Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Pedersen - 19 oktober 2013 16:10

Jag fick dessa små söta burkar av mamma för någon vecka sedan och jag har använt dem några gånger sen dess.
Just dessa måste man nog vara försiktig med hur mycket man använder under samma tillfälle för om man tar för mycket så finns det nog en risk att man luktar lite tant. Men den har en mysig doft som inte är allför stark.
Men detta slår inte mitt bodybutter med kokosdoft.

Av Sara Pedersen - 19 oktober 2013 13:33

Jag såg ikapp avsnittet av Dessertmästarna som gick i måndags men jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om det avsnittet. Det var inte alls lika roande som de förra.
Vad tyckte ni om avsnittet och dess utmaningar; dessert inspirerad av favoritdrinken och sen när äpple skulle vara huvudsaken?

Av Sara Pedersen - 19 oktober 2013 00:37

Ligger nerbäddad i min varma säng efter en kortkväll med mamma, moster och mormor och vi har redan planerat in nästa genom att ha satt datum i almanackan. Nästa gång är hemma hos moster om tre veckor, ikväll var vi hos mormor och vi spelade kort, åt och drack gott.
Jag tror faktiskt att detta kommer att hålla i sig och att vi har en tjejkväll ca en gång i månaden.
Plus att jag känner att jag kan prata ur mig på ett sätt nu som jag inte kännt att jag kunnat gjort på länge.. pratade med mamma om en sak som gjort mig ledsen en längre tid och det är samma sak som har fått mig att må dåligt idag. Det är dock inget som någonsin kommer att komma upp här ( får ständigt klagomål på att min blogg är för personlig [ hur nu det skulle gå till ] ) och så vill jag inte såra olika människor i onödan.
Men det var iallafall väldigt trevligt ikväll och jag fick rabarberdricka för första gången på över ett år. Den är verkligen jättegod och det är synd att den inte finns att köpa i Sverige.
Nu ska jag sova och imorgon blir det bland annat städning, packning och en lång sovmorgon.

Av Sara Pedersen - 18 oktober 2013 22:23

Klännigen från Nelly kom idag och det har ju sina blandade känslor.
Den är verkligen helt underbar.... men jag är för det första alldeles för kort så jag fick ett brudsläp och sen så var jag för bred över bröskorgen så dragkedjan hade inte en suck om att gå igen...
Sad but true.. den måste returneras och jag får kolla efter en ny studentklänning.

Av Sara Pedersen - 18 oktober 2013 14:39

Håller på att somna efter att ha ätit glass i en timme.
Har varit rätt så ledsen idag så jag och Jonte bestämde att nu var det banne mig dags för en Ben&Jerry's.
Matkoma på glass sker inte ofta.
Och nu blir det Simpsons.

Av Sara Pedersen - 18 oktober 2013 12:50

Det är så tydligt, tror ni inte att jag ser?

Av Sara Pedersen - 17 oktober 2013 21:53

Har ni sett de nya smakerna från Lipton?
De teerna som ska smaka blåbärsmuffin, jordgubbscupcake och vanilla caramel.
Jag är lite skeptisk över dem och jag säger som mamma; ett te kan inte smaka som ett bakverk.

Av Sara Pedersen - 17 oktober 2013 21:02

Mitt i rugget så är det gott med en kopp kaffe kan jag säga.
Och jag testade macdonalds capuccino idag och det var faktiskt väldigt gott kaffe.
Det blev en paj också, den första "sötsaken" på en vecka.
Man ska inte sluta med något svärt, man ska trappa ner och sen så får man faktiskt unna sig något ibland.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards