Alla inlägg under april 2014

Av Sara Pedersen - 20 april 2014 00:00

Efter en trevlig kväll med lite grillat till middag så kryper jag ner i min säng och inväntar en god natts sömn.
Årets första grillning- check.



Av Sara Pedersen - 19 april 2014 19:58

Idag dekorerade jag påsktårtan och det blev lite kaos men det är väl lite av påskens charm tycker jag.
En chokladtårta med vaniljfyllning, chokladkräm, marsipankycklingar och chokladägg.

Av Sara Pedersen - 18 april 2014 21:18

En sammanfattning av min dag.

För det första så sov jag otroligt länge idag då jag och Sandra låg uppe och såg på film till halv fyra i morse. 

 Efter en stor frukost så var jag och mamma ute och övningskörde och åkte runt över hela stan känns det som och vi åkte bland annat in till mormor och tog en liten påskfika   

När vi kom hem igen så började jag med att baka medan mamma började med lite mat. Så jag har bakat en tårta och rullat marsipankycklingar under den sena eftermiddagen och den tidiga kvällen.

Sen så blev det god mat och dricka.

Tårtan dekorerar jag imorgon och då får ni se resultatet.

Jag har även tittat runt på lite klänningar och fastnade för denna modell men jag kan inte välja då jag tycker att båda är så underbart fina.

Vilken föredrar ni?   

 

Av Sara Pedersen - 17 april 2014 20:39

När jag kom hem idag så fanns det en liten presentpåse som var till mig.
Den var från mormor och jag skulle egentligen ha fått den igår men hon hade tydligen blivit så chockad och ledsen när jag blev ledsen igår så hon hade tydligen glömt av sig.
Min fina mormor.
Jag måste gå över till henne sen någon dag under lovet och krama om henne och liknande för att visa hur mycket jag uppskattar henne och allt hon gör för mig.

Av Sara Pedersen - 17 april 2014 20:32

Idag så hade vi vår "så mycket bättre innan påsk"spelning och det var med blandade känslor. Men vi löste problemen så gott som vi kunde och det blev ett bra resultat.
Bra musik och det var riktigt roligt.
Jag har en bild från dagen och här kommer den.

Av Sara Pedersen - 16 april 2014 20:00

Allstå, jag blev lite nostalgisk när jag såg dessa förra veckan.

Suger Crush ( mitt favoritnagellack ) i pastellfärger   

Jag har än så länge bara testat Macaron Crush, alltså den gröna och det är lite annorlunda jämt emot de andra kollektionerna. För det första så torkar detta inte alls snabbt utan det tar en väldigt lång tid och sen för det andra så krävs det ganska många lager innan man får en relativt bra färg.

På bilden här nedanför så har jag två lager men jag skulle tippa på att det krävs minst tre för att få en snygg färg.

     


Av Sara Pedersen - 16 april 2014 19:00

Trots att det varit en dålig dag så får man försöka att ta nya tag och se framåt.

Och med detta så backar vi lite ( haha ) och tar dagens outfit för den var jag nöjd med idag.

Min mintgröna skjorta från New Yorker, Min handväska även den från New Yorker, ett vitt linne från Åhléns, halsband med uggla från Ur&Pen, ett brett armband från Dollar Store, tights från Lidl och till det nagellacket Macaron Crush från Isadoras Suger Crushserie.

 

Av Sara Pedersen - 16 april 2014 15:40

Som ni kan gissa så blev jag underkänd idag och det känns rent ut sagt förjävligt.
Jag grät hela vägen hem, när jag kom innanför dörren så rev jag sönder mina papper, torkade bort sminket och grät mig till sömns.
Från att gå från att vara 100% självsäker till att bli helt förstörd...
Och då säger alla att körkortsteorin är jätteenkel... vilket då klargör att det bara är jag som är dum i huvudet.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards