Alla inlägg under maj 2014

Av Sara Pedersen - 27 maj 2014 21:24

Detta är mitt favoritgodis just nu.

Chokladstänger från Anthon Berg och då syftar jag mest på den med mörk choklad, mandel och havssalt. Jag älskar verkligen choklad med salt i, mums   

 

Av Sara Pedersen - 27 maj 2014 21:22

Nu har jag skickat in den sista uppgiften i skolan och nu kan studenten få komma.
Skolan må vara klar så nu var det bara körkortet kvar då! Nya tag på det imorgon.

Av Sara Pedersen - 26 maj 2014 22:17

Jag har inte kommit över något stift från Baby Lips än men jag har fått dessa underbara små saker;

Ett lip balm från Sence som är ljusrosa och skimrar jättefint och ett Lip Butter från Nivea som luktar underbart av hallon och rosenvatten ( ? ), LOVE IT!

Av dessa två så var absolut läppbalsamet från Nivea min favorit, det är underbart plus att burken är platt så den tar i princip ingen plats alls . 

Stiftet tyckte jag luktar lite skumt.. så det blir den lilla plåtburken för mig. 

   

Av Sara Pedersen - 26 maj 2014 21:33

Jag har tittat på en klänningsmodell på bonprix.se som ALDRIG går ner i pris.  

Nu har jag hittat en färg som jag tycker vore väldigt fin till sommaren MEN den kostar 100 kr mer än de i de andra färgerna och det är ändå samma modell på klänningen!

Vad är det som är så speciellt med just den här färgen?

Det var nog bara för att jag vill ha den tror ni inte? Haha.  

 


Av Sara Pedersen - 26 maj 2014 20:29

Jag testade mango & ananas-smoothien från McDonalds idag och när isknastret smällt så var den faktiskt god. Det är bara synd att den här smoothien innehåller mer än det dagliga rekommenderade sockerintaget men egentligen så bryr jag mig inte så mycket om det för jag dricker ju iskaffe titt som tätt   .

Den andra vet jag dock inte om jag vill testa för jag är inte alls förtjust i banan.. usch...

Något som jag annars vill testa från Mcdonalds är deras Shamrock shake men jag vet inte ens om den finns i sverige eftersom att den bara säljs under mars månad för att fira St. Patrick's Day. Sverige firar inte den dagen... Det är iallafall en grön milkshake med smak av mint och vanilj.

Jag vill verkligen testa den!   

   

Av Sara Pedersen - 26 maj 2014 20:04

Plugg inför prov imorgon, en kopp med chokladkaffe och ännu mer plugg till uppskrivningen på onsdag.
Det är i princip inga skoldagar kvar alls så de sista uppgifterns måste ju in nu.
SNART ÄR DET STUDENTEN!

Av Sara Pedersen - 25 maj 2014 18:28

Äntligen så har jag fått ändan i vagnen och haft minnet med mig tillräckligt långt för att köpa lite kroppspuder.

Inga fler friktions och värmesår. Studenten är räddad!

 

Av Sara Pedersen - 25 maj 2014 17:15

Nu var det länge sen som jag gjorde en hiss och diss så nu kommer det en sådan!   

Idag börjar vi med hissar!


Klara färger och tryck på kläder

Det här är verkligen något som livar upp vardagen och man blir så glad av att se alla färgklickar av rosa, gult,grönt, bloss osv. Och så har vi alla mönster och just nu så är jag inne på matmönster, alltså munkar, cupcakes, glassar och allt sådant där. I just love it!


Middagsluren

Alla som säger att de inte tycker om att sova missar något otroligt skönt, jag pratar såklart om middagsluren. La SIESTA! När vi sover så reparerar kroppen skador, bearbetar saker som hänt under dagen och det hjälper emot ålderstecken. Det är bra för hälsan att sova MEN som med allt annat så ska man inte ha för mycket av det heller. 

 


Och så de berömda dissarna....


Fest/mingelbilderna på Facebook

Jag tycker inte alls om när folk lägger upp bilder från fester på Facebook och jag ska även tala om varför. Jag har ALDRIG varit den populära tjejen och det har faktiskt inte gjort mig så mycket egentligen men när man får det upptryckt i ansiktet är det faktiskt inte så kul. Jag kan ta som exempel avslutningen i nian när man ser bilder på Facebook med texten ¨Avslutningsfest med bästa klassen¨ där alla var bjudna utan jag och tre till.

Så därför dissar jag detta för jag tycker att det ständigt kommer upp bilder från fester. De som inte blir bjudna får det upptryckt i ansiktet att man inte var bjuden och att folk helt enkelt inte vill ha en där. Och det SUGER!  


Den svarta ögonskuggan

Jag dissar den svarta ögonskuggan för att det är så sjukt svårt att få till det bra. Gör du ett enda litet misstag med den så går det inte att rädda utan då måste man ta bort det och göra om allting... suck... Nej, brun ögonskugga är mycket bättre enligt mig.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards