Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2013 12:34

Jag var hemma strax efter nio igår och det första som jag gjorde var att dela ut presenter innan jag tog något att äta.
Det var otroligt skönt att få sova i sin egen säng igen.
Här är två bilder från flyget igår. Den första är en chipspåse som vi bara väntade på att den skulle explodera och den andra är kakor som jag åt då de inte hade någonting som jag ville ha. Alla mackor var ju slut så de hade bara en sort och sen bland sötsakerna var det bara kakorna som fanns av de saker som jag var sugen på. Jag tycker faktiskt at det är lite dåligt när de har en relativt stor meny men bara har en tredjedel av den tillgänglig.

Av Sara Pedersen - 28 oktober 2013 13:15

Vi ska strax åka med bussen till Girona för att sedan åka hem till kalla Sverige. Att man kommer att frysa igen känns lite jobbigt. Men en bra sak är ju att det är helt rent på mitt rum när jag kommer hem.
Sista måltiden här blev pizza för att vi ska klara oss tills ikväll och den pizzan hade verkligen knäckebrödsbotten, det är en av matskildnaderna här jämt emot hemma.
Det ska faktiskt bli skönt att sova i sin egen säng inatt.

Av Sara Pedersen - 27 oktober 2013 22:58

En bild säger mer än tusen ord. Så hur blir det med åtta?
Berättar mer om allt imorgon. Vi ska checka ut tidigt imorgon och måste verkligen sova.

Av Sara Pedersen - 27 oktober 2013 17:29

Dagen har spenderats till mesta del på stranden.
Sen under eftermiddagen så blev det lite annat. Spenderade lite tid med en kille som vi träffat flera gånger under veckan och vi tog en kopp kaffe och gick ner på stranden igen. Det var trevligt.
Ikväll så ska vi ha en avslutningsmiddag. Den ser jag fram emot.

Av Sara Pedersen - 27 oktober 2013 02:45

Nu är jag först i säng igen, haha men det är ju en dag imorgon också och då vill kan också få lite saker gjort. Som att till exempel köpa på sig lite strumpbyxor... och en fars dag-present... han kanske kan få strumpbyxor i present?
Suck, det är så svårt att hitta presenter åt killar/män.
Ikväll har vi firat med någon drink och lite bad i havet vid två ungefär och det var lite läskigt med alla monstervågor och rädslan för maneter. Har även ätit lite gott och druckit sangria och det är inte helt fel.
Nu ska man sova länge och inte gå upp strax efter sju.

Av Sara Pedersen - 26 oktober 2013 21:10

Bra sjunget allihopa son har deltagit i det här!
Man blir bara så glad av allt.

Av Sara Pedersen - 26 oktober 2013 20:51

Vi vann en av våra kategorier! Det är helt otroligt!
Första plats i B3, tredje plats i pop och sjätte plats i sakral. PLUS att vi fick gulddiplom i alla kategorier för våra höga poäng. Ad libitum kom på andra plats i sin kategori och fick silverdiplom.
Vi har haft så otroligt roligt under den här resan och det har varit en otroligt upplevelse.
Ikväll blir det att fira!

Pop

Av Sara Pedersen - 26 oktober 2013 14:33

Idag så tävlade vi i popkategorin och det gick faktiskt bättre än vad jag trodde för vi hade sådant strul innan med allt men det gick bra. Efter att vi fått gått av scenen så var alla så glada att vi sjöng I will survive bakom huset och det kändes så bra. Det underlättade också att våra suportrar satt längst fram med blåa peruker, det fick iallafall mig att slappna av.
Jag köpte en ring igår som skulle gå ihop med våra blå kläder, en riktig blaffa.
Efteråt så skulle alla körer sjunga i olika delar av staden och vi hamnade i samma gatuhörn som en kör från Göteborg som var otroligt duktiga. De sjöng så vackert att jag började gråta.
Prisutdelningen är ikväll så vi får veta hur allting gått då.
Nu blir det siesta för min del.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards