Alla inlägg under maj 2014

Av Sara Pedersen - 4 maj 2014 11:24

Nu har även jag testat Magnums jubileumsglass med smak av champagne och jag måste säga att det inte riktigt var något för mig.
Det är en vaniljglass som då smakar champagne ( jag tycker inte om champagne ) och den är täckt av mjölkchoklad och har ett topplager i silver.
Trots att den nu inte föll mig i smaken så har jag testat den iallafall.

Av Sara Pedersen - 3 maj 2014 17:11

Jag vet att jag köpte en ny parfym förra veckan men när jag såg denna så kunde jag inte låta bli. Jag älskar kokos och denna parfymen är helt otrolig!
Märket heter Star Nature och fanns även i dofterna tuttifrutti och bubbelgum.

Av Sara Pedersen - 3 maj 2014 16:15

Jag och mamma var och fikade idag medan pappa var hem med möblerna som vi köpt. Vi fick inte plats då hela bilen var proppfull så vi fikade på Dalahästen medan vi väntade.
Det blev en chokladtårtebit med mandel och en jordgubbe på och en wiener melange till det, vilket i princip var en kaffelatte med choklad tyckte jag.

Av Sara Pedersen - 3 maj 2014 14:59

Idag så har jag varit iväg en snabbis till Avesta och minihandlat lite. Jag sov lite längre än vad jag tänkt så jag hade bara varit uppe i ca 10 minuter innan vi åkte, vilken tur att man är snabb.
Rensade sen bort lite skor när jag kom hem och hade en liten privat modevisning och manikängade i olika skor. Och jag hittade mina lackskor som jag helt hade glömt bort att jag ens hade. Grymt roligt och just nu så lutar det åt att de blir dem på bröllopet i höst.

Av Sara Pedersen - 2 maj 2014 15:51

I regel så köper inte jag så mycket recepttidningar längre då jag prenumererar på Baka som jag får varannan månad men jag har köpt månadens nummer av Hembakat för att jag tyckte att det var många recept som jag tyckte om.

I detta nummer finns bland annat kanelbullemacarons, randiga bakelser och glassbakelser som ser helt underbara ut. Ser fram emot att testa recepten.

 

Av Sara Pedersen - 2 maj 2014 14:17

Nu publicerade jag min nya wantieslista igår men alltså, jag älskar den här klänningen!

Det är klänningen från ellos som går på reklam på tv hela tiden nu men jag tycker att den är sjukt fin.

Och om plånboken tilllåter efter efter vår tripp till Ullared och om proportionerna blir bra så ska jag nog beställa denna nästa vecka.

Tänk er denna med bara något enkelt till som en vit kofta, ett simpelt armband och ett par fina sandaler.     

Bilderna är från ellos.se

   

Av Sara Pedersen - 1 maj 2014 23:05

Sitter och tittar på Hårdvinklat och ser hur alla tweets från mig och Sandra dyker upp på tvn. Väldigt intressant, alltså tweetsen och inte programmet. Jag tycker om komik men jag har nog en tråkig humor då jag inte alls tycker att skämten är roliga.
Iallafall så har dagen bestått av film och lunch från donken. Det var första gången som jag åt mat från McDonalds sen förra året. Provade deras frappe med karamell och den var god så jag ska nog testa den med mocha med. Det blev även mashmallowsgrillning över värmeljus.
Sandra stannar en natt till så vi får se om vi hittar på något mer skojigt under kvällen.

Av Sara Pedersen - 1 maj 2014 11:41

Ny månad och nya Wanties.

Denna månad så är det faktiskt mest kläder som jag ska hålla lite utkik efter.

Jag vill ha en beige vårjacka. Eller en ljus vårjacka över lag. Inte specifikt denna för denna är sjukt dyr och om någon undrar så är den från Zalando.

 

Jag är inte så ytlig men jag vill göra en tandblekning till studenten. Just detta är Iwhite som är mest känt från apotekets reklamer och kostar då några hundra.

 

Nästa klädesplagg; En fin jeansjacka för den jag har har blivit lite liten. Har ingen aning om vad denna kostar, det är bara en exempelbild.

 

Volympuder så att mitt hår får lite liv i sig. Detta har jag hittat på nätet för 195 kr.

 

Något som är otroligt praktiskt över sommaren och något som jag behöver till ett bröllop i Augusti. En viskad, vit kofta. Den första är en kortare modell från bonprix.se och den andra lite längre är från hm.se

 

Och trots att jag nyss köpt en ny väska då vill jag ha en med en längre axelrem.  

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards