Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Pedersen - 3 mars 2014 17:56

Här är min stora pilatesboll, uppblåst och allt och fy vad jobbigt det var att blåsa upp den!

Det var nästan ett träningspass bara i det.

Det hade kanske dock räckt med en 65.a för denna är jättestor.

   

Av Sara Pedersen - 3 mars 2014 17:30

Är hemma efter en lång dag, rapporten för gymnasiearbetet är inskickat och jag är helt slut... Så jag har lagt mig till rätta på sängen och ska titta på Little shop of horrors som jag velat se ett tag.

Idag har jag verkligen kämpat för att hålla mig vaken, är otroligt trött så jag kommer nog att sova gott inatt, hoppas jag iallafall.

Men nu blir det film!

 


Av Sara Pedersen - 3 mars 2014 08:34

Nu ät det måndag igen och det vore lögn att säga att jag inte hellre hade legat kvar i sängen.
Nej, man är väl inte överentusiastisk men det är bara att bita i det sura äpplet.
Jag gjorde en smoothie till frukost idag och den blev otroligt grön.
Så här har ni en smoothie gjort på 1 kiwi, 1 avokado, 2 nävar spenatblad, ca 1 dl vatten och en skvätt citronsaft.

Av Sara Pedersen - 2 mars 2014 20:19

Jag vann min första annons på tradera idag och jag vann en helt underbar liten sak som jag tror kan föra mitt pillipillbak till en ny nivå   

Det är en silikonform där man ¨gjuter¨ knappar av bland annat choklad. Så roligt!

Så nu är knapp-cupcakes uppskrivna på min lista över bakverk som jag ska göra, tillsammans med fläder och hallon cheesecake, chocolate chip dough brownies och hallonsufflé   

Bilder från Tradera.com

   

Av Sara Pedersen - 2 mars 2014 19:23

Illamående, magont och huvudvärk större delen av dagen... inte alls roligt..
Jag har inte fått så mycket gjort varken skolvägs eller personligt trots att var uppe tidigt idag. Får ont i huvudet när jag sitter vid datorn och skriver och illamående och magont gör inte mig så träningsugen. Det blir nog bara några situps på pilatesbollen sen.
Söndag i ett nötskal....

Av Sara Pedersen - 2 mars 2014 13:15

Läste en artikel på afronbladet om skönhetssmoothies som wellness bloggerska Filipa Svensson har skapat och jag tänkte att jag skulle dela med mig av de recepten för jag tycker att de verkar toppen!

 


1. För starka naglar - SPIRULINASMOOTHIE MED MULLBÄR.

 

Du behöver:

½ tsk spirulina

1 tsk hampa-protein

1 tsk krossade linfrön

2 bananer

3 dl vatten

1 skalad kiwi

5–10 mullbär


Gör så här:

Mixa först linfrön, banan, kiwi och vatten. Häll av en tredjedel av blandningen i ettglas och kör sedan hampaprotein med resten. Häll av hälften i samma glas. Mixa spirulina med det som finns kvar i blendern och häll det i glaset. Toppa med mullbär.


2. För friskt hår - BÄRSMOOTHIE  MED BIPOLLEN


Du behöver:

1 ½ dl mandelmjölk

1 tsk bipollen

2 dl hallon

1 fryst banan

½ tsk kanel

10–15 gojibär


Gör så här:

Hacka bananen och lägg den i frysen tills den stelnar. Kör den sedan med mandelmjölk, bipollen, hallon och kanel ­i en mixer. Häll upp i ett glas och toppa med gojibär och lite bipollen.


3. För hud med lyster - ANANASSMOOTHIE


Du behöver:

3 dl ananas

3–4 stora myntablad

½ avokado

2½ dl spenat

2½ dl vatten

½ tsk riven kokos

Gör så här:

Kör ananas, mynta, avokado, spenat och vatten i en mixer. Häll upp i ett glas och toppa med kokos.

 

KÄLLOR: http://www.aftonbladet.se/wellness/matvikt/article17210234.ab

http://bloggar.aftonbladet.se/rawclarity/ 

Av Sara Pedersen - 2 mars 2014 12:40

Här är videon över en massa saker från shoppingen igår plus lite småsaker som jag köpt dif tidigare tillfällen.

Det är lite brusigt i videon i början men det försvinner efter en minut efter att det startat ungefär.

Av Sara Pedersen - 1 mars 2014 22:39

Det blev lite kvällsgott till kvällsfilmen.
Vi köpte prosciutto eller hur det nu stavas och hade tänkt göra tapas till kvällen. Dock så blev det lite dispyter och arga miner här hemma så det slutade med att jag gjorde några rullar åt mig själv istället.
Ost och skinkrullar med soltorkade tomater, fetaost, chiliräkor och oliver.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards