Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Pedersen - 28 februari 2014 22:20

Det blev lite glass idag ändå :)
Det blev en glassdrink efter maten och det blev med päronsmak, gott.

Av Sara Pedersen - 28 februari 2014 17:35

Ett varmt bad och sen en ansiktsmask på det, det är inte helt fel.
Det blev en gröning idag, även om själva masken egentligen är vit men den här är riktigt bra men den är lite svår att tvätta bort efter att den torkat. 

Av Sara Pedersen - 28 februari 2014 17:18

Åh, vad jag är sugen på glass.
Nästa vecka på Lidl är det italiensk vecka och de har gelato på erbjudande och jag är lite frestad på att köpa den med tiramisu.

Av Sara Pedersen - 27 februari 2014 19:30

Jag har blivit väldigt sugen på att testa en Dermaroller som det nu heter. Det ser ut som en liten rakhyvel men istället för rakblad så är det en roller med en massa nålar längst fram och en Dermaroller använd bland annat på ärr, pigmentfläckar och bristningar.

Jag har bristningar, massvis och små... och det skäms jag faktiskt lite över och jag tycker inte alls att det är fint.

Jag har tittat runt lite och de allra billigaste är butiksannonser från tradera och ligger på 149 kr, det kan väl vara värt att testa?

Resultaten ska inte synas fören efter 8-12 veckor men det är bara för att nålarna aktiverar hudens egen läkeprocess och skapar kollagen.

Jag är väldigt sugen på att testa och enligt diagrammet här nedanför så ska jag använda en med nålar på 1 mm för att kunna använda den på både pigmentfläckar och bristningar.

Bilderna är från Google. 

        

Av Sara Pedersen - 27 februari 2014 12:50

Nu har jag rensat bort fyra kassar med kläder ur garderoben och just ju vill jag bara dumpa allt på återvinningstationen men det vore ett rent slöseri.
Jag ska nog försöka att sälja några av plaggen som jag tror kan dra in några kronor till kassan. Men det mesta är bara plagg som alla redan har.

Av Sara Pedersen - 26 februari 2014 20:12

En sak som jag kan stryka från inköpslistan nu är en sportbh för en sådan köpte jag på stan idag efter min körlektion.
Det är egentligen inte en riktigt traditionell sportbh då denna har kupor som på en vanlig bh och man kan ha den under tröjor med urringning men de går absolut att träna i för det är en stadig modell och det är det bekvämaste som jag någonsin har använt.
Nu har jag två av dessa underbara bh:ar.

Av Sara Pedersen - 26 februari 2014 18:07

Frappe, frapino, frappuccino etc är i princip samma sak för mig. I grunden så är det iskaffe som man sen kan piffa till med till exempel grädde och olika toppnings.
Jag läste en blogg och blev så otroligt sugen på en av dessa så jag slängde ihop ett glas för en stund sen och har sen suttit och smuttat på den under kvällen.
Vad man än väljer att kalla det så är det riktigt smaskigt.

Av Sara Pedersen - 26 februari 2014 13:18

Idag blev det parkering under hela körlektionen och det blir det imorgon med och då blir det fickparkering och det är lite läskigt men jag tror nog att det kommer att gå bra.

Imorgon kommer det dock att vara mycket mer trafik ute och att försöka med fickparkering i lugn och ro kanske inte blir det lättaste.

Men en positiv sak! fickparkering är det sista som de lär ut på körskolan under lektionerna, så kommer jag bara ikapp med teorin så blir detta finfint tror jag.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards