Alla inlägg under juli 2014

Av Sara Pedersen - 8 juli 2014 15:13

Åh, vilken dag. Nu verkar det mulna på lite dock och det ska tydligen regna senare idag.   

Men värmen ska tydligen hålla i sig ett tag till och det är skönt, trots att fläktarna står på hela dagarna här hemma. Man känner sig lagom somrig om dagarna.

För övrigt så ska jag hämta ett paket om en stund hade jag tänkt.... Gissa vad det är, haha.   

 

Av Sara Pedersen - 7 juli 2014 22:00

Dagens middag trixade jag och mamma ihop.

Hemmagjord sushi.

Vi passar på medan pappa är bortrest, haha.   

 

Av Sara Pedersen - 7 juli 2014 21:37

Äntligen så fick jag tillfälle att testa en Iced vanilla latte från Max och jag vet inte hur jag ska säga detta men jag blev faktiskt lite besviken.   
Det var blaskigt och lite väl stark med tanke på att det skulle vara vanilj i.
Jag hoppas att McDonalds fortsätter med sina frappes för annars blir jag riktigt ledsen.

Av Sara Pedersen - 7 juli 2014 21:02

Idag var första gången då jag delvis åkte helt själv med bilen.
Vet ni vad jag tycker är det bästa med körkortet? Att det är jag som bestämmer över bilen och det är mina beslut som gäller under bilkörningen.
Det känns så sjukt jä*#a bra!

Av Sara Pedersen - 7 juli 2014 19:13

Idag så for jag och Nico til Borlänge och shoppade tills fötterna gjorde ont.
Jag är verkligen otroligt nöjd med mina köp förutom en kjol som jag funderar på att lämna tillbaka... annars så är jag jättenöjd! Och idag så lyckades till och med denna slösmaja med att fynda lite, hihi.
Vi passade även på att fika lite medans vi ändå var där.

Av Sara Pedersen - 6 juli 2014 16:31

Jag hittade ett recept på smoothie med kaffe och kanel som verkade mumsigt. Jag testade det idag men istället för yoghurt så använde jag kvarg och en skvätt lättmjölk.
Den blev väldigt krämig så den fick ätas med sked. Jag tillsatte även lite jordgubbar på toppen och det blev riktigt gott.
Dessutom så är det ett bra sätt att kombinera dagens kaffe med ett mellanmål.    

Av Sara Pedersen - 6 juli 2014 12:25

Igår så var jag på en grillning hos min farbror och det var väldigt roligt bortsett från att myggen var helt tokiga.
God mat, fint väder och så spelade vi lite spel. Det var första gången på flera år som jag spelade kubb.
Nu börjar det äntligen kännas som sommar!

Av Sara Pedersen - 5 juli 2014 17:37

Det blev lite lyx med fika idag på stan med Jonte då han fyller år idag och det var väldigt trevligt.
Innan idag så hade jag inte ätit jordgubbstårta på flera år och en chailatte sitter aldrig fel.
Smaskens!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards