Alla inlägg under juli 2014

Av Sara Pedersen - 18 juli 2014 21:33

1.Citronmarinera köttet innan du grillar det i sommar. Det förebygger uppkomsten av de cancerframkallande ämnena hetero-cykliska aminer.


2. Motverkar celluliter! Citronen kan göra dig vackrare på en rad olika sätt, och motverkar även bland annat solsveda, acne och munsår.


3. Citroner rensar din hud. Den sura frukten bidrar till att minska rynkor och blemmor och rensar bort gifter från blodet.


4. Bryter ner fett! Citron stimulerar levern att producera enzymer och galla som bryter ner fett.


5. Minskar risken för att du blir magsjuk. I till exempel Asien och Latinamerika uppmanas du som turist att spruta citronsaft på maten för att inte bli magsjuk.

    

Källa: http://mittkok.expressen.se/artikel/5-anledningar-att-alltid-ha-citroner-hemma/

Av Sara Pedersen - 18 juli 2014 20:51

Hela denna underbara fredag spenderades tillsammans med min goa tjej.   

Någon säsong av Sex and The City, god mat, kaffe latte, donuts och ansiktsmasker fyllde dagen och det var riktigt gosigt. Perfekt fredagsmys.   

   

Av Sara Pedersen - 17 juli 2014 15:12

Kom precis hem efter att ha legat och solat och badat en stund med lite nötter och dricka. Man får passa på medan solen kikar fram.   

Av Sara Pedersen - 16 juli 2014 18:45

En kort haulvideo denna gång, ursäktar för ljuset, min kamera är riktigt dålig.   


Av Sara Pedersen - 16 juli 2014 12:55

Hallon blev dagens tema.
Hallongröt, vatten med frysta hallon och finn crisp med sallad, tomat och gurka.

Av Sara Pedersen - 15 juli 2014 21:45

Vet ni vad jag vill testa?

Papiljotter.

Eller spolar som det nu egentligen heter. Det är något så otroligt fult och ¨tantigt¨ när håret sitter i spolarna men lockarna blir så otroligt fina.

Jag vill bli en papiljott-tant!

 

Av Sara Pedersen - 15 juli 2014 21:30

Varför bor inte jag i USA eller i Storbritannien just nu?

Jag har fått nys om att Ben&Jerry's säljer läppbalsam i deras glassmaker och jag blir helt nostalgisk över den tanken. Läppbalsam från Ben&Jerry's!   

De går dock bara att beställa från Amazon om men inte åker utomlands såklart. Jag hoppas att de kommer att säljas i Sverige snart.

 

Av Sara Pedersen - 15 juli 2014 21:00

Let go of those who let you down. Cherish the ones who stay.

Rise with the strenth of the sun. Look forward and walk your way.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards