då jag inte har en enda micro-usb-sladd som fungerar ( ska köpa en ny i helgen ) och jag har olika gmail-adresser på mobilen och datorn så då skulle jag förmodligen inte ens komma åt videorna...

Jag kan ju testa men jag kan inte garantera att det fungerar.

Jag hatar teknik ibland.

 

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2013 20:31

Jag känner mig lite tragisk ibland och en av de faktorerna försvinner nu.
Skype.
Jag har haft ett skypekonto i många månader och gissa vad? Jag har inte en enda kontakt där. Inte en enda person att prata med.
Det är som på min mail. Alla mail där är ifrån företag som vill att jag ska spendera pengar på deras produkter, mail från outlookkalendern och sen mail från mig själv...
Dock så måste jag ha en mailadress men jag behöver inte skype..
Så nu ryker det. Bort, puts veck, done.

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2013 14:45

Jag följder ju både Hela Sverige Bakar och Dessertmästarna och jag tänker sluta att titta på det ena.

Hela Sverige bakar tycker jag är en väldigt fint program då de för det första faktiskt är trevliga och vill lära sina deltagare något med tips och roliga utmaningar, plus att deltagarna är mer ödmjuka med vad de gör och jag kan se att de han en sådan glädje och passion för vad de gör. 

Min favorit i det programmet är Fredrik, han är helt underbar och är så glad hela tiden. Det är så som det ska vara.

Sen har vi Dessertmästarna.... Jag såg ikapp de avsnitten som jag missade när jag var borta och nu tänker inte jag titta vidare på det programmet. Det är så fruktansvärt att titta på... Jyryn är elak, deltagarna är stroppiga och otrevliga och jag ser ingen glädje alls i det programmet. det var det sista som jag såg av det.

Men ingen av dessa kan någonsin bli bättre än Masterchef

     

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2013 12:59

Jag radade upp allt som jqg köpt åt mig själv under de senaste åtta dagarna och jag insåg att det faktiskt inte blivit så mycket.
Jag köpte några presenter men det som pengarna gått mest till är faktiskt mat och dricka.
De presenter som jag köpt är ett halsband och örhängen till mamma, ett läderarmband med olika metalldetaljer till Tobbe och så en kortlek till pappa. Han kommer även att få en present på fars dag som jag köpte på flygplatsen i Girona.
Det jag köpt åt mig själv är ett svart linne, en blå halsduk, fem läppstift fyra nagellack med guldglitter, tre armband, två halsband, en ring, en hårblomma, ögonskuggsborstar och nageldekorationer.

Det var inte så farligt tycker jag och sen så har jag bara tagit fyra eller fem kort på mig själv under åtta dagar och det är också rätt lite.

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards