Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Pedersen - 24 oktober 2013 22:25

Ligger på hotellrummet och har ont i fötterna.
Vi har varit i Barcelona hela dagen, fått en otroligt stor guidening genom större delen. Dock så var den största gatan i Barcelona avspärrad då det pågår en strejk ( varför är jag inte förvånad? ) så det blev några omvägar. Och trots att det nästan var 30 grader ute så var vi tvunga att ha en sjal runt halsen.
Sen när vi skulle göra vårt akustikprov så fick vi skynda oss för att vi skulle iväg till katedralen och medverka i en konsert.
På själva tävlingen så tyckte iallafall jag att det gick asbra!
Imorgon blir det att gå upp lika tidigt igen och under dagen så tävlar vi i B3.

Av Sara Pedersen - 23 oktober 2013 22:53

Vi åt tapas ikväll och jag har druckit en kaffedrink som egentligen var mer grädde än annat och så blev det lite ost, oliver och proshuto.
Det var riktigt gott faktiskt.
Imorgon blir det tävling och konsert i Barcelona.

Av Sara Pedersen - 23 oktober 2013 18:39

Idag var det invigning för festivalen och vi har gått i en parad som gick igenom större delen av staden och sen upp i en park på ett berg där vi fick lyssna på körer, tal och dansa en traditionell dans från calella så man har lite lagom ont i fötterna nu.
Vi väntar på att kvällsbuffén ska öppna så att vi kan dämpa hungern som just nu hemsöker våra magar.
Hungrig...

Av Sara Pedersen - 23 oktober 2013 18:10

Det var så himla roligt igår när vi var ute. Vi gick genom stan till en liten bar och jag fick min efterlängtade daquiri. Testade även en med hallon och innan på hotellet så provade jag en pinacolada och den var godare än vad jag trodde.
Vi hade väldig roligt och nu blir det att fokusera på tävlingen så nästa drink blir på lördag och då ska vi ha det riktigt roligt och gå ut och dansa.

Av Sara Pedersen - 23 oktober 2013 09:02

Det blev en liten shoppingrunda igår då vi blev visade lite bättre butiker och affärer än alla souvenirbutiker.
Vi skulle i grunden kolla efter blå kläder och accessoarer till popkategorin.
Jag köpte en blå halsduk, två läppstift och en blå hårblomma med svarta fjädrar.

Av Sara Pedersen - 22 oktober 2013 14:46

Det är inte helt fel alltså.
Inte fel alls.
Kan vänja mig vid detta.

Av Sara Pedersen - 22 oktober 2013 14:15

Vi tog en glass på en av alla glassbarerna som finns i varje gatohörn och det var så otroligt gott!
Och välbehövt för vi behöver nog all vätska som vi kan få i oss.
Just nu har vi lite siesta på hotellrummet innan det blir lite shopping.

Av Sara Pedersen - 22 oktober 2013 08:17

Uuää vad jag är törstig.
Nu är det strax dags för frukost.
Vi kom fram sent till hotellet igår, så sent att buffén skulle stänga om tio minuter så vi fick lite kallskuret istället. Det tog vi som en förrätt och så gick vi ut och åt istället och där fick man visa prov på sina spanska okunskaper.. hehe.
Efter en snabb visit på stranden för att känna på vattnet så blev det en runda med sällskapsspel och sen sova.
Idag hade vi tänkt att vi skulle rilö stranden men det är väldigt grått idag så vi får se.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards