Alla inlägg under april 2014

Av Sara Pedersen - 11 april 2014 18:14

Jag håller på att testa lite olika idéer och mönster för hur jag vill fixa naglarna till studenten och denna gjorde jag idag.
En grund av Isadoras Ocean Crush och så mönster med blommor och en rosett. Det blev väldigt sött tycker jag.
En sak som jag måste göra innan dess dock är att köpa riktigt lim så att dekorationerna sitter kvar.

Av Sara Pedersen - 11 april 2014 18:02

Idag blev det iallafall ett gympass och det kändes väldigt bra.
Blev lite lagom slutkörd och förhoppningsvis så sover jag bättre inatt än vad jag gjort de senaste nätterna.
Skönt var det iallafall och och jag ser fram emot nästa pass.
Jag blev lite päronformad i träningskläderna idag.

Av Sara Pedersen - 11 april 2014 17:34

Är jag den enda som har missat fenomenet tecknade väskor?

Alltså riktiga väskor som ser ut att vara tagna ur en serietidning. De har tydligen funnits med ett tag men jag har missat det helt.

Jag tycker att det är en rolig grej men det är nog inte något som riktigt passar mig. Jag ska nog inte yttra mig än fören jag sett dem i verkligheten dock.   

         

Av Sara Pedersen - 10 april 2014 16:45

Jag har fått en beställning på lite bakning, dock i juli men ändå.
Tobbe vill ha en jordgubbscheesecake till hans födelsedag och jag vet exakt vad jag ska göra. En jordgubbs och flädercheesecake som jag har recept på.
Dock så tänker jag dekorera med jordgubbar och citronmeliss istället för rosor.
Det ska bli roligt.

Av Sara Pedersen - 10 april 2014 16:01

Jag är lite nostalgisk trots att vi haft nationella prov hela dagen.
Jag har nämligen köpt Queen Anne-koppar och de är så söta.
Det spelar ingen roll att de är rosa eller ser lite gammaldags ut för de är från England. Det här blir väl de koppar som aldrig används för att man är så rädd om dem.

Av Sara Pedersen - 10 april 2014 15:54

Innan körlektionen idag så blev det en kaffe på stan med Jonte. En cappuccino för att både lugna ner sig och samtidigt få en liten kick för att bli på allerten.
Det gick alldeles urmärkt idag och jag känner mig faktiskt väldigt säker för tillfället.
Tänk att uppkörningen är om exakt två veckor, sjukt overkligt.

Av Sara Pedersen - 9 april 2014 20:15

Dagens outfit!
För första gången på en mindre evighet så har jag riktiga byxor. Svarta såklart. Ett linne som jag inte heller använt på jättelänge ( träningens förtjänst att jag kan ha det igen ) och så min mörkgröna kofta.
Och så kan ni se hur håret blev efter färgningen igår. Det är lite mörkare nu men färgen tvättas ju ur väldigt mycket under de första tvättarna efter färgningen.

Av Sara Pedersen - 9 april 2014 19:23

Jag behöver definitivt inte köpa fler body butters på ett tag för nu har jag 6 burkar från olika märken.
Mango från DermaVio, kokos från Delon+, vanilj&fläder från Gunry samt Milk chocolate, strawberry&Vanilla cream truffle och white chocolate från beauticology.
Men trots att jag har så många så kan jag inte garantera att jag inte köper fler om jag hittar någon som luktar gott.
Denna konsumtion...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards