Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Pedersen - 19 mars 2014 17:52

Något som är lite trist men ändå nödvändigt i livet är inköpen av hygienartiklar.
Så idag blev det några sådana inköp plus lite träningsutrustning efter skolan och jag son hade tänkt snåla tills i maj men det går inte när det kommer till sådant här. Så det blev skrubbhandskar för 20 kr, bommulspads för 10 kr, ett par löparskor för 179 ( tror jag ) och tamponger för 45 kr.
Och det är också en sak.... varför ska det vara så pinsamt att köpa mensskydd? Det är en grej som jag funderat på. Men jag skäms inte över att säga och visa att jag köpt tamponger. Jag är en ung kvinna och ja, jag får mens.

Deal with it.

Av Sara Pedersen - 18 mars 2014 18:30

Jag berättade ju igår att vi ska köpa en hund och att vi hämtar den om några veckor men ver ni vad vi ska passa på att göra den helgen?

Vi ska åka och övernatta på Ullaredsåmrådet och gå på Gekås hela lördagen, hunden hämtar vi upp på söndagen och så åker vi hem.

Men alltså, shopping, sushi ( det ska vi äta där ) och en hund, kan det bli bättre?! 

Så nu får man hålla på slantarna och skriva en inköpslista tills dess   

 

Av Sara Pedersen - 18 mars 2014 18:05

Jag har ju den turen att de prodikter som jag användes slutar att säljas så som hårfärg, ansiktsrengöring och nu i detta fall puder.

Så nu blir det ut på puderjakt!

Har fått höra att H&M's egna kompaktpuder ska vara helt okej men man vet ju aldrig. In de flesta fall så får man det man betalar för men jag vet inte om jag är så himla sugen på att gå till Make Up store och köpa ett för flera hundra.

Vad tycker ni?

 

Av Sara Pedersen - 18 mars 2014 17:44

Jag är äntligen klar med teorin och fy fan vad skönt det är!!!

Det är en sådan sjuk lättnad!

Då var det i princip bara uppskrivningen och uppkörningen kvar... så sjukt spännande!   

 

Av Sara Pedersen - 17 mars 2014 18:46

Efter att ha letat frenetiskt i ett tag så är det nu klart, vi skaffar hund igen   

Åh, vad jag är sprallig! Är så hundsjuk så att det finns inte.

Vill ha en liten lurv igen och om sju veckor så kan vi hämta vår lilla valp. Det blev en Keeshond som vi ville ha.

Det blir pappas 50års-present.

 

Av Sara Pedersen - 17 mars 2014 13:04

Mitt puder börjar att ta slut och jag har under en tid letat efter en ny dosa.

Det puder som jag använder är ifrån Gina Tricot och jag har kollat både i butik och på nätet men det finns inte att få tag på längre.

Har de slutat att sälja det?

Allt jag hittar är olika nyanser av bronzers...

 

Av Sara Pedersen - 17 mars 2014 12:02

Jag har studiedag idag och tur var nog det för jag är verkligen tokförkyld.

Får kurera mig så gott jag kan idag för jag kan inte vara borta från skolan imorgon. Då jag var borta på halkbanan förra tisdagen så har jag hamnat lite efter och så satte jag min grupp i skiten på den lektionen då vi har grupparbete och det är ju inte alls bra.

Så min dag kommer att bestå av te, skolarbete ( som man nu faktiskt ska ägna en studiedag till ) och lite vitaminer. Mamma köpte nya vitaminer till mig så att jag kvicknar till lite, synd att man bara ska ta en per dag för jag hade behövt en riktig vitaminboost nu.

 

Av Sara Pedersen - 16 mars 2014 18:36

Jag hittade en flaska med vinrött nagellack ( trodde jag ) som jag fick i julas men det visade sig vara en rejäl miss....

Visst, det är någorlunda vinrött när solen inte ligger på men så fort naglarna kommer ut i direkt ljus så skimrar nagellacket i lila..

Jag vill ha ett matt vinrött nagellack som inte skiftar i färg i ljuset!

 

Ovido - Quiz & Flashcards