Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Pedersen - 31 augusti 2014 13:00

Har lyckats med att gålla i mina stadiga frukostar rätt bra i år tycker jag och det känns otroligt bra med tanke på att jag har haft svårt att äta frukost i hela mitt liv i princip.

Ett tips för alla som har svårt med frukost är att piffa upp den lite då man faktiskt äter med ögonen.   

 

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2014 16:00

Mina skor är helt fabulous. Tio cm klack, bruna och helt underbara.

Detta var verkligen skor för mig!   

Dock tror jag att man måste ha ballerinastrumpor i dessa eller ha strumpbyxor för att inte strumpkanterna ska synas.

 

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2014 15:00

Titta vad jag fick syn på när jag var ute på stan idag! Jag som blir helt kär i koppar och har snart fyllt hela vitrinskålpet snart känns det som.  

Men jag vill ha dessa... paket innehållande två koppar, tre askar med mix och så något tillbehör.

Hot tea; två koppar, en tesil sen tre askar innehållande grönt te, chokladkakor och något annat te ( som jag inte kan läsa på grund av att jag var så skakig på handen när jag tog bilden ).

Hot chocolate; två koppar, en liten ballongvisp och tre askar med peppermint chocolate mix, marshmallows och doubble chocolate mix.

Coffee; två koppar, en sked och tre askar med Vanilla coffe mix, kanelstänger och cappucino mix.

I want them all!   

 

Av Sara Pedersen - 29 augusti 2014 12:49

Det bästa med att äta lite nyttigare är att man själv känner sig duktig.   

Fil, med blåbär och havregryn och en fruksallad med melon och banan.

 

Av Sara Pedersen - 28 augusti 2014 21:14

Äntligen så har den nya säsongen av Hela Sverige Bakar kommit!

Mina torsdagskvällar är räddade!

   

Av Sara Pedersen - 27 augusti 2014 19:29

Haha, detta var roligt ska ni veta!


Av Sara Pedersen - 27 augusti 2014 12:40

för första gången så har jag bakat sufféer och helt otroligt nog så blev de helt perfekta!

Detta behöver du för 4 små hallonsuffléer


50 g frysta, tinade hallon

3/4 msk vatten

3/4 msk hallonsaft

1 msk socker

1/2 potatismjöl

1/2 vatten

3 äggvitor


1. Sätt ugnen på 175 grader

2. Mixa hallonen med stavmixer till en puré. Blanda med vatten, saft och socker.

3. Koka upp puren och red den med potatismjöl utrört med vatten. Låt svalna

4. Vispa äggvitorna hårt och vänd försiktigt ner dem i purén.

5. Smörj portionsformar med lite olja. Häll smeten i formarna och grädda i ca 15 minuter.

Servera genast.

 

Av Sara Pedersen - 27 augusti 2014 12:35

Vilken härlig morgon det har varit!
Har spelat in en video, bakat och busat med Cozmo så att han blev helt slut. Har också tagit han om disken och sitter nu förväntansfullt vid datorn.
Har haft en sådan varm känsla i kroppen i flera dagar och det känns verkligen underbart.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards