Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Några inköp

Av Sara Pedersen - 24 oktober 2013 23:01

Det här är lite saker som jag köpte för sådär tvp dagar sen.
En svart, lång tröja ( jag packade inte så bra som jag trodde ) sen läppstift, nagellack, halsband och armband.
Tänkte ha detta med ett par leggins ( om jag inte köper ett par strumpbyxor ) till det enda par svarta skor jag har med mig.
Hade tänkt använda detta på lördag då vi ska fira hur det gått för alla körer och resultatet spelar ingen roll.
Svart och guld blir bra då tror jag.
Funderar faktiskt om jag ska vara lite over the top för att vara jag och köpa lösögonfransar och använda sådana för första gången någinsin.
Decisions, decisions.

 
 
Ingen bild

Patrik

25 oktober 2013 00:34

Hej

Jag tänkte att du är yngre och kanske kunde svara mig på en fråga.


Sedan jag började skriva flickboken så har allt möjligt konstigt skett kring mig.

Jag förstår det inte och jag vet inte vad jag skall tänka om det?


Jag var för exempel ute och hade ett möte. När jag kom från mötet så var där massor med små flickor som väntade på skjuts.

Först så mötte jag en söt liten ljushårig flicka och hon stelnade till när hon såg mig:

http://comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp6210729.jpg

(Jag borde ha haft en kamera med mig för hennes ansiktsuttryck var helt inne i att jag kom gåendes)


Jag nickade lite lätt till henne men hon rörde inte en min. Nästa flicka stod vid dörren och gjorde detsamma som den andra flickan och resten av flickorna ställde sig runt om mig.

När jag kom ut så vände jag mig om och då stod dem små flickorna tryckta mot fönstret och tittade på mig.


Är jag vacker? Eller vad sker kring mig?

Kan dem små flickorna veta att jag skriver till dig att det skulle vara roligt att vara 4 cm lång och balansera på din rumpa? Eller vad sker? För det skulle ju vara roligt att vara 4 cm lång och balansera på din rumpa sötis men vet dem små flickorna om sådant tror du?


Jag förstår inte?

Jag känner mig både glad och lite rädd för dem små flickorna. Men varför är det så här?

Jag tänker att dem små flickorna skall tänka på Julafton osv... Men varför är dem sådana när jag dyker upp? Vet du varför? För om jag vet så kanske rädslan försvinner.

Lycka till med dina inköp i Spanien och till era förberedelser. Dessutom, kommer man att kunna se något från er på youtube? Ge gärna länkar för jag skulle tycka att det var jätteroligt att få ser er och dig.

Från
Patrik

Sara Pedersen

25 oktober 2013 10:33

Den frågan kan jag tyvärr inte besvara för jag har svårt att sätta mig in i deras sätt att tänka :)

 
Ingen bild

Patrik

25 oktober 2013 13:45

Hej

Jo, det var kanske en svår fråga : )

Jag vet inte vad jag skall tänka. Kul om jag är vacker för sådant är ju kul som kille också men själva anstormningen och åldern på tjejerna är jag förvånad över.

Jag är också förvånad över att tjejerna skriver: Jag är en Bisexuell 13 årig tjej (på sina bloggar).

Jag valde att jämföra med denna blogg:

http://tskswimteam.bloggplatsen.se

(För så såg det ut när jag var 13 år gammal).

Visst så kan man fantisera om att man är 4 cm lång men det jag oroar mig för är att tjejerna är så angelägna till sättet.

För jag känner mig som en äldre kille! Och det känns lite konstigt att någon som är 13 år skulle tycka att jag är vacker.

Du kanske vet bättre! Är det väldigt tufft ute bland tjejerna i 13 års åldern nu?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

25 oktober 2013 21:22

Jag tror att de skulle bli väldigt blyga om det skulle komma till kritan då de måste säga någonting. Om de inte skulle vara oförskämda istället. Det beror till person till person vad man gillar :)

 
Ingen bild

Patrik

26 oktober 2013 02:14

Hej

Jag pratade med en av flickorna som skrivit Bisexuell 13 årig tjej på sin blogg.

Hon lät vanlig i sin beskrivning. Skrev att hon gillade att pilla på tjejerna och att hon därför ansåg sig som bisexuell. Vanlig tjej tycker jag! För 13 åriga vanliga tjejer kan ju uppleva bisexualitet utan att vara bisexuella.

Däremot såg hennes blogg kryptisk ut med att folk skrev kryptiskt till henne. Sådant kan tyda på att det inte är normalt.

Jag tänkte att jag ville vara positiv pappa för henne. En liten söt flicka kanske behöver någon äldre kille som är pappa för henne? Ger henne råd och sådant som är bra att veta i livet.

Vad tror du?

Från
Patrik

Sara Pedersen

26 oktober 2013 07:15

Det är nog inte någon bra idé. Tjejer vill inte ha rn extra pappa på det sättet. Och speciellt inte från någon som man inte känner. Det är oftast bäst att få de råden från sina riktiga föräldrar och uppleva de eventuella misstagen man skulle göra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards