Alla inlägg under april 2014

Av Sara Pedersen - 15 april 2014 19:55

Premiärkörde med bilen idag och det var lite pirrigt. Tänk att jag eventuellt kan köra den om en vecka utan skylt! Imorgon är det uppskrivning och det är pirrigt det med.
Annars så har det varit en lite blandad dag idag. Jag hade en körlektion efter skolan och innan dess så hade vi en presentation av ett arbete i digitalt skapande som vi arbetat med en längre tid.. rätt så tråkigt egentligen.
Men, jaja, sådana dagar behövs de med.

Av Sara Pedersen - 14 april 2014 17:48

It's time to reveal the big secret!
Jag har fått en bil!
Jag vet att det är lite tidigt än då jag har uppkörning nästa vecka men jag får se den som en motivation istället för den press som jag kände först när mamma och pappa berättade att de köpt bilen åt mig.
Det är min examenspresent och förhoppningsvis kan jag köra den utan skylt om ca en vecka.. men jag ska premiärköra den på onsdag.
Jag har till och med döpt den så låt mig få presentera er för Rose!

Av Sara Pedersen - 13 april 2014 20:51

Haulvideo med inköpen från igår och lite annat smått och gott.

Jag ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten på videon...


Av Sara Pedersen - 13 april 2014 20:10

Nico sover hos mig i två nätter framöver och idag har vi bland annat suttit med värmemasker och tittat på fantomen på operan.
Annars idag så har jag städat, skrivit klart mitt tal till nationella provet imorgon och satt ihop en haulvideo. Dock blev videon dålig.. men det är inte hela världen för mig, haha.
Slänger nog upp den på bloggen senare ikväll!

Av Sara Pedersen - 13 april 2014 12:40

SÅhär skulle jag vilja gå klädd någon gång i sommar. På en grillfest eller någon middag med släckt och vänner när man sitter ute långt in på natten för att det inte blir särskilt kallt eller mörkt. Gosigt   

Allt detta finns att hitta på bonprix.se förutom skorna som är från cellbes.se

 

Av Sara Pedersen - 12 april 2014 19:06

Jag har börjat med att tänka på vad jag egentligen vill ha ut med min träning och mina nya kostvanor.

Jag har redan uppnått två av målen som jag satte upp från början och dessa var att:

Träna upp rygg och bål så att mitt ryggont försvinner.

Börja äta frukost.

De här två har jag klarat hittills och nu har jag tre av mina mål kvar:

Bättre kondition.

Få en mer markerad timglasfigur på min kropp.

Och den sista som är att uppnå en hälsosam vikt.

Jag kämpar på.

 

Av Sara Pedersen - 12 april 2014 16:28

Åh, det var jättelänge sen som jag åt sushi, tror att det var i slutet av augusti förra året eller något sådant.
Jag och mamma åt det till lunch idag och mmm vad gott det var.
Nu känner jag mig nästan lite bortskämd när jag vet att vi ska äta sushi nästa månad när vi åker till Ullared.

Av Sara Pedersen - 12 april 2014 16:22

Idag så övningkörde jag till och runt i Borlänge. Det gick bra tycker jag förutom när vi faktiskt hamnade bakom en hästdroska på huvudleden.. där det är förbjudet att köra om. På den droskan så satt det en grupp karlar som firade en väns födelsedag... där gick det inte fort..
Men iallafall så blev det en liten shoppingdag med mamma och det var väldigt gosigt. Nu pratar vi om att åka till Stockholm och ha en dag tillsammans och det tycker jag vore väldigt roligt.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards