Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 24 januari 2014 17:34

Det blev några butiksbesök efter skolan idag och en av dem var Next company.
Jag hittade två plagg som jag tyckte var väldigt fina men jag kunde dock bara ha det ena.
Det var en mintgrön tröja med paljetter och sen en klänning med guldpaljetter och svart tyg. Klänningen fick jag inte ens på mig och då var der deras största storlek... kändes inget vidare...men tröjan var fin. Jag hade köpt den om den inte haft så många paljetter. Varför ska allt ha paljetter nu för tiden?
En annan sak som jag kom underfund med idag är att jag aldrig ska ha haremsbyxor offentligt igen...

Av Sara Pedersen - 23 januari 2014 18:54

Hoppas att jag har saker att visa upp varenda månad nu bara, tänkte att det blir bra med sådana här videor så jag får någon struktur.

Besök och prenumerera gärna på min kanal. Ni söker bara på mitt namn och så finner ni min kanal.


Av Sara Pedersen - 23 januari 2014 17:03

Jag är så sjukt mesig..

Jag ska alldeles strax till tandläkaren och jag känner mig hemsk, inte för att det är läskigt ( jag har inte tandläkarskräck ) utan jag är nojjig över att göra tandläkaren besviken för att jag inte skött mina tänder så bra som jag kunnat.

Jag är så less på att vara mesig och att försöka att vara alla till lags hela tiden!

Tar mitt lilla tandkollage igen inlägget till ära.

 

Av Sara Pedersen - 22 januari 2014 21:34

Hittade en helt underbart doftande parfym idag som förmodligen hamnar på nästa månadens wanties-lista. Det är en parfym som Taylor Swift har sitt märke på och den är riktigt mysig i doften och den påminner faktiskt lite om den som jag har nu. Den heter Wonderstruck och har riktigt tjusiga flaskor. Den som jag tyckte doftade bäst var den blå flaskan men den var rätt dyr med... men det gör ju inte att jag vill ha den mindre egentligen för den luktar verkligen jättegott. Dock så nöjer jag mig den jag har för den är också bra men det kan ju vara ett framtida alternativ.

 


Av Sara Pedersen - 22 januari 2014 21:26

Jag vet att det varit dåligt uppdaterat de senaste dagarna men det är verkligen helt händelselöst just nu känner jag.

Jag tränar, äter, sover, deppar till lite ibland och gör skolarbete och hur kul är det att läsa om liksom? Så jag tänkte slänga upp några kollage om bakning som jag gjort helt själv eller medverkat i så att det inte blir helt öde i uppdateringen.

Och så ska jag bala mer om två helger, längtar!

Så här har ni cupcakes, glass, kakor, kladdkakor, chokladrutor, cheesecake, chokladtårtor, biskvier, donuts, chokladpajer, äppelkaka och vanliga tårtor.

         

Av Sara Pedersen - 22 januari 2014 20:44

Jag lånar det lilla uttrycket foodography som Jonte så fint sa idag under lunchen. Jag tyckte att det passade så bra.

Det blev lunch ute idag och bortsett från att jag faktiskt åt hela tre kakor idag så har jag skött mig väldigt bra med maten idag.

så det blev en kycklingsallad idag och det har jag varit sugen på väldigt länge.

Det blir mer söta saker om någon vecka när jag ska baka en massa saker, gottigott.

 

Av Sara Pedersen - 19 januari 2014 18:33

Har varit duktig och tagit hand om mig själv idag. Jag har bland annat gjort två träningspass på crosstrainern, legat på spikmatta, färgat ögonbrynen och testat den nya ansiktsmasksorten som jag köpte. Väldigt gosigt.
Har haft en väldigt bra känsla idag och jag hoppas att den kan hålla i sig under resten av veckan.

Av Sara Pedersen - 18 januari 2014 21:58

Åh, jag är helt proppmätt.
Det blev lite lyxig middag idag om man får säga så.
Medan mamma gjorde lite deg så slängde jag ihop en kladdkaka, tinade jordgubbar och letade på lite grädde innan hon och jag gjorde köttfärspiroger. Till det blev det sallad, avokado med laxröra och lite vin.
Inte helt fel.

Ovido - Quiz & Flashcards