Alla inlägg under juni 2014

Av Sara Pedersen - 9 juni 2014 16:37

Idag var jag grön.
Älskar färg!

Av Sara Pedersen - 8 juni 2014 20:49

Jag har lite blandade känslor om att glittrig eyeliner verkligen börjar att komma tillbaka igen.

Jag använde glittereyeliner när jag gick i åttan tror jag och då hade jag både silvrig, svart, lila och blå och jag har absolut inte samma stil nu som då.

Är man duktig med smink och stadig på handen så kan man få till det riktigt snyggt och effektfullt med en sådan här eyeliner men kan man inte det så ser det bara så otroligt fult ut....

 

Av Sara Pedersen - 8 juni 2014 20:20

Det var länge sen som jag slängde upp en önskeoutfit  och då det är sista dagen med datorn och photoshop så är det bara att passa på nu.   

Den underbara klänningen från bonprix. Koftan är också från bonprix och är väldigt söt. Skorna är från märket Dasia och det är synd att de är dyra... Halsbandet är från gina Tricot och armbandet hittade jag på Amazon men jag hittade inte priset på det... Fint var det iallafall   

 

Av Sara Pedersen - 7 juni 2014 00:52

Idag blev det riktigt dålig uppdatering men jag har verkligen inte gjort något speciellt under dagen förutom att dricka smoothie, se på hundraåringen och tagit hand om hunden och han är ett riktigt vilddjur just nu.
Under kvällen så var jag, mamma och moster hembjudna på middag och kortspel hos mormor och det var trevligt. Jag fick lite kokböcker av mormor också som jag ska kolla igenom imorgon när jag vaknat till.
När jag kom hem blev det lite mys med Cozmo innan läggdags. Han är riktigt tuff men innerst inne så är han min lille gosis.

 

[Bild]

Av Sara Pedersen - 5 juni 2014 19:42

Nu tänker jag ta upp ett ämne som jag funderat på att ta upp ett tag och det är något som jag mår lite dåligt av om jag ska vara ärlig.

Det jag tänker prata om denna gång är tiggeri.

Jag tycker att tiggeri borde förbjudas rätt och slätt.

Här i stan är det fullt med tiggare som sitter utanför butiker och till och med mataffärer och jag tycker att det ser riktigt hemskt ut rent ut sagt.

Jag går sällan runt med kontanter men om jag skulle ha det så ger inte jag bort pengar till varenda tiggare som bara sitter på marken och skramlar med en burk. Jag kan ge pengar til gatumusikanter för de gör iallafall något för att tjäna ihop pengarna. Och sen så tänker jag lite såhär... om man sitter utanför butiker med en telefon i handen och märkesskor på fötterna så har man det faktiskt inte så illa ställt så att man måste sitta på stan och tigga.

Sen har vi den andra kategorin tiggare och de är dem som går runt med sina barn och tvingar på folk rosor som man måste betala för. Även detta har jag råkat ut för flera gånger och det är jättejobbigt!

Usch... jag vet flera som vänder när de ser tiggare som sitter utanför matbutikerna.

Nej, jag tycker att detta skulle vara olagligt och om man bor i Sverige och inte har en inkomst så kan man faktiskt få bidrag så att sitta på gatan ska inte ens behöva vara nödvändigt. 

 

Av Sara Pedersen - 5 juni 2014 18:21

Idag så kuggade jag min andra uppkörning och det känns rent ut sagt förjävligt   

Men jag har fortfarande mitt halva körkort då jag klarade teorin och min nästa uppkörning är om en månad. 

Jag måste helt enkelt klara det då.

     

Av Sara Pedersen - 4 juni 2014 18:30

Nu med nio dagar kvar till studenten så har jag kollat på lite tårtor och letat inspiration.

Jag ska ge mig på den beryktade studentmössetårtan!

Det som jag vill göra är en trelagerstårta med vaniljkräm, hallon- ( eller björnbärs ) mousse och grädde. Dekorera med ett vitt marsipanlock som jag ska kavla med mösterkavel, ha en svart remsa runtom, ett lila rosettband, göra små masipanmössor och tillslut sätta i en eller två Sverigeflaggor.   

Lyckas jag så blir det nog den mest komplicerade tårta jag gjort.   

Här har ni en vanlig studentmössetårta.

 

Av Sara Pedersen - 4 juni 2014 17:33

Jag är så avundsjuk just nu på de som fått klä upp sig och gått på balen för dans, mat och gott sällskap.

Jag hade inga möss som kunde sy min klänning eller en god fe som trollade fram en magisk pumpavagn.

Men det hade inte gjort mig något, klänningen och transporten hade löst sig, det min goda fe kunde ha gjort för mig var att trolla fram en kavaljer.

Jag har drömt om balen sen jag var liten men jag antar att det inte var menat att bli så.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards