Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 17 januari 2014 22:37

Det blev tidigt i säng ikväll men jag är så trött att jag började att nicka till i tvsoffan.
Det har rätt så mysigt under kvällen. Det blev lite god mat med kyckling, strimlade rotfrukter och sås till Junior Masterchef USA. Sen en glassdrink som avslut. Nu blir det nog bara att sova och jag tänker sova länge imorgon.
Jag tittade igenom en ny recepttidning som kom idag och jag hittade ett lite roligt recept som jag funderar på om jag ska testa imorgon. Det visar sig då.

Av Sara Pedersen - 17 januari 2014 16:50

Jag har blivit lite förtjust i en berlock som jag hittade på Tradera och jag vet inte om jag ska beställa den eller inte. Det är en butiksannons så det finns förmodligen många.

Berlocken är iallafall en tekopp med ett litet fat. Den är så söt men jag har inga berlockarmband och det är inte heller så snyggt att sätta sådana här berlocker på en halskedja.

Jag kommer nog på något. 

 

Av Sara Pedersen - 17 januari 2014 16:37

Vi köpte lite mer glass idag.

Så ikväll efter lite god mat så blir det nog en milkshake till efterrätt och om man har tur, en milkshake med lite mer vuxna smaker, hehe.

Jag var jättesugen på milkshake imorse så det måste ha varit ödet som försökte att berätta något för mig. 

Och som alltid när jag inte har en egen bild så lånar jag in en bild från Google.

 

Av Sara Pedersen - 17 januari 2014 16:21

En missledande rubrik men samtidigt inte, haha.

De har erbjudanden på te just nu på Hemköp och jag passade då på att köpa ett te som jag smakade hos Nico igår och det är et te från Lipton; tropical fruit.

Bilden är från Google.

 

Av Sara Pedersen - 16 januari 2014 21:13

Gårdagens avsnitt av Masterchef Australia var helt otroligt.

De gjorde en tårta helt gjord av godis!

De smälta alltså ner godis och gjorde olika lager av de olika godissorterna. Jag är sjukt imponerad och om jag någonsin skulle lyckas med att göra en sådan tårta skulle jag aldrig överträffa mig själv.

Bilden är från Google och tårtan heter Lolly bag cake.

   

Av Sara Pedersen - 16 januari 2014 20:44

Har haft en väldigt gosig eftermiddag idag.
Spenderade den med Nico och Malin innan Malin var tvungen att gå. Det blev lite te och jag hade köpt med mig brownies.
Lite senare så pratade vi om studenten och om frisyrer. Jag kommer nog att locka mitt hår för Nico lockade mitt idag och jag tycker att det blev jättefint.

Av Sara Pedersen - 15 januari 2014 21:18

Jag tänkte ju köpa kakformar idag men såklart så fanns det inga kvar, det är min vanliga tur antar jag men det blev lite annat smått idag.

Vi fick sluta tidigare idag så jag fick lite sällskap av Jonte i Avesta idag så vi gjorde lite minishopping och då menar jag mini. Jag köpte ett svart, luftigt linne som blir utmärkt att träna i och så två förpackningar av en ny sorts ansiktsmask som jag inte testat förut. Plus att det är värt att testa något nytt då jag nästan fick som en allergisk reaktion sist.

Två peel of masker med hallon, granatäpple, passionsblomma och tranbär.

 

Av Sara Pedersen - 15 januari 2014 20:45

Attans vilket sötsug jag har haft idag men jag stod emot det ska ni veta och jag känner mig lite duktig. Hade en fruktansvärd morgon och kom knappt ur sängen för jag hade så ont i kroppen och i huvudet men jag tog mig iväg ändå men jag han inte äta frukost. Så efter mina privatlektioner i morse så gick jag för att köpa mig lite frukost och vad tror ni finns direkt när man kommer in i butiken? en stor hög med donuts och jag var så sugen... Men jag stod emot och köpte en macka, en kall kaffelatte och tre måltidsersättningar ( en för idag och resten för senare tillfällen då jag inte hinner äta mellan skolan och körrepen ). Men det hade varit gott med en donut.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards