Alla inlägg under april 2014

Av Sara Pedersen - 30 april 2014 16:18

För första gången någonsin så kommer jag inte att spendera Valborg med familjen hemma framför tv.n eller grilla utan jag ska spendera den tillsammans med Jonte och Sandra och vi ska gå ut ikväll.

Jag ser fram emot det och tror att det kommer att bli väldigt roligt.   

 

Av Sara Pedersen - 30 april 2014 16:04

Denna gång blev min frappuccino bara slaffs men den gick ju att dricka för det.

Det var sista gången på ett tag som jag tar en sådan här till ¨mellanmål¨ för man ska inte slita ut dessa godingar och så är grädden slut   

 

Av Sara Pedersen - 29 april 2014 21:27

Tisdagskväll ovh trolljägarna på tv och ett ämne kom upp som jag tänker säga mitt om.

Offentlig amning och amningshatet.

Jag är en av dem som stödjer offentlig amning och jag tycker att det är så löjligt med denna hets emot amning. Då tänker jag och undrar vad dessa personer som så starkt är emot detta, har för relation till amning. Antingen så har de ingen koppling till barn, har en dålig relation till kvinnor eller har en sådan sexuell syn på bröst att tanken att ett barn ska få mat från den källan är onaturligt eller rent utav äckligt.

Detta förstår faktiskt inte jag. 

Brösten är först och främst till för amning, alla kan inte amma och det förstår jag men att allmänheten ska vara så emot att man matar ett barn offentligt genom amning kan jag inte förstå.

Man kan ställa denna fråga till dem som anser att offentlig amning är fel och äckligt:

Hade ni haft något emot om samma kvinna låg topless på stranden?

Sexualiseringen av bröst idag har gått över styr enligt mig när kvinnor blir tvungna att gömma sin amning av sina barn.

Bild från Google.

 

Av Sara Pedersen - 29 april 2014 19:06

Jag somnade till när jag kom hem och fick sen fixa i ordning lite mat så jag skulle inte ha hunnit till föreställningen.
Men jag såg iallafall föreställningen för skolan och jag har några få bilder iallafall.
En stor eloge till dansarna som jag sett idag trots att det var en fruktansvärt oförskämd publik under just den föreställningen.

Av Sara Pedersen - 29 april 2014 17:05

Efter att skoldagen var slut så blev det en fika på Smörgåsboden.
Blåbärspaj med vaniljsås och en chailatte.
Är nu hemma och tar det lugnt innan jag ska iväg och se på en dansföreställning.

Av Sara Pedersen - 29 april 2014 13:08

Ännu en dag utan lektioner men jag ligger inte efter i något så det påverkar mig inte alls.
Ni ska få höra vad jag lyckades med igår... Jag är lite av en klumpeduns ibland för när jag skulle göra i ordning lite mat så ramlade en hylla i kylskåpet ner, vilket då resulterade med att jag fick stå och plocka ur en massa mat för att kunna få dit hyllan igen. När jag plockade ur maten så lossade locket på en burk med olja så jag fick olja över min nya tröja (!).
Så det blev att slänga i en tvättmaskin... och hänga tvätt på kvällssidan...
Tröjan gick att rädda MEN jag läste inte tvättråden så tröjan krympte i tvätten...
Hur lyckas man?
Jaja, alla måste få vara lite klumpiga ibland, haha.

Av Sara Pedersen - 28 april 2014 18:00

Det blev ett lyxmellanmål idag med en hemmagjord frappuccino.
Åh, det är så mumsigt!

Av Sara Pedersen - 28 april 2014 16:20

Ny vecka och vi startar den med en outfit tycker jag!
Svarta tights och mitt nyinköpta linne som jag får erkänna är rosa. Lite silvrigt till det med nagellack och halsband. Och så lockade jag topparna på håret idag. Jag ville ha en somrig känsla så det blev en lätt sminkning till det, alltså ingen eyeliner i princip, haha.
Vad tycker ni om håret förresten?
Jag hade tänkt mig att ha något liknande på studenten för om man bara lockar topparna så är det inget som kan förstöras av mössan.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards