Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 30 januari 2014 14:39

Min studentmössa har kommit nu!
Det gick mycket fortare än vad jag trodde att det skulle göra för jag beställde dem i början av januari och det är inte ens februari än.
Jag har dock inte öppnat och tittat på den än.
Tänk om den inte alls är som jag förväntat mig att den ska vara?
Det visar sig när jag öppnar kartongen.

Av Sara Pedersen - 29 januari 2014 19:42

Det har inte blivit någon träning den här veckan än då jag helt enkelt inte haft ork men jag hade tänkt att jag ska träna lite imorgon och se vad kroppen klarar av just nu.

Jag har funderat lite och jag är faktiskt lite sugen på att börja gymma.

Men... så har vi ju det att jag inte gå till gymmet själv och det faktum att det är sjukt dyrt   

Jag är inte så bekväm på gymmet då det verkligen känns som att alla tittar på mig och dömer mig. Nu är det ju säkert inte så för alla är upptagna med sitt men ändå, den känslan gnager i huvudet.

Funderar på om man ska kolla runt vad gymkorten kostar på de olika ställena här i stan.

Crosstrainern här hemma börjar att bli tråkig och jag tror att jag behöver lite variation för att hålla intresset uppe. Men jag skulle faktiskt vilja ha en pilatesboll här hemma för att träna med och jag har kollat lite på nätet efter billiga alternativ och jag har hittat några alternativ. Jag tror faktiskt att jag har hittat glädjen i att träna nu för snart har jag hållit i i en månad och det är det längsta som jag gjort hittills. Det här kommer att fungera men frågan är; gymma eller inte gymma?

 

Av Sara Pedersen - 29 januari 2014 19:22

Jag har fått två nya ansiktskrämer då min hud är lite omöjlig och inte vill samarbeta riktigt. De jag  har haft nu skyddar emot kyla men inte mer än så men de jag hade innan täppte igen mina porer så de var ju absolut bättre.

Men nu har jag fått två nya iallafall och båda är från Ives Rocher.

Jag tänkte ge varje kräm några veckors testperiod och så får vi se vilken som fungerar bäst för min hy.

 

Av Sara Pedersen - 29 januari 2014 18:50

Jag har varit hemma från skolan idag. Jag hade lite feber igår och så mådde jag verkligen kasst imorse, hade migrän och så ont i ryggen att jag inte kom ur sängen plus att jag hade symptom på magsjuka ett tag men jag hade nog bara ätit något som fick min mage ur balans.

Så imorgon blir det skola igen och då slutar jag strax efter tolv så efter det ska jag hem och baka lite innan min körlektion och så ska jag hämta ut ett paket också, wiieee, älskar verkligen paket!

 

Av Sara Pedersen - 26 januari 2014 15:33

Jag började med lite kakbak idag och det går framåt.

Jag har tänkt att jag ska göra blåbärskakorna från den senaste säsongen av Hela Sverige bakar så bilden är lånad från recept.nu och jag måste baka någon omgång till för det blir inte så många kakor per deg.

Plus att jag faktiskt lyckades med att bränna de första kakorna så de blev fågelmat.

Den andra satsen med kakor har blivit gräddade en kortare tid och jag ska gå och titta till dem alldeles strax. Just idag så har jag bara gjort själva kakan, dekorering kommer jag att göra senare i veckan.

 

Av Sara Pedersen - 25 januari 2014 14:17

Jag tittade på Frozen idag efter att jag velat göra det i flera månader, den kom ut i USA i oktober liksom. Jag blev dock lite besviken men jag antar att det var för att jag hade snäppet för höga förväntningar.

Det är en väldigt fin historia med ett rätt så uppenbart slut men den var helt klart sevärd och jag blev lite överraskad när jag insåg att det var lite mer av en musikal.

Den blir nog bättre om man får se den flera gånger och det tänker jag absolut göra.

Bild från Google.

 

Av Sara Pedersen - 24 januari 2014 23:25

Jag var helt slut när jag kom hem idag men lyckades inte somna, småslumrade en liten stund men inte mer än så.
Ikväll så har jag och pappa agerat mästerkockar och lagade fläskfile med stekt svamp, potatis, bluecheese-sås och sallad, väldigt gott.
Just nu är det filmen Twister, den har man sett flrut men den är fortfarande bra. Imorgon ska jag se en film som jag inte sett än men har velat sett sen oktober förra året, hoppas att den är bra. Det blir väl kallt imorgon i vilket fall så då går man inte gärna ut.
Bilden tog jag påväg till skolan och jag tycker att den blev lite rolig och annorlunda på något sätt.

Av Sara Pedersen - 24 januari 2014 18:08

Blev bjuden på fika efter skolan idag och det är ju alltid trevligt.
Då blev det en liten visit till Smörgåsboden och då blev det en bit cheesecake och en kopp chailatte med grädde.
Visste ni att chailatte med grädde smakar precis som en semla i varm mjölk?

Ovido - Quiz & Flashcards