Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Vem är jag?

Av Sara Pedersen - 21 oktober 2013 00:05

Eller, vem är jag för er?

Kan inte sova.. vet inte om det är pga detta eller om jag har resfeber.

Men ärligt, hur uppfattar ni mig?

Jag vill ju själv se mig som en allmänt glad och snäll tjej och att.... ja, att jag är bra.

Men ikväll så fick jag höra att jag är en person som man mår dåligt av, en person som bara klagar, någon som aldrig är glad och som är en allmänt hemsk bitterfitta.

Klagar jag verkligen så mycket på allt? Är jag verkligen så hemsk?

Det är vid sådana här tillfällen som man faktiskt undrar hur andra uppfattar en. Genom åren så har människor kommit och försvunnit och tyvärr så har det försvunnit fler än tillkommit. Det måste ju tyda på något...

Om jag berättar eller då ¨klagar¨över något dåligt som har hänt så är det ju bara för att jag vill kunna prata med någon istället för att suga åt mig som en svamp, tiga som muren och gråta inombords.

Om ni någonsin uppfattat mig så så var det inte alls min mening.

Jag kan sluta med det.

Hur uppfattas jag?

 

 
 
Ingen bild

Patrik

21 oktober 2013 00:43

Hej

Hmm...

Jag tänker att du är en sådan tjej som man ligger själv med i mörkret hemma hos dig. Att du är en tjej som man som kille bildar familj med och finner trygghet hos.

Jag förmodar att du är en inneslutande tjej och inneslutande är i slutändan kärlek. För kärlek är inneslutande.

Sådant uppskattar jag mycket hos en tjej för världen utanför skrämmer mig. Tjejerna ute i världen är jag lite rädd för så att säga (på grund av erfarenhet).

Exempel: Hon på Konsum anses nog som en social tjej. Men om hon skulle fråga mig om jag skulle följa med henne upp till sig så blir jag lite rädd för henne.

Men om du bjuder hem mig till dig så är det mer som att komma till sagornas rike hemma hos dig (vilket är skyddat av dig). Sådant älskar man som kille tänker jag.

Dessutom, om du tycker att något är jobbigt så kan du alltid tala med mig om du vill. För med mig kan du prata om allt. Jag har erfarenhet av massor av tjej konstigt så konstigare än så lär det nog inte bli : )


Kramar till snyggingen som har svårt att sova

från
Patrik

Sara Pedersen

21 oktober 2013 11:12

Tack :)

 
Ingen bild

Patrik

21 oktober 2013 10:35

Hej

Jag funderade under natten : )

Du kanske har ett starkt negativt pappa komplex?

När man har det så är man rädd för alla män och ser männen på ett konstigt sätt. Alla män blir som stora björnar som är farliga.

Även denna kille blir till en jättestor farlig björn då:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Justin_Bieber

Sådant påverkar också omgivningen och andra tjejer reagerar också negativt på tjejer som är sådana eftersom i slutändan så har inga sådana negativa pappa tjejer empati för killar. Alltså ingen empati för killar!

Sådant är vanligt!


Exemplet med tjejen på Konsum är att jag aldrig säger till henne att jag blir lite rädd för henne om hon bjuder hem mig! För det är ju förolämpande mot henne att bli rädd för henne om hon gör något sådant som du kanske förstår. För om man blir rädd så litar man ju inte riktigt på henne. (Men när det är känslomässigt så reagerar man på flera sätt samtidigt. En negativ pappa tjej däremot är öppet oempatisk mot killar vilket andra tjejer inte gillar).

Är det möjligen så att du har negativt pappakomplex?


Från
Patrik

Sara Pedersen

21 oktober 2013 11:14

Jag har verkligen inte det.
Hur har du fått den uppfattningen?

 
Ingen bild

Patrik

21 oktober 2013 14:34

Hej

Nej jag har inte den uppfattningen om att du är sådan : )

Men sådant förekommer ju! Det är vanligt bland tjejer och som kille så kan man lite förstå den uppfattningen hos en tjej eftersom det är svårt för många tjejer att skilja olika killar från varandra.

Det jag beskriver om tjejen på Konsum är ju lite detsamma utifrån att jag då är lite rädd. Hon på Konsum behöver man ju egentligen inte vara rädd för men av erfarenhet så kan sådant vara lite läskigt. Däremot så är en sådan reaktion hos mig inget logiskt och den tanken kommer då samtidigt som rädd. Då tänker jag ungefär: Oj, så självförhärligande jag blev : )

Som jag tänker dig så tänker jag det första inlägget : )

Kram från
Patrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards