Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 8 januari 2014 18:24

Jag klarade hela 18 minuter idag, wiiiee, haha.

Andra dagen idag då jag håller i träningen. Har tänkt träna imorgon på förmiddagen och duscha innan jag sticker till skolan då jag har fått sovmorgon imorgonbitti och sen så hade jag tänkt träna en gång sen i helgen. Man ska inte börja för hårt.

Bild från Google. 

Av Sara Pedersen - 8 januari 2014 17:05

Sista fikat denna månad.
Jag har satt upp en gräns att jag går fika två gånger i månaden under det här året.
Så nu blir det inte något mer fika fören jag fyller år.
Fika två dagar efter varandra.. ojojoj..
Idag blev det en kolapaj med lingon och en chailatte.

Av Sara Pedersen - 7 januari 2014 18:16

Det blev ett litet tillskott till mim koppsamling idag.
En väldigt söt tekopp med ett gulligt fat. Den är ju knappast värd något men det är ju en samlarkopp.
5 kronor var ett utmärkt pris, haha.

Av Sara Pedersen - 7 januari 2014 17:36

Jag tränade faktiskt idag, den ni!
Jag har ju kondition som en 90årig dam med kol så jag klarar inte så mycket just nu men det var en början iallafall. Så de 12 minuter som blev på crosstrainern idag blir snart mer.
Gick även raskt till och från körskolan. Mina nya skor är underbara by the way.
Spenderade eftermiddagen med Nico och det blev en liten fika och lite strosande i butikerna. Väldigt gosigt.
Gick från hurtig till bulle.
Börjar om med hurtigheten imorgon.

Av Sara Pedersen - 6 januari 2014 17:23

Istället för pumpsen från Nelly som var to die for så köpte jag ett par andra skor idag.

Ett par träningsskor.

Jag har inte haft ett par riktiga springsskor förut så då har jag kunnat skylla på det.

Nu har jag ingen ursäkt längre att inte komma igång med träningen.

Så nu får man sätta igång! 

   

Av Sara Pedersen - 6 januari 2014 17:13

Jag har börjat fått ett extremt sötsug nu... har inte ätit något överflödigt socker på två dagar. Det kanske bara är för att jag tänker på att jag inte ska äta det som att jag vill ha det så mycket.

Men jag står emot... imorse hade jag dock ett otroligt sug efter apelsinmarmelad.. Jag har minskat ner på portionerna och äter tills jag känner en lätt mättnad istället för att äta tills magen kraschar.

Idag när vi var och handlade så kom jag över en kartong med frysta makroner.. och jag var så sugen på att köpa den men jag lade tillbaka den. Jag kan köpa den vid ett annat tillfälle och vara hårt emot mig själv de första dagarna och unna mig något vid ett senare tillfälle.

Fick kuponger till McDonalds idag också... how will this end?

 

Av Sara Pedersen - 5 januari 2014 18:06

Jag var ute och tittade på nellys januarirea och jag är lite sugen på att göra en beställning men så blir det inte då jag nyss beställde studentmössan.

Det får bli januaris wanties.


Pumps 15 cm; 199 kr. 


Klänning; 249 kr.

 


Kjol; 249 kr.

 


Spetstights; 39 kr.

 


Ring; 48 kr.

 


OCH OM JAG HADE HAFT HÅL I ÖRONEN.

Örhängen; 99 kr.

   

  


Av Sara Pedersen - 5 januari 2014 15:20

Usch vad besviken jag blev på det här nagellacket.

Ni som köper detta och förväntar er något som påminner om suger crush så kommer ni att bli otroligt missnöjda.

Efter att ha provat nagellackat som jag köpte så fick jag reda på att man måste ha ett annat nagellack under om du inte vill måla fem lager och att det inte alltid håller färgen. Eftersom att det glittarar så reflekterar det såklart och då spelar det ingen roll vad du har under.  Jag köpte nyansen Glowing Beetle ( grön ) och jag testade att ha två olika nagellack under för att se vilket som skulle passa bäst. Då hade jag ett riktigt grönt nagellack ( som jag inte vet märket på ) och så ett turkost från Isadora och ja, de turkosa naglarna blev blåglittriga och de gröna smälte ihop.

Just nu så får den här lacksorten 2 av 5 för det är ett vanligt, tunt lack med glitter.

Jag kanske kommer att tycka bättre om det i framtiden då alla nagellack set bättre ut på långa naglar och mina är inte så pass långa än.  

     

Bild från Google.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards