Alla inlägg under april 2014

Av Sara Pedersen - 6 april 2014 20:36

Nu när vårsolen är framme så är det viktigt att skydda huden.

Några grundläggande saker som många faktiskt glömmer bort nu och under sommaren är solkräm. En viktig produkt som kan vara skillnaden mellan en frisk eller en bränd hud med missfärgningar och solexem.

Trots att jag tycker att det är gräsligt så skyddar en keps väldigt bra och det går att kombinera med solglasögon. Detta hjälper även emot huvudvärk och solsting.

Sen en sak som jag tror att många inte vet är att läppstift oftast innehåller solskydd.

Ett tips som inte är med på bilden är att äta morötter.

Det var några tips från mig så lycka till med solandet!

 

Av Sara Pedersen - 6 april 2014 15:36

Jag vill ha ett projekt i sommar som bara är mitt nu när det närmar sig med uppkörning och allt och jag fick en idé för några dagar sedan.
Jag ska plantera solrosor!
Jag har gjort det förut men då tyckte pappa upp dem för att han trodde att det var ogräs....
Men denna gång så ska det inte bli något ryckande och så får vi se om jag lyckas med detta. Det ska bli roligt.

Av Sara Pedersen - 6 april 2014 15:30

Jag kom nyss hem från Avesta då jag och mamma har varit ute och övningskört.
Det blev två saker som jag inte riktigt kunde låta bli att köpa.
En burk med body butter som luktar mango och det luktar otroligt gott. Och så hittade jag ett vinrött nagellack som jag ska testa.
En sak är iallafall säker; jag behöver varken köpa body butter och nagellack på ett bra tag.

Av Sara Pedersen - 5 april 2014 17:18

Då jag inte kan redigera några videor så kommer nu en lista istället med 50 saker som ni kanske inte viste om mig.

Nu kör vi!


1. Jag kan inte skriva egen musik som jag själv är nöjd med.

2. Jag har rest utomlands ( utanför Norden ) 7 gånger.

3. Jag kan inte vara glad en hel dag.

4. Jag tycker om att doppa fingrarna i stearin.

5. Jag älskar att baka men skulle inte vilka arbeta med det.

6. Jag hatar att göra folk besvikna.

7. Jag är för sympatiskt för mitt eget bästa.

8. Jag är otroligt konflikträdd.

9. Jag har aldrig firat alla Hjärtans dag tillsammans med en partner.

10.  Jag tycker inte om att göra godis.

11. Jag skäms över att spela in videor, vare sig det är skolarbeten eller till Youtube.

12. Jag känner mig ständigt otillräcklig.

13. Jag föredrar skräckfilm över alla andra filmgenrer.

14. Jag gråter jämt till sorgliga filmer.

15. Jag är dålig på att uppdatera min Youtubekanal.

16. Mina ögon har bytt färg 2 gånger.

17. Jag äter inte chips.

18. Jag vill göra en tandblekning.

19. Jag är lite av en gramarnazi när folk helt enkelt är för lata för att skriva korrekta meningar.

20. Jag kan inte flirta.

21. Jag har uppträtt och blivit kompad av Dalasinfoniettan.

22. Jag mår illa av popcorn.

23. Jag bäddar alltid sängen.

24. Jag älskar att få klä upp mig.

25. När jag var nyfödd så använde jag dockkläder då de minsta storlekarna var för stora.

26. Jag sover hellre en halvtimme längre på morgonen än att sminka mig.

27. Jag älskar tekoppar och muggar.

28. Det jag tycker om mest med mina saker är min säng.

29. Jag har fortfarande kvar mina pokémonkort.

30. När jag var liten så älskade jag alla barbiefilmer.

31. Jag är inte så förtjust över att fira min födelsedag.

32. Jag har mer snöre än papper på paket.

33. Jag är jättedålig på att slänga saker.

34. Jag speglar mig sällan.

35. Jag har en belastningsskada över nacken.

36. Jag tycker att det är otroligt tråkigt att träna ( men jag gör det ändå )

37. Jag ÄLSKAR ansiktsmasker.

38. Jag har gått från att vara en riktig bokmal till att bara läsa någon enstaka bok om året.

39. Jag höll inte ett enda nyårslöfte under 2013.

40. Jag har ångest över hur mitt liv kommer att bli efter studenten.

41. Jag älskar att gå på loppis och second hand butiker.

42. Jag stannar hellre hemma och ser film än går ut och festar.

43. Jag älskar att shoppa men inte när jag behöver det.

44. Jag har födelsemärken på min arm som ser ut som ett bitmärke.

45. Min största sociala fobi är att lukta illa.

46. Jag har 11 kuddar i min säng.

47. Trots att jag går en linje med musikinriktning så är jag väldigt omusikalisk.

48. Jag hatar luciafirandet.

49. Jag ångrar att jag valde att gå ett högskoleförberedande program

50. Jag har svårt att tro på att människor tycker om mig.

 

 

Av Sara Pedersen - 5 april 2014 13:45

De här är verkligen helt fantastiskt goda och jag ska verkligen göra dessa flera gånger.

Riktigt saftiga glutenfria brownies!


130 g smör

2 1/2 dl socker

3 ägg

120 g mörk choklad

1 1/2 tsk vaniljsocker

2 dl glutenfri mjölmix

2 1/2 msk kakao

1/2 tsk bakpulver


1. Sätt ugnen på 180°C.

2. Dela smöret och vispa det mjukt.

3. Tillsätt sockret och fortsätt vispa så att smöret och sockret blandas ordentligt.

4. Vispa i ett ägg i taget.

5. Smält den mörka chokladen över vattenbad eller svag värme.

6. Blanda mjöl, vaniljsocker, kakao och bakpulver i en bunke och sikta sedan ner det i äggsmeten. Blanda väl.

7. Häll den smälta chokladen i smeten och rör om ordentligt.

8. Klä en form med bakplåtspapper och häll smeten i formen och grädda i mitten av ugnen ca 25-30 minuter.

9. Låt svalna nästan helt innan du skär upp i rutor.

 

Av Sara Pedersen - 4 april 2014 23:23

Jag har slutat tidigt, fikat med kompisar, sett på skräckfilm och ätit gott under dagen.
Det var riktigt länge sen som jag mådde såhär bra en fredagskväll.
Snart blir det sängen och förhoppningsvis en lång natts god sömn.

Av Sara Pedersen - 4 april 2014 16:55

Det blev en fika på stan idag efter temadagen tillsammans med Jonte och Sandra.
En äppelcheescake och lite cappucino.
Mums!

Av Sara Pedersen - 4 april 2014 13:35

Idag så trotsar jag vädrets makter och har slängt på mig en klänning.
Till det så blev det en jeansjacka, svarta tights och mitt halsband med en groda.
Det känns som att man skulle resa till Spanien igen, haha men en sådan tur har man inte i år.
Så imorse så cyklade jag till skolan i klänning, solglasögon, vinterjacka och vantar, det var säkert en rolig syn.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards