Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Pedersen - 24 mars 2014 19:54

Idag så uppträdde jag och grabbarna ut min ensemblegrupp på Hemköp idag och spelade några låtar. Den andra gruppen spelade i gallerian.
Det var ett försök att göra reklam för musikens dag på lördag och ett litet smakprov på vår spelning på skärtorsdagen.
Temat i år är cerize så det går vi runt i och berättar om musikveckan som anslutas på lördag med flera lokala band som kommer att spela på sagateatern här i stan.
Det är jag och min klass som anordnar detta så kom dit!
Känner mig lite fyrkantig i min tröja dock, det blev nog en miss med storleken.

Av Sara Pedersen - 24 mars 2014 19:02

En fikastund kallade under lunchen så det blev en fika efter lunchen idag och det är alltid trevligt.
En belgisk chokladbakelse, en chailatte och gott sällskap.

Av Sara Pedersen - 23 mars 2014 21:12

Min dator ville faktiskt sammarbeta ikväll så jag har suttit och satt ihop två till önskeutftskollage under kvällen så det blir något mer önskeoutfits-inlägg inom de närmaste veckorna. Det har inte fungerat på jättelänge.

Det är faktiskt något som jag kommer at sakna med skoldatorn sen efter studenten, åtkomsten till Photoshop, det finns ju alltid pixlr men jag har inte lärt mig det än.

 

Av Sara Pedersen - 23 mars 2014 19:53

Detta köpte jag igår.
En förpackning med baklava. Jag har flera recept på dessa men jag har aldrig smakat detta förut. Nu har jag det och det är för det första väldigt sött, jag blev nöstam lite avskräckt när jag lyfte upp den första botem och det var alldeles kletigt av honung.
Smaken är det imget fel på men man kan nog inte äta så många efter varandra för då får man nog en extrem sockerchock.

Av Sara Pedersen - 23 mars 2014 16:50

Jag har testat en ansiktsmask med apelsin och jag tyckte faktiskt inte om den alls.
Den var jättestark i doften och sved i både näsan och ögonen. Det enda som jag kam tycka är positivt är att den torkade snabbt men annars så var denna inte alls för mig.
Hade den varit svagare och inte påmint om apelsinlikör så hade den nog varit mer behaglig.

Av Sara Pedersen - 23 mars 2014 15:22

Är det ens möjligt att vara rastlös och uttråkad på samma gång?
Jag vill ut och köra bil, vill att sommaren ska komma, vill gå runt i snygga sommarklänningar och bara känna mig lugn och ja... bra.
Men istället så liggen skolarbeten och flåsar en i nacken, ingen här hemma vill övningköra med mig och det mysko vårvädret håller en på vänt.
En sådan dag är det idag.

Av Sara Pedersen - 23 mars 2014 12:39

Min tredje och sista önskeoutfit på ett tag.

Vad gäller smyckena så skulle jag bara använda armbandet till klänningen så det sitter stenar på klänningen. Skorna tycker jag är otroligt snygga och de finns även i blå.

Dessa är från bonprix.se


Trikåklänning - http://www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-moerkbrunljusbeige-954004/


Armband/halsband - http://www.bonprix.se/produkt/set-gesa-2-delad-svart-926408/


Platåpumps - http://www.bonprix.se/produkt/platapumps-svart-911968/

 

Av Sara Pedersen - 22 mars 2014 15:28

Jag har velat baka i flera dagar nu så idag blev det brownies.
Det är glutenfria och smakar väldigt bra, jag smakade en kant som blev lite väl gräddad och man märker inte alls att det är glutenfritt. Bakverk utan gluten har en tendens att lätt bli torra.
Egentligen så skulle de ha toppats med cookie dough men sockret vägrade att smälta så jag tänkte att jag kunde göra riktiga kakor av dem istället... stort misstag... det blev knäck...
Iallafall så blir det lite lördagsgott till kvällen.
Pappa ville ha banan i så han fick en egen browniemuffin, haha.

Ovido - Quiz & Flashcards