Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 31 januari 2014 21:53

Är helt slut och magen står år alla håll efter frasiga minipajer och en massa ost och kex, oliver, marmelader, pesto och päron.
Har sett finalen av junior masterchef usa och nu känner mig faktiskt redo för att sova om jag ska vara ärlig.
Känner ett lite lagomt behov av lite träning imorgon.

Av Sara Pedersen - 31 januari 2014 18:07

Tårtan anses ju vara kalasets kärna och jag själv kan inte förstå hur vissa kan ogilla tårta... iallafall så är iallafall tårtan klar nu och stelnar i frysen så den håller sig utan problem i helgen.

Det blir iallafall en frusen hallonmoussetårta på söndag och jag tror att den kommer att bli riktigt god och det är inte en gnutta socker i den, det ni!

Just nu ser fikamenyn ut såhär; Hallonmoussetårta, choklad och nötkakor, blåbärskakor ( dekorationen är kvar ) och så imorgon blir det att baka chokladcupcakes med frosting med smak av vit choklad och mamma skulle eventuellt slänga ihop en till tårta.

Mycket gott! 

Såhär ser tårtan ut enligt receptet men jag hoppas på att jag lyckas ta några fina bilder på söndag   

 

Av Sara Pedersen - 31 januari 2014 17:43

Den blir nog ännu en stanna inne-helg om man säger så.
Just imorgon så tror jag att jag ska plugga lite körkortsteori och eventuellt baka några cupcakes för jag vet inte om jag både hinner med att baka och dekorera dem och mina formkakor på söndag. Jag tror att det blir lättare att hinna med då om jag gör själva muffinsen imorgon och dekorerar på söndag.
Det låter som en toppenplan tycker jag!
Men ut i kylan blir det nog inte, det har jag varit tillräckligt den här veckan.

Av Sara Pedersen - 31 januari 2014 17:24

Vi ska ha fredasgott med en grönsakspaj, ost, kex och lite tillbehör som oliver, marmelad, pesto och eventuellt ett glas vin.
Jag köpte några små burkar med marmelad ( jag tycker ju om när det är saker i miniformat ) och jag tänkte att vi kunde ha de ikväll. Fikonmarmelad och ost är en match made in heaven.

Av Sara Pedersen - 30 januari 2014 21:33

Trots att jag var otroligt trött när jag kom hem efter körlektionen och fått lite mat i mig så tog jag mig i kragen och tränade på crosstrainern i 15 minuter. Efter en liten paus och lote vatten så kändes det som att jag skulle kunna köra 15 minuter till men jag ville inte riskera att febern skulle komma och knacka på dörren igen.
Det känns faktiskt ändå rätt så bra just nu och jag hoppas att jag kommer att sova gott inatt.
Nu har jag snart tränat tre-fyra gånger i veckan men inget större resultat har visat sig än så jag tänkte att jag skulle försöka att ta en "före" bild sa att jag förhoppningsvis kan se någon skillnad om några månader.

Av Sara Pedersen - 30 januari 2014 18:05

Vat ni vad säkert hälften av alla bilister i den här staden glömmer att göra?

Använda blinkers....

Så svårt är det faktiskt inte knuffa till den där lilla, lätta spaken som sitter bakom ratten.

Och grejen är att det underlättar inte bara bilister om vart man vill åka utan cyklister och fotgängare får också en chans att läsa av situationen innan de agerar i trafiken.

Ursäkta ilskan och felstavningarna i följande bilder, de är lånade från nätet men förklarar dock väldigt bra.

Jag är själv en väldigt defensiv förare.

   

Av Sara Pedersen - 30 januari 2014 17:57

Påtal om choklad och Cookies så har jag bakat kakor idag. Vi slutade tidigare idag så jag passade på att baka några hasselnöts och chokladcookies innan min körlektion.
Superenkla och supergoda!

Av Sara Pedersen - 30 januari 2014 17:51

Varför kunde inte de här även finnas i mörk choklad?!
Jag har ju lagt om min vanor så att jag ska äta så hälsosamt jag kan och då äter jag bra mörk choklad nör det kommer till godis.
Den här chokladen är från Lindt ich kommer i smakerna; Strawberry Cheesecake, Crunchy Nougat, Caramel Brownie och Cookies&Cream.
Är lite sugen på den sistnämnda.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards