Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Pedersen - 11 mars 2014 21:26

Jag efterlyser min motivation som har sprungit iväg och gömt sig.
Jag märker hur jag faller tillbaka i gamla vanor igen och äter sötsaker oftare, rör mig mindre och är allmänt stillasittande. Just denna vecka blir det inget gympass men det ska jag försöka att ta igen nästa vecka för denna vecka kommer att bli en mindre hurtig vecka i vilket fall.
Men just det att jag har slutat med att träna hemma.. jag gick på en promenad i lördags och förutom att gå till och från skolan så har det inte blivit något mer.
Det är inte okej!
Så efter den här veckan då jag kan gotta mig så blir det tillbaka in i bättre vanor igen.
Kom tillbaka motivationen!

Av Sara Pedersen - 11 mars 2014 16:56

Nu är jag hemma igen efter risktvåan och jag är helt slut... men roligt var det!
Jag har fått en bättre uppfattning på bromsträcka i halka och hur det kan vara i kurvor, jag har åkt krocksläde och hängt upp och ner i en bil.
Rolig och lärorik dag.

Av Sara Pedersen - 11 mars 2014 09:36

Har ätit frukost, gjort klart lunchen och packat den och ska strax iväg till körskolan för att åka till Falun.

Jag ska köra halkbana idag och det är lite spännande, har faktiskt lite fjärilar i magen. Det kommer säkert att bli roligt och gå bra.

 

Av Sara Pedersen - 10 mars 2014 22:46

Jag är en sådan mes just nu.
Jag vågar inte släcka lampan för att sova ikväll då jag tror att det var ett spöke på mitt rum igår natt.
Jag hade inte somnat igår när jag hör ett fruktansvärt ljud som om någon skulle stå precis bredvid sängen innan det liksom fadear bort.
Om det var verkligt eller inte spelar ingen roll, läskigt var det i vilket fall.
Så ledljusen får vara tända ett tag.

Av Sara Pedersen - 9 mars 2014 17:08

Det hör söndagen till att ta ett bad och en ansiksmask.
Idag var första gången på länge som det blev en hallon och mango och jag tror att med just denna så måste man nog ha uppehåll mellan omgångarna för att doften från masken är bättre mellan längre mellanrum. Det har jag själv upplevt iallafall.

Av Sara Pedersen - 9 mars 2014 16:07

Mamma köpte te till mig i går.

Darjeeling-te för den delen. Jag har druckit det förut och då upplevde jag att det i princip bara smakade kartong och det är inte alls gott. Detta märke var mycket bättre och teet smakar helt okej.

Har fått ett tips att ha lite ingefära i detta te och så blir det perfekt till frukost.

 

Av Sara Pedersen - 9 mars 2014 16:00

Jag testade på att göra bakelser idag för första gången och de blev faktiskt väldigt bra.

Kiwibakelser med mandelbottnar, chokladkräm, vaniljkräm och grädde. 

Syrligheten från kiwin passade jättebra med sötman och det hade nog fungerat med ännu mer kiwi men jag var rädd att de skulle ramla av.

 

Av Sara Pedersen - 8 mars 2014 22:12

Nu är man lite lagom trött efter att ha ätit middag och sett på melodifestivalen. Jag är för övrigt nöjd över årets vinnare och det känns skönt att man nu inte behöver skämmas under Eurovision
Jag och mamma var ute på en skön promenad på eftermiddagen idag för det har ju varit ett helt underbart väder. Jag menar, finns det något mer underbart än att vakna upp utvilad för att sedan bländas av en strålande solig vårdag när man drar upp rullgardinen? Lovely!
Nu blir det film och förhoppningsvis lite stekta bananer med vaniljglass.

Ovido - Quiz & Flashcards